Telegraaf: Run op Belgisch vuurwerk

wo 26 dec 2012, 14:54
Run op Belgisch vuurwerk

AMSTERDAM -
In de Nederlands/Belgische gemeente Baarle Nassau/Baarle Hertog was het Tweede Kerstdag een komen en gaan van voornamelijk jongeren uit de grote steden (Den Haag, Rotterdam, 's Hertogenbosch) die massaal grote partijen vuurwerk inkochten.

Gijs ten Velde van de Zena-vuurwerkwinkel in Baarle Hertog spreekt van een run op vuurwerk. De hoeveelheden die ingekocht worden gaan ruimschoots over de toegestane hoeveelheid. "We waarschuwen iedereen voor de risico’s van de hoeveelheid vuurwerk die ze kopen. Bij een controle zijn ze niet alleen het vuurwerk kwijt, maar krijgen ze ook een forse boete."
Auto’s werden volgegestouwd met siervuurwerk en hoofdzakelijk knalvuurwerk. Het Belgische vuurwerk is goedkoper, kleurrijker en de knallen zijn vele malen harder dan bij ons. De Nederlandse jongeren die met vuurwerk afgeladen auto’s naar huis gingen, deden dit op hoop van zegen. In Belgie mag in tegenstelling tot de regels in ons land het hele jaar door vuurwerk worden verkocht. De Klokkenstraat in Baarle-Hertog staat bekend als het ‘vuurwerkstraatje’.

Bron

vuurwerk002.jpg

vuurwerk.jpg

Vind het nogal raar dat ze foto`s plaatsen van mensen,die net illegaal vuurwerk hebben ingekocht.

Je moet maar durven om nu te gaan kopen. dit lijkt mij juist de dagen dat ze extra controleren.
Kon je beter een maandje geleden gaan.

[cynische modus aan]
levensgevaarlijk al die illegale bommen :D
[cynische modus uit]

Wel raar om zo met je hoofd en een kofferbak vol belgisch vuurwerk op de foto te gaan staan, niet heel verstandig lijkt me.

al de groen slinks aanhangers kunnen nu ook niet meer naar belgie om stiekum vuurwerk te kopen door alle aandacht die ze notabene zelf hebben gecreerdn lol.

Heren, ik heb helemaal geen intervieuw afgegeven! Dit is weer sensatie nieuws en ik onderneem nu stappen tegen ze!

wat een artikel, het is rond deze dagen altijd in druk in baarle, jaar naar jaar,
maar het belgische consumenten vuurwerk voldoet grotendeels aan de eisen,
zielig om er dan weer een foto van een karton zink 902's bij te plaatsen, levenloze groenlinksers.

Leuk met je hoofd zo in de krant te komen..

Maar de gemiddelde freak/hoe ze het in de krant noemen.. Heeft zijn vw toch al lang op zolder staan? Of zijn wij hier in Groningen zij vroeg? :P

Pfff.... Sensatie, Sensatie, Sensatie..
Moet eigenlijk maar stoppen met kijken in deze topics want mijn humeur wordt er niet beter op..
En dat komt eigenlijk nog vooral door die reacties van mensen op de Telegraaf.. "Slecht voor het milieu" (auto rijden is natuurlijk helemaal niet schadelijk!) en "volgende week gaan ze weer naar de voetselbank" "tokkies, ordinair volk" . Dit gaat toch nergens over? allemaal mensen beschuldigen en belachelijk maken omdat mensen van vuurwerk houden? En dan zeuren ze dat we het aan vuurwerk uitgeven terwijl er een crisis is.. Ja dan kan ik ook wel gaan zeuren als hun op vakantie gaan! Laat mensen a.u.b zelf beslissen waar ze hun geld aan uitgeven.. Wat een randdebielen reageren daar toch ook..
Maargoed ik heb nu al voor de zoveelste keer mijn gal gespuwd in deze topics, dus dit was voor even (beloof niks :p) de laatste keer want wil toch wel met een goed gevoel richting oud en nieuw gaan en met deze berichten krijg ik er toch steeds minder zin in eerlijk gezegd en dat is niet de bedoeling! :mad:

Back
Bovenaan