Te grote melkbus voor de deur? Die gaat weg!

oerendhard

VWC lid
ENSCHEDE - Wie met de jaarwisseling een oversized melkbus op straat zet, kan er op rekenen dat die snel is verdwenen. Enschede treedt dit jaar namelijk hard op tegen ‘groot carbidschieten’.

Elk vat of bus met een inhoud van meer dan 50 liter, dus een stukje groter dan een gewone melkbus, wordt door de gemeente in beslag genomen wanneer die zaterdag op straat wordt aangetroffen. Het is een van de extra maatregelen die de gemeente samen met brandweer en politie neemt om de jaarwisseling in Enschede zo rustig mogelijk te houden.

Ook de zogenoemde ‘hotshots’, zoals de gemeente personen noemt die keer op keer voor overlast zorgen door bijvoorbeeld illegaal vuurwerk af te steken, worden dit jaar extra in de gaten gehouden. Een betere registratie moet er voor zorgen dat ze volgend jaar voor minder overlast zorgen, door indien nodig bestuursrechterlijke maatregelen op te leggen, zoals een meldingsplicht.

carbidschieten2_2241300h.jpg

*bron,tubantia.nl

zo zo dat was vorig jaar nog niet zo .
je hoeft maar iets buiten de lijntjes te komen en je kop licht er af .
dat men streng is kan ik me ook goed voorstellen want het feest moet voor iedereen leuk blijven .
maar om nou een melk bus van een paar liter groter in beslag te moeten nemen vindt wel wat ver gaan .
maar desondangs dat kan ik het mij wel voorstellen ,want je heb ook van die dingen die niet meer op een melkbus lijken .
dat zijn echt enorme dingen .
nou als daar wat mee gebeurt ben je veel verder van huis .
het is jammer dat het zo moet maar het gaat uiteindelijk ook om een stukje veiligheid .
ik gebruik geen carbid en heb het ook nooit gedaan .
wat hier boven staat is enkel praat naar dat kleine beetje verstand .
dit is wat ik denk en als het allemaal anders zit hoor ik dat graag :) :bye:

"op straat..."

Maar, in de weilanden dan?

Sowieso, bussen op straat, slecht idee. Gaat toch net iets te hard heheh. Bovendien weet je maar nooit waar de bal heen gaat (ik neem namelijk niet aan dat er ook maar iemand zo gek is om met deksel in de stad te gaan schieten). Maar voor de lui in het weiland, wat boeit dat dan nog? Die zijn niemand tot last.

Back
Bovenaan