Stijgende energie Prijzen kopen jullie minder Vuurwek

Mosterdman

VWC lid
Ik zelf ga het heel goed merken van 150 naar 550 euro in de maand
Voor mij heel wat minder eind v h jaar
Jullie ook

Het valt hier gelukkig heel erg mee, onze prijzen zijn wel wat gestegen, maar niet zo extreem.
Daarnaast toevallig van het voorjaar de houtopslag weer helemaal vol besteld, dus kunnen flink hout stoken. Ook veel bestellingen doorgeschoven van afgelopen 2 jaar, dat is allemaal al betaald.
Reden dat ik dit jaar minder bestel is puur de angst dat het toch weer niet door gaat en ik weer met lege handen sta. Ik koop nu liever te duur vuurwerk dat ik meteen mee kan nemen, zodat ik in elk geval een zekerheid heb dat ik het ook daadwerkelijk in huis heb.

Ik heb vorig jaar september mijn energie contract verlengd, 5 jaar vast....koekoek. Ik betaal dus een schijntje aan elektriciteit. Verwarming hebben we van stadsverwarming, is wel wat omhoog gegaan, maar valt mee, betaal nu 220.

Dus ik koop zeker niet minder vuurwerk door gestegen energieprijzen, waarschijnlijk wel door gestegen vuurwerk prijzen, maar ja, das een ander verhaal... :bonk:

Ons contract liep op het verkeerde moment af.
Komende maand ook over 500euro aftikken.
Ik hoop dat het in november nog iets zakt iets met prijs plafond? :no:
Dit jaar gewoon de hand op de knip houden en geen compounds. Gelukkig al wel een hoop kleinere producten kunnen verzamelen vooral Funke en Argento. Ik vermaak me wel de 31e

Nu 107 op mijn oude adres, nieuwe woning wilde de energiemaatschappij me op 750 euro pm zetten. Dus zolang we er niet inzitten een klustarief er op van 50 euro. Zonnepanelen, isolatie, kunststof kozijnen, vloerverwarming, airco, nieuwe apparatuur, koken op stroom etc etc. Zat maatregelen om in elk geval niet op 750 euro te komen toegepast of onderweg. Neuh, bezuinigen hoeft dit jaar niet. Had het geld al opzij gezet voor dit jaar :idea:

Mijn contract liep in mei 2022 af en nu betaal ik 300 euro per maand als ondertussen al niet meer is. Verder is t geld opgegaan aan benzine wat ook stukken duurder is dan mei 2022. Dus geen vuurwerk vooralsnog voor mij :( Maar der is nog hoop.

Hier ook de energie vanaf 1 okt keer twee. Heeft verder geen invloed op mijn vuurwerk aankopen ivm meerdere inkomsten bronnen.

Hiero gaan we vanaf 1 okt ook omhoog, dat plafond per 1 nov zou ons weer op normaal tarief moeten zitten. Budget voor vuurwerk blijft ongewijzigd

Eind vorig jaar door het omvallen van Welkom Energie wat mij al € 750,00 heeft gekost, verplicht naar Eneco overgegaan met een verhoging van €140,00. Nu zou ik per 01-11 weer € 200,00 omhoog gaan. Met het prijsplafond hoop ik dat het een stuk minder wordt. Daarbij komt dat alles duurder is geworden. Hierdoor is mijn budget wel een stuk kleiner geworden.

Ik huur particulier en heb een all-in prijsafspraak. Per juli € 50 per maand omhoog gegaan vanwege de gestegen energiekosten dus prima te overzien. Voor mij heeft dit geen jnvloed gehad op de vuurwerk bestellingen

Ja uiteraard maakt het uit. Ik heb ook weinig hoop op significante verbetering door het prijsplafond, gezien de plannen icm m'n prijs en verbruik destijds en nu. Dus ik leun vnml op de verschoven bestellingen. Icm terug te betalen toeslagen is er komende maanden weinig speelruimte. En daar werk je dan voor, ik verdien net teveel om ook nog die €2600 te krijgen, was dat maar wel zo...

Variabel tarief en dus ook een stijging qua kosten. We leven gelukkig in een situatie dat we desondanks nergens op hoeven te bezuinigen, ook vuurwerk niet. We sparen alleen iets minder en letten wat meer op het verbruik.

Ik ben blij als dit jaar mijn 2 jaar lang doorgeschoven bestelling op kan pikken. In april nog net een jaar contract af kunnen sluiten dat 1 nov. in gaat voor 258 incl. Toen dacht ik ....fuck , wat duur. Nu spekkoper. ( met 9 zonne panelen erbij! )

Hier sinds vorige week volledig van het gas en zelfvoorzienend met zonnepanelen.
Dus gelukkig op het gebied van energie geen last qua budget vermindering.

Als ik geen 13e maand uitgekeerd zou krijgen dan zat vuurwerk er echt niet in dit jaar. 5 jaar geleden vond ik mijn jaren 30 woning wat zo lek is als een rieten mandje een fantastisch idee, nu ga ik er failliet aan

Zit tegen mn jaarafrekening aan, 1884 kwh verbruikt in een jaar.
Voorschot 34 euro p/m. Contract vanaf 2008. Verwacht wel weer wat terug te krijgen.

Ik schrik soms wat ik zie en hoor om me heen.

mijn vast contract loopt op 31dec af dus ik krijg nog een bulk geld terug gelukkig en precies dan gaat het prijsplafond in werking dus ik mag van geluk spreken....heb medelij met de mensen die nu een godsvermogen moeten betalen door dat corrupte zooitje in den haag...
en het vuurwerk heb ik gelukkig allemaal doorgeschoven dus ik hoef dit jaar niks te kopen want we hebben al zat besteld.....en betaald:cool:

Tja ga naar 5 a 600 per maand dusja leuk en aardig maar het budget moet flink omlaag, eens kijken wat het straks gaat doen misschien einde jaar nog eens kijken wat er mogelijk is.

Back
Bovenaan