Staatssecretaris bevestigd: GEEN Vuurwerkverbod 2021-2022

gizmo75

VWC lid
Voor iedereen die daar nog aan twijfelde:

Vanavond (01-07-2021) is in een zogenaamd Tweeminutendebat in de Tweede Kamer gesproken over "Lopende en afgeronde zaken vuurwerkdossier (28684-660)". De Staatssecretaris bevestigd in dat debat: GEEN landelijk Vuurwerkverbod voor komend Oud en Nieuw 2021-2022!!

Goed nieuws, maar wat betekent dit nu?

Na de formatie, de Spoedwet in het verlengde van Corona, kan het kwartje ook nog de voor ons nadelige kant op vallen en hoe groot is die kans?

Kans dat VVD en CDA gaan formeren met PvdA en GroenLinks is zeker aanwezig. Ik verwacht dat er dan zeker strengere vuurwerkregels uit volgen, en misschien een verbod. Maar gezien dat nog wel even gaat duren verwacht ik voor dit jaar dat dat nog geen problemen oplevert.
De spoedwet zou wederom gebruikt kunnen worden, maar het moet wel heel gek lopen denk ik. Immers, er worden steeds meer mensen gevaccineerd en de ziekenhuisopnames nemen af. Zolang dit ver onder kritische levels blijft denk ik niet dat ze op een geloofwaardige manier een vuurwerkverbod met de spoedwet kunnen regelen.

Wat ik eigenlijk hoop is dat vuurwerk in het kader van de nieuwe bestuurscultuur uit een regeerakkoord wordt gehouden, en dat daardoor de Kamermeerderheid voor vuurwerk doorslaggevend blijft.

Hoppa, alle seinen stonden natuurlijk op groen maar toch fijn om dit even bevestigd te zien. Nu gewoon met zijn allen ervoor zorgen dat het corona gebeuren ook komende winter binnen de perken blijft en we hebben weeer een oudjaar als vanouds. Of mogelijk nog beter, omdat iedereen dan nog meer zin heeft in een feestje.

eindelijk meer duidelijkheid.

die spoedwet is verlengt tot in sep. dus zal dan meerdere malen of langer verlengt moeten worden om daar een verbod onder te drukken
echter is wel zo vaccinatie loopt nu hard. en ziekenhuis opnames nu laag blijven.

zie ik toch wel positief in voor ons allemaal :D

Na een wat onrustige dag dit nieuws te horen brengt de stemming er goed in. Meteen zin in vuurwerk bestellen. Zoals Benz zegt, geniet zolang het kan !

De motie wordt afgeraden omdat er "geen plan voor ligt, althans is die niet door het kabinet naar de Kamer gecommuniceerd." Dat zegt ze. Update: er zit al bijna het hele kalenderjaar geen kabinet... Kan met nieuw kabinet nog alle kanten op. Kan zelfs in een formatie over links nog een gunpuntje zijn.

Eindelijk eens positief nieuws vanuit de politiek rondom het onderwerp vuurwerk! Heb ik mijn bestelling toch niet voor niets doorgeschoven naar dit jaar :wink:.

Beste nieuws van de dag... hopelijke kunnen nog aantal jaar genieten van het mooie vuurwerk..

Ik heb in dat geval alweer helemaal zin in komende oudjaar.. :thumbsup:

Goed nieuws, wat ook in lijn van de verwachtingen lag wat mij betreft. Voeg daarnaast het bericht vandaag dat de burgemeester van Apeldoorn en de politie in Apeldoorn aangeven dat handhaven van een lokaal vuurwerkverbod praktisch onmogelijk is. Kortom: komende jaarwisseling kunnen we door heel Nederland genieten van de vuurwerktraditie!

Goed nieuws, wat ook in lijn van de verwachtingen lag wat mij betreft. Voeg daarnaast het bericht vandaag dat de burgemeester van Apeldoorn en de politie in Apeldoorn aangeven dat handhaven van een lokaal vuurwerkverbod praktisch onmogelijk is. Kortom: komende jaarwisseling kunnen we door heel Nederland genieten van de vuurwerktraditie!
Op Rotjeknor na...

ik wil de vreugde niet bederven... maar mag ik jullie er aan herinneren dat er vorig jaar ook heel lang werd geroepen dat er geen verbod kwam.En dat ze het uiteindelijk toch hebben verboden? Ik geloof het pas als ik de 28 december in mijn bunker sta om bestellingen klaar te maken.

ik wil de vreugde niet bederven... maar mag ik jullie er aan herinneren dat er vorig jaar ook heel lang werd geroepen dat er geen verbod kwam.En dat ze het uiteindelijk toch hebben verboden? Ik geloof het pas als ik de 28 december in mijn bunker sta om bestellingen klaar te maken.
Precies dat.... Als corona weer opbloeit zal er toch weer een verbod komen.

Back
Bovenaan