Spanningen voor de laatste dagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Straks als we weer een paar maanden verder zijn dan begint het voor iedereen onderhand wel te kriebelen. Hoe dichterbij we bij de laatste dagen van het jaar komen hoe groter de spanning word.

Hoe ga jij met deze gevoelens om, en wat doe je eraan om het minder te laten worden?

Een verhaal, van afgelopen afhaaldagen.
In de kerstvakantie had ik veel gewerkt, werkte toen bij een supermarkt.
Ook de 27e van 12-22 gewerkt. Ik had een kleine neusverkoudheid, dus ziek voelde ik me niet.
Maar toen ging ik slapen, en kreeg ik koorts. Plus de spanning die natuurlijk er was.
Ik had die nacht misschien 2 uur effectieve slaap gehad, omdat de wekker weer vroeg ging in de ochtend.
Op weg naar Steenbergen, niks in de maag, want ik was kotsmisselijk. Voor de zekerheid een tas meegenomen, je weet maar nooit. En ja wel hoor, 50 meter voor de winkel aldaar kwam het er uit. Tenminste, het was niet veel. Maar het was niet helemaal in de tas. Dusja, zowel mijn broek en jas stonken een beetje. Na dat overgeven heb ik me verder prima gevoeld, wel een beetje moe maar verder niks meer aan de hand. Weer een ervaring rijker haha.

Dit jaar ga ik de dag voor de afhaaldagen ook vrij houden, rust nemen en dan de 29e gewoon rustig aan doen. Hoewel die nacht ook weinig slapen wordt, omdat ik in de nacht en de vroege ochtend ga afhalen.

Wat een verhaal al direct haha, mooi man.

Ik ga altijd weer werken tussen kerst en de afhaaldagen, maar ben dan alleen maar met de gedachte al bij die afhaaldagen. Dit jaar gewoon vrij dus, zal prima bevallen.
Vroeger was ik ook altijd misselijk, de hele decembermaand, opbouwend naar de afhaaldagen. Eigenlijk is het daarna altijd wel goed te doen, tot de middag van de 31ste. Dan piek ik tot 18u en de hele avond lekker mijn ding doen en volop spanning ook. Eet nagenoeg niets die avond, tot de stooksessie voorbij is. Naar binnen, klauwen afgespoeld en dan vreten wat er staat. Gaat er nog ff een extra schoteltje kip in de oven, alles nog wat aanvullen en vooral eindigen met beignets! Alles aangevuld haha.

Maar goed, 'vroegah' was ik voor de kerst al zo vol van de spanning dat ik met kerst niet eens goed at. Dat ben ik nu wel voorbij gelukkig. Voor mij helpt het in ieder geval om een planning te hebben zodat ik weet wat ik die dagen allemaal kan en ga doen. Geen stress dat je dingen vergeet, vooral genieten van de sfeer en de dagen.

De spanning tijdens de laatste dagen komen mij wel bekend voor. Tussen het WK darts en de kerstdagen in sta ik al onder een soort van hoogspanning, zeer druk in het hoofd met vuurwerk om alles geregeld te krijgen (heb ik dit al klaargelegd? Weet ik wat ik moet doen? Ben ik niets vergeten te halen?) en de tijd vliegt voorbij, daar ik juist wil genieten van de momenten op VWC. Tijdens de kerst is die spanning wat minder, relaxen met wat eten, drinken, familie, Top2000 etc. Maar dan... het wachten op de 1e verkoopdag. Wat een spanning in die nacht! Niet kunnen slapen - hyper - toch ook moe - nog steeds niet kunnen slapen - nog vermoeider - afhalen! Om vervolgens 's-avonds uitgeput neer te ploffen op de bank.

De spanningen tijdens die dagen zijn amper te doen. Vaak moet ik met kerst werken en de dagen erna tot de verkoop dagen beginnen. Het komt regelmatig voor dat ik dan tog plots een vakantie dag opneem of ruil met een collega, ik ben er totaal niet meer bij met de kop en wil alleen maar genieten van de heerlijke sfeer die overal heerst. Lekker na genieten van kerst, volop drukte op het forum, buiten een grote wandeling maken en regelmatig vuurwerk spotten, het wk darts, veel mensen op straat, de verlichtingen, het heeft zoveel te bieden. Geweldige hobby hebben we tog.

Heb de planning en route voor de ophaaldagen al wel een tijd vast gelegd dus hoop daar geen stress voor te hebben. Zodra het de 28e wordt zal de spanning al zeker beginnen en steeds meer worden als ik de auto in stap 's avonds voor het eerste nachtelijke ophaalpunt. Wil sowieso wel een trep-reportje maken dit jaar, vooral ook om voor mezelf wat herinneringen op papier vast te leggen :p

Heb de planning en route voor de ophaaldagen al wel een tijd vast gelegd dus hoop daar geen stress voor te hebben. Zodra het de 28e wordt zal de spanning al zeker beginnen en steeds meer worden als ik de auto in stap 's avonds voor het eerste nachtelijke ophaalpunt. Wil sowieso wel een trep-reportje maken dit jaar, vooral ook om voor mezelf wat herinneringen op papier vast te leggen :p

Kan me die van jou van vorig jaar nog wel herinneren in het tripreports topic, heerlijk om te lezen :handsup:

Kan me die van jou van vorig jaar nog wel herinneren in het tripreports topic, heerlijk om te lezen :handsup:

Oef dat lijkt me sterk :shy: Ben pas eind november lid geworden en dit wordt m'n eerste freak jaar :tongue2: Vorig jaar met een klein budget alleen Duitsland aan gedaan en ritje VWT, meer niet :p

Maar toch tof dat dat je al goeie herinneringen aan me hebt :angel:

Oef dat lijkt me sterk :shy: Ben pas eind november lid geworden en dit wordt m'n eerste freak jaar :tongue2: Vorig jaar met een klein budget alleen Duitsland aan gedaan en ritje VWT, meer niet :p

Maar toch tof dat dat je al goeie herinneringen aan me hebt :angel:

Och wat stom, helemaal verkeerd idd. Was lid Niels die ik bedoelde :bonk:
Maar goed, kom er maar in met je trilreport hoor haha.

Ik begin meestal te stressen rond midden December. Krijg je alles mee? Wordt je ziek? Kan je kameraad door omstandigheden toch niet mee rijden? Hoe wordt het weer... komt er mist of regen?

Maar boven dat komt ook nog eens de bestel stress die je hebt een beetje door het hele jaar heen. Je moet een goede planning maken - je bekijkt steeds straatfilmpjes om te kijken wat je wilt hebben (positieve stress :p) Je rekent uit wat je budget is en als je de budget kunt verhogen om nog meer boxen te kopen etc.

Laatst bewerkt:
Vorig jaar ziek geworden de dag voor het ophalen. dan breekt de stress wel even uit haha!
Over het algemeen geen stress wel lekker gezonde spanning.

Het topic kan beter "Spanning voor de laatse maanden" heten haha. Spanning is al hoog hier.

Gisteravond kreeg ik het me toch even Spaans benauwd. Ik realiseerde mij dat ophalen een hel wordt qua planning. Omdat ik door corona mijn rijbewijs niet meer voor die tijd kan halen ben ik dus nog afhankelijk van anderen. Ook wordt het qua ruimte in de auto en uitladen even kijken hoe het gaat, om 2 uur 's nachts komen we waarschijnlijk van de eerste rit thuis als het mee zit. En dan om 6 uur er uit voor de volgende rit.

Gisteravond kreeg ik het me toch even Spaans benauwd. Ik realiseerde mij dat ophalen een hel wordt qua planning. Omdat ik door corona mijn rijbewijs niet meer voor die tijd kan halen ben ik dus nog afhankelijk van anderen. Ook wordt het qua ruimte in de auto en uitladen even kijken hoe het gaat, om 2 uur 's nachts komen we waarschijnlijk van de eerste rit thuis als het mee zit. En dan om 6 uur er uit voor de volgende rit.

Poeh, dat is geen ontspannende factor kerel! Sterkte ermee!

Het is dit jaar met de dag minder qua verkoop wel een lastig punt inderdaad, ik wil de 30ste alles kant en klaar hebben zodat de 31ste de geniet factor op 100% kan. Dus het haasten en stress zorgt dat ook wel voor de nodige spanning de laatste dagen.

Het topic kan beter "Spanning voor de laatse maanden" heten haha. Spanning is al hoog hier.
Haha idd, in sommige topics (geisterblitz bv) is echt wel te merken dat het spanningsniveau flink is, benieuwd hoe dat gaat worden in de week voor oud en nieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan