Sint Nicolaasga - SINT NYKSTER MERKE 02-09-2011

Ik zou hier naartoe om te filmen, maar heb even besloten een avondje rustig aan te doen, afgelopen dagen erg druk met Rubro bezig geweest en morgenavond naar Lesli :)

Ik ben hier dit jaar wel heen geweest (woon er vlakbij) en moet zeggen dat het ieder jaar beter wordt. Een jaar of 5 geleden was de show erg teleurstellend met een minuut of 5 matig consumentenvuurwerk. Denk dat ze daar commentaar op hebben gekregen want sindsdien is de show sterk verbeterd met dit jaar ook duidelijk professioneel vuurwerk in de vorm van een aantal stevig kaliber romeinse kaarsen die in V-shape waren geplaatst. Deze gaven flinke dreunen die je letterlijk kon voelen. Daarnaast was ook het overige vuurwerk afwisselend en leuk om naar te kijken.
Het zal nooit een grote show worden met shells en dergelijke, kan ook niet i.v.m. de ruimte, maar heb me er prima vermaakt.

Typisch kermisvuurwerk, absoluut niets mis mee. De kermisexplotanten mogen meestal gratis staan (camperen) en moeten in ruil daarvoor een vuurwerkshow organiseren. Zo ging dat in voorgaande jaren ook in Heemskerk en Limmen, en vast in veel meer andere plaatsen in Nederland. Wat mij betreft een prima optie, zo hou en trek je ook nog kermisklanten en eindig je de week met een vuurwerkshow, mooi toch?

Typisch kermisvuurwerk, absoluut niets mis mee. De kermisexplotanten mogen meestal gratis staan (camperen) en moeten in ruil daarvoor een vuurwerkshow organiseren. Zo ging dat in voorgaande jaren ook in Heemskerk en Limmen, en vast in veel meer andere plaatsen in Nederland. Wat mij betreft een prima optie, zo hou en trek je ook nog kermisklanten en eindig je de week met een vuurwerkshow, mooi toch?

Dit vuurwerk wordt inderdaad aangeboden door de kermisklanten in samenwerking met de plaatselijke vvv. Is naar mijn mening ook een prima optie. Was dit jaar wel wat weinig publiek, geen idee waarom dat was want het weer was prima die avond.

Back
Bovenaan