Afgelopen zaterdag ook de keuze gemaakt voor Katwijk. Eerder op de avond ben ik nog even in Hazerswoude gaan kijken naar een showtje, waar ik ook DarkSoul tegenkwam. Daarna richting Katwijk gereden, waar ik ook weer een aantal forumleden tegenkwam. De beelden van DarkSoul van de show uit 2022 zagen er al goed uit, maar de show afgelopen zaterdag vond ik echt boven verwachting goed. De ene na de andere topper werd geschoten en op een paar cakes na was er keer op keer sprake van een goede burst. Het tempo zat er ook lekker in, maar door de grote hoeveelheid verschillende artikelen was er aan afwisseling geen gebrek. De spinners en mines aan het begin vond ik echt tof om te zien.
Het is al eerder benoemd, maar het is inderdaad verrassend dat het grootste deel van de show werd gefakkeld. Vanaf 3 posities waarbij er één iemand elke keer het schietmoment aan gaf. Op 1 a 2 heel korte onderbrekingen na, werd er echt super strak gefakkeld. Dat is echt moeilijker dan wij allen denken, kan ik inmiddels uit ervaring melden, dus absoluut credits voor de schieters. Aan de manier van schieten en de gebruikte artikelen vermoed ik ook dat dit Wagenvoort was. Ik heb weer flink wat toppers kunnen herkennen: Parades Broekhoff, Silver Salute, Alpha, E-pulz, Stormchaser/zena whistle ti-cloud, Time rain willow crossette – Broekhoff, Double Defense / Head Hunter, Criss Cross crackhead, The Ultimate, Zena Mayhem,
Noisekick, Caïro Crackling / Ultimate Chry, WCKD Warlord / Supercell, Decibel, Tailgate Fan, Mayhem Mine + Black Stone Broekhoff, Wicked Whistle, Silver Salute, vermoedelijk Crackling War RedWire, Red Alert.
Het begin met de parades was erg leuk en daarnaast erg genoten van de Alpha, Time rain willow crossette, Zena Mayhem, WCKD Warlord, Tailgate Fan, wicked whistle, Caïro Crackling en de Red Alert. Ook een eervolle vermelding voor de Mayhem Mine en Black Stone.
Het was geweldig om het seizoen meteen knallend te beginnen met 2 vuurwerkshows op één avond (gelukkig kan dat zo nu en dan nog in NL). Het toegift was ook erg leuk en voor velen onverwacht. Ook goed om te zien dat er nog shows zijn waarbij het budget meer dan prima is, want wat werd er een hoop geschoten en ook de tijdsduur van de show was super. De beleving (akoestiek) was daar ook meer dan prima. Dit was nu al de 5e show die ik dit jaar heb gezien in Katwijk en omgeving (Katwijk, Noordwijk, Rijnsburg) en deze show is volgend jaar absoluut voor herhaling vatbaar. Het lijkt me alleen wel tof als er ook wat PSE toegepast kan worden in de vorm van single shots (shells en tails).
Daarnaast nog even heerlijk na staan praten met een aantal liefhebbers/forumleden en wat blijft dat toch mooi om de prachtige hobby met elkaar te kunnen delen.