[Show] Duisburg - Ruhrort in Flammen 19 augustus 2022

pyrofan#1

VWC lid
Land: Duitsland
Stad/dorp: Duisburg
Datum: Vrijdag 19 augustus 2022
Tijdstip: 23:00
Schietbedrijf: F.O.G.
Max. kaliber: 7 of 10 inch
Bijzonderheden:- ...

Heb nog geen idee eerlijk gezegd :(

Weet iemand of het nog doorgaat i.v.m. de voorspelde regen/onweer?

Volgens mij valt het heel erg mee. Op weeronline zeggen ze een beetje regen en op de FB pagina waar ze actief op zijn hebben ze niks gezegd nog en het is nu al 17:30 . Ik ga gewoon rijden zometeen, achteraf was het dalijk niks en heb je spijt.

Leuke finale, de rest was wat saai. Had 10 minuten korter moeten duren, dan had je een mooie volle show. Ook jammer dat de grote calibers er niet meer bij waren. Maar was gezellig dat wel!

S'middags berichten gehoord dat het mogelijk ging regenen en onweren maar het wolkje was zo klein dat ik de gok wel ging wagen. Want ik had al eerder vernomen van het schietbedrijf dat er weer 10" geschoten werd en met de veranderde regels in China sinds 2018 kon dit wel eens het laatste jaar zijn om een groter kaliber te zien dan 7" ( van Chinese makelij ). Van te voren ook van een liefhebber de buizen gezien als bevestiging dus ik wilde dit echt niet missen. Een aardig ritje naar Duisburg gemaakt, parkeren kon ergens op een redelijke loop afstand. Een rondje kermis zat er niet in want het was echt bizar druk. We zijn uiteindelijk tot aan de brug gaan staan zodat je het dichtst er op stond, ook al zag je de waaiers/shapes niet goed maar die kon je sowieso nergens beter zien tenzij je bizar ver van het vuurwerk wilde staan.

Net als in 2019 , opnieuw een hele leuke show gezien met leuke thema's en grote shells. Meeste wat er werd geschoten was Chinees spul en ik herkende zo nu en dan ook wat Europese shells die ook in Dusseldorf werden geschoten laatst. Dat verschil was wel erg merkbaar ( keiharde burst, langere brandingsduur en mooiere effecten ). Op z'n Duits was het een erg traag geschoten showtje en sierlijk, dus niet echt rammen. Soms een beetje te traag en met te veel pauzes ( veel mensen dachten na een thema + lange pauze dat de show voorbij was, dat is meestal geen goed teken ). De finale was erg royaal met hele dikke goudshells en wat dikke salutes. In de show werden ook af en toe hele dikke 10" geschoten die wel gelijk opvielen haha. En de typerende watervallen over de hele brug werden ook weer gebruikt natuurlijk. Puntje van kritiek is dat het van mijn part wat sneller geschoten had mogen worden, van die 30 minuten hadden er 10 af gemogen met dezelfde hoeveelheid vuurwerk. De pauzes duurden te lang en er werd wat veel gerekt met cakes en het tempo van shells schieten was ook laag, dat hoeft geen probleem te zijn maar schiet er dan net wat meer. De rook stond ook helaas onze kant op dus soms waren de effecten minder zichtbaar en iedereen had constant last van de ogen door de rook en stukjes gips/as ( wel een lekkere oud en nieuw geur in de kleren en haren haha ).

Voor herhaling vatbaar, ondanks het tragere tempo en of ze volgende keer nou weer 10" schieten of niet. Vele 7" waren ook mega uitgewerkt dus in principe zou je daar ook genoeg mee kunnen doen ( de Europese makelij ). Achteraf geen spatje regen gehad tijdens de show dus ben blij dat ik de gok had gewaagd.

Heb tot 19.00 zitten twijfelen, Knokke of Duisburg. Doordat de weersvoorspelling inmiddels was verbeterd toch maar voor de grote kalibers van Duisburg gekozen. Door het getwijfel natuurlijk veel te laat daar om nog een rondje te kunnen lopen (brug was al afgesloten). Dus mij aan de andere zijde maar geïnstalleerd, erg gemoedelijke sfeer met voldoende ruimte. Nadeel is dat je niet de bijbehorende muziek hoort (volgende keer toch een ouderwetse radio meenemen). Zoals gezegd, (te) lange pauzes tussen de thema's. Nu stel ik mij bij Duitse shows sowieso in op een rustig/traag tempo, maar dit keer kreeg ik het idee dat het schietsysteem faalde.
Onder aan de streep een leuke show gezien, die voor mij de moeite was. Alleen volgende keer weer een dagje weg van maken.

Heb tot 19.00 zitten twijfelen, Knokke of Duisburg. Doordat de weersvoorspelling inmiddels was verbeterd toch maar voor de grote kalibers van Duisburg gekozen. Door het getwijfel natuurlijk veel te laat daar om nog een rondje te kunnen lopen (brug was al afgesloten). Dus mij aan de andere zijde maar geïnstalleerd, erg gemoedelijke sfeer met voldoende ruimte. Nadeel is dat je niet de bijbehorende muziek hoort (volgende keer toch een ouderwetse radio meenemen). Zoals gezegd, (te) lange pauzes tussen de thema's. Nu stel ik mij bij Duitse shows sowieso in op een rustig/traag tempo, maar dit keer kreeg ik het idee dat het schietsysteem faalde.
Onder aan de streep een leuke show gezien, die voor mij de moeite was. Alleen volgende keer weer een dagje weg van maken.

Bij ons ook geen muziek, volgens mij op heel weinig plekken. Ik las op de site dat het de bedoeling was om tegelijk met de radio mee te luisteren haha. Maar inderdaad, té traag. Volgens mij gewoon de bedoeling om wat tijd te rekken. Ondanks de 10" vond ik de kermis show in Dusseldorf vele malen dikker en intenser door puur kwaliteit Europese shells en een iets beter tempo ( en je kijkt daar op oogafstand vanaf de brug ). Maar toch blij dat ik geweest was, is natuurlijk dikker dan je in NL gaat zien.

Back
Bovenaan