[Show] Aalsmeer Vuur en licht op het water - 2 september 2023

pyrofan#1

VWC lid
Provincie: Noord-Holland
Stad/dorp: Aalsmeer
Locatie: Ter hoogte van de Watertoren Aalsmeer. Vanaf 2 pontons in de Westeinderplas, vanaf de landtong nabij de Kudelstaartseweg en vanaf Fort Kudelstaart
Datum: Zaterdag 2 september 2023
Tijdstip: 23:00 uur
Schietbedrijf: Dream Fireworks
Max. kaliber: Professioneel vuurwerk
Bijzonderheden: Vuur en licht op het water.

Het grote spectaculaire vuurwerk begint omstreeks 23.00 uur ter hoogte van de Watertoren Aalsmeer. Het wordt ontstoken vanaf pontons, die 265 meter uit de oever op het water drijven. Vuurwerk op het water. Knallend en spetterend. Een kleurrijke en romantische afsluiting van Vuur en Licht op het Water.

Het vuurwerk is zowel vanaf het water als vanaf de oever goed te zien. De Stommeerweg / Kudelstaartseweg wordt voor al het verkeer vanaf 21.00 uur afgesloten tussen de 1e J.C. Mensinglaan en de Bachlaan, zodat toeschouwers op een veilige manier een plekje langs de oevers kunnen vinden.

Aalsmeers vuurwerk
Het Aalsmeerse vuurwerk is één van de grotere vuurwerkevenementen in het land en staat in de top 3 van mooiste vuurwerkshows in Nederland. Frits Pen, eigenaar van Dream Fireworks, is voor de 20e keer verantwoordelijk voor het ontwerp en de uitvoering van de Aalsmeerse vuurwerkshow.

Bron:
www.vuurenlichtophetwater.nl

Beelden 2022 (Credits MasterBSC)

Beelden 2021

Laatst bewerkt:
Voor mij de eerste keer,ben erg benieuwd!
Mensen nog tips voor de beste positie om deze show te bekijken en waar het beste te parkeren?

Voor mij de eerste keer,ben erg benieuwd!
Mensen nog tips voor de beste positie om deze show te bekijken en waar het beste te parkeren?
Op de website van vuur en licht staat geloof ik parkeer informatie voor bij een sport complex. Maar wij parkeren elk jaar in een woonwijk dichtbij het water zelf.
Gewoon zo dicht mogelijk in de buurt van de watertoren komen en dan vind je wel een plekje. Staan wel verkeersregelaars maar als je verteld dat je er woont kan je doorrijden.

Viel heel erg tegen, de technische problemen niet eens hier in meegenomen. Denk nog maar 30 procent van de hoeveelheid vuurwerk een paar jaar geleden. Ik hoop dat hier een andere schieter zn kunsten mag gaan vertonen.

Weer een prachtige show van Dream Fireworks gezien. Helaas werd de show (onbedoeld) in twee delen geschoten. Goed uitgewerkte thema's gezien, mooi gelaagd geschoten. Lekkere tempowisselingen en een ouderwets dikke goudfinale.

Volgens mij hebben bepaalde importperikelen c.q. prijsontwikkelingen ook een positieve kant. Ik zie in Nederland steeds meer Europese kwaliteit shells voorbij komen. Filmpjes komen morgen.

Laatst bewerkt:
Het was voor mij de eerste keer dat ik bij deze show geweest ben. En ik vond het een prachtige show. Van beneden op de pontons tot aan de shells bovenin klopte het helemaal. Mooie locatie overigens ook, ik was zelf op de landtong gaan staan en had daar een uitstekende plek. Het deed mij een beetje denken aan de shows in Frankrijk die vanaf de meren geschoten worden. Het was jammer dat de techniek even haperde, maar dat kan gebeuren.

De nieuwe schieters voor volgend jaar heb ik al gevonden. De twee heren achter mij zeiden toen de show stil viel dat het gewoon even snel aan het reserve lont aangestoken moest worden. :rolleyes:

Mijn beelden volgen morgenochtend.

Ik ben samen met Jawe naar deze show geweest.
De pier was open en daar hebben we samen met Jorik (Darksoul) naar de show gekeken en genoten.
Er was een klein minpuntje, na 3 minuten stopte de show.
En ook serieus, ik had gelijk flashbacks naar Leerdam van 2 weken geleden, want daar was ook een onderbreking in de show.
Zelf toen er een finale van een aantal at once blokken de lucht in ging, dacht ik het is klaar.
Maar gelukkig kregen ze de show/schietkist weer aan de praat.
Voor de rest een prima show gezien, met zeer mooi en fraai vuurwerk.
En natuurlijk had ik mijn camera mee, dus een aantal foto´s gemaakt.
Geniet ervan!

DSC_7179 Klaar.jpg

DSC_7181.jpg

DSC_7185.jpg

DSC_7188.jpg

DSC_7189.jpg

DSC_7192.jpg

DSC_7196.jpg

DSC_7201.jpg

DSC_7205.jpg

DSC_7209.jpg

DSC_7215.jpg