Serious request.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Ook dit topic mag uiteraard niet ontbreken dit jaar. Ieder jaar weer een enorm feest om naar te kijken en om erbij te zijn.

Titelsongs

Rigby - One song (titelsong 2009)

Blof - Wijd open (titelsong 2010)

Laura Jansen - Same heart (titelsong 2012)

Racoon - Shoes of Lightning (titelsong 2013)

Jacqueline Govaert - Make more Sound (titelsong 2014)

Meest gedraaide platen

Jordy van Loon - Verliefdheid (meest gedraaide plaat 2008)
Opname van Serious Request 2009

Ryan Shaw - It gets better (meest gedraaide plaat 2009)

Martin Solveigh - Hello (meest gedraaide plaat 2010)

Will.i.am ft Britney Spears - Scream 'n Shout (meest gedraaide plaat 2012)

DVBBS & Borgeous - Tsunami (meest gedraaide plaat 2013)

Zo jammer dat dit niet meer is wat het geweest is. Dit had echt alles in huis qua sfeer. Prachtig om die beelden dan ook terug te zien.

Zo jammer dat dit niet meer is wat het geweest is. Dit had echt alles in huis qua sfeer. Prachtig om die beelden dan ook terug te zien.

Inderdaad. Was echt geweldig, dagenlang aan de buis gekluisterd met de nodige kruitstress al. Heb het 1 jaar mogen bezoeken, toen meerdere dagen / avonden geweest. Heel tof om mee gemaakt te hebben.

Denk dat dit ook nooit meer zijn charme van vroeger terug zal gaan krijgen helaas.

Inderdaad. Was echt geweldig, dagenlang aan de buis gekluisterd met de nodige kruitstress al. Heb het 1 jaar mogen bezoeken, toen meerdere dagen / avonden geweest. Heel tof om mee gemaakt te hebben.

Denk dat dit ook nooit meer zijn charme van vroeger terug zal gaan krijgen helaas.

Dat denk ik ook niet, ben bang dat we het met fe filmpjes en herinneringen moeten doen.

Misschien een nieuwe editie waarin Rutte op het einde bekend maakt de gasprijzen te compenseren.

NPO 3FM heeft vanochtend de eerste details bekendgemaakt over 3FM Serious Request 2022. Het Glazen Huis komt opnieuw in Amersfoort te staan, op dezelfde locatie als vorig jaar. Als goede doel heeft 3FM gekozen voor Het Vergeten Kind. Het is daarmee voor het eerst dat in het Glazen Huis geld wordt opgehaald voor een binnenlands doel.

“In Nederland verkeren 100.000 kinderen in diepe nood. Door hun onveilige thuissituatie voelen deze kinderen zich ongewenst, ongeliefd en eenzaam en lopen ze een verhoogd risico om op latere leeftijd op het criminele pad te raken of werkloos te worden. Daarom komt 3FM Serious Request dit jaar in actie voor Het Vergeten Kind”, laat 3FM weten over het doel. “Zij halen kinderen uit hun negatieve leefklimaat en overladen ze tijdens speciaal georganiseerde activiteiten met positieve aandacht waardoor ze meer zelfvertrouwen krijgen en veerkrachtiger worden. Hierdoor staan kinderen sterker in het leven en kunnen ze beter met hun problemen thuis omgaan. Help mee een vergeten kind weer gewoon kind te laten zijn!”

Waar 3FM sinds de start van Serious Request in actie kwam voor het Rode Kruis, kiest het radiostation sins vorig jaar voor wisselende doelen. Vorig jaar was het Wereld Natuur Fonds en specifiek de ontbossing en klimaatverandering het doel, dit jaar is dus niet gekozen voor een internationaal doel, maar houdt 3FM het dichterbij huis. In het verleden kwam er wel eens kritiek dat 3FM nooit in actie kwam voor mensen in Nederland die het moeilijk hebben.

Herkansing
Welke dj’s er dit jaar opgesloten worden in het Glazen Huis is nog niet bekend. Voor Amersfoort, de stad waar het Glazen Huis voor de tweede keer komt te staan, is dit jaar een soort herkansing. Vorig jaar mochten er op het laatste moment geen bezoekers op het plein rondom het Glazen Huis staan vanwege de coronamaatregelen.

Tsja, good old Serious Request. Ondanks alle pogingen van de laatste jaren met nieuwe acties die ze hebben opgezet, die overigens best leuk waren om te bekijken, wordt het nooit meer zoals het was verwacht ik.

Wel leuk om nog alle sfeerbeelden van toen te zien, volle pleinen, de actie van Gary Fomdeck en natuurlijk de klusjesmannen! Dat blijft toch ook altijd nog leuk om terug te kijken, met nostalgische gevoelens.

Die oudere beelden kunnen echt flink de kriebels geven hoor, heerlijk om terug te kijken. Het is echt een prachtige tijd geweest, ze halen het nooit meer bij het oude, toch hoop ik ook dit jaar weer lekker wat uurtjes te kijken, het past er mooi bij op de achtergrond.

Wat denken jullie gaat het weer ouderwets worden nu er geen restricties lijken te komen?

Ik hoop het wel, het had wel wat. Lekker in de nacht mensen kijken via de live beelden. Ben zelf in 2012 in Enschede geweest, want ik wou het een keer meemaken hoe zoiets nu is.

Ben blij dat ik het toen gedaan heb. Dit had ik niet willen missen.

Ik heb nog wel meer goede herinneringen aan Serious Request. Ik ben via SR in aanraking gekomen met de band Volbeat via het rubriekje Dokter Pop. Daarin had iemand een vage omschrijving: "een soort Elvis, maar dan rock muziek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan