Serious request.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Ook dit topic mag uiteraard niet ontbreken dit jaar. Ieder jaar weer een enorm feest om naar te kijken en om erbij te zijn.

Titelsongs

Rigby - One song (titelsong 2009)

Blof - Wijd open (titelsong 2010)

Laura Jansen - Same heart (titelsong 2012)

Racoon - Shoes of Lightning (titelsong 2013)

Jacqueline Govaert - Make more Sound (titelsong 2014)

Meest gedraaide platen

Jordy van Loon - Verliefdheid (meest gedraaide plaat 2008)
Opname van Serious Request 2009

Ryan Shaw - It gets better (meest gedraaide plaat 2009)

Martin Solveigh - Hello (meest gedraaide plaat 2010)

Will.i.am ft Britney Spears - Scream 'n Shout (meest gedraaide plaat 2012)

DVBBS & Borgeous - Tsunami (meest gedraaide plaat 2013)

Serious Request gaat actie voeren vanuit Amersfoort

AMERSFOORT Het Wereld Natuur Fonds (WWF) is de nieuwe partner van 3FM Serious Request. Dit heeft dj Sander Hoogendoorn dinsdag bekendgemaakt in de NPO 3FM-ochtendshow Sanders Vriendenteam. Het precieze doel, de exacte locatie en welke dj’s in actie komen wordt later onthuld. Wel is al bekend geworden dat 3FM Serious Request zich dit jaar vestigt in Amersfoort.

In de week voor kerst zet 3FM zich traditiegetrouw in voor het goede doel en dit jaar zetten de dj’s zich samen met heel Nederland in om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het WWF. Ook het samenbrengen en verbinden van mensen wordt, als de coronamaatregelen het toelaten, weer een belangrijk onderdeel van de actie. Bij de afgelopen twee sobere edities was het ontvangen van publiek door de geldende maatregelen niet mogelijk. Tijdens deze editie wordt weer 24 uur per dag live radio en online content gemaakt.

Sharid Alles, zendermanager NPO 3FM: ,,Het klimaat is een flinke bron van zorg voor heel veel mensen en leeft enorm bij de 3FM-community. Het was voor ons dan ook logisch om voor een partner te gaan die zich met de thema’s klimaat en natuur bezighoudt.”

Bron:https://www.destadamersfoort.nl/lok...t-voert-18-t-m-24-december-actie-vanuit-amers

Ondanks dat het al jaren stukken minder is en ik er geen minuut naar heb gekeken ben ik wel benieuwd wat zenit jaar van plan zijn.

Het glazen huis doen ze al een paar jaar niet meer. Iedereen van de "oude garde" zit ergens anders en de dj's hebben toen besloten om een eigen draai te geven aan serieus request. De afgelopen jaren zijn ze toen gaan lopen. Vorig jaar kon dit natuurlijk niet en toen hebben ze een locatiestudio op vliegveld Twente opgebouwd met een loopband in de studio om op die manier een "sponsorloop" te houden. Wat ze dit jaar gaan doen is nog niet helemaal duidelijk. Wel is de samenwerking met het rode kruis stop gezet en wordt er nu geld ingezameld voor het WNF. Ik hoop dat ze "gewoon" weer een locatiestudio opbouwen ergens. Dat lopen van punt a naar punt b met een camera er voor was totaal niet leuk om naar te kijken.

Mijn advies zou zijn, ga een samenwerking met andere radiostations aan, maak er echt iets groots van. Gerard, giel, sander, stenders, coen etc er weer bij betrekken en vanaf 1 grote locatie. Gewoon weer back to basic. Anders maar beter stoppen want dat wandelen is helemaal niks.

Dan moeten concurrerende ego's en haantjes gaan samenwerken. Je kan ook teveel vragen voor 'het goede doel' hè?

Ik vind het jammer dat zo'n mooi evenement vervallen is tot radio-opvulling. Een moetje. DJ's die er vooral voor zichzelf mee bezig zijn, een nieuw format dat niet aan slaat en keuzes qua het goede doel dat niet aanslaat bij het publiek. Waar in de eerste jaren dit wel het geval leek te zijn en ook de kijker/luisteraar dmv donaties nog wat in te brokken had. Slayer om 13.00 op de radio was een feestje.
Ik hoop dan ook dat dit gevoel nog eens terug komt bij Serious Request. Die gasten die het echt zwaar hebben, een mooi doel en goede muziek.

Ik hoop wel dat ze dit jaar ook weer op een vaste locatie gaan uitzenden. Dat gewandel met een slechte verbinding door heel NL, vond ik ook maar niets.

Vorig jaar had ik toch meer een glazen huis gevoel. :), maar jullie hebben wel gelijk. De rek is er wel een beetje uit.

De DJ's die het er echt een mooi feestje van maakten, zijn allemaal weg. Dat helpt ook niet echt mee.

En dan heb ik het over acties zoals bovenstaande. Wat een BAAS! :p

Ach, serious request. Gouden tijden waren dat toch, na het werk / school gelijk voor de tv kruipen en de uitzendingen bekijken. Ontzettend sfeervol, in de nachtelijke uurtjes tijdens een vriendenavond wat drinken en serious request erop. Ontzettend gave acties gezien met inderdaad Gary Fomdeck. Zonde, de afgelopen editie's waren niet wat en ik denk ook dat het glazen huis wat passé is, wat niet maar terug zal komen. Zonde hoor.

Ik hoop dat ze eens echt iets voor Nederland gaan doen... maar ja dat is voor deze mensen niet interessant. Ik hoop dus ook dat het snel stopt... Hypocriet zooitje!

Hoewel ik hoop op een herleving van oude tijden is dit jaar wel de laatste strohalm voor het een stille dood sterft.

Nog 1x een glazen huis, nog 1x knallen juist nu post corona

Dit was altijd zo prachtig en vaste prik de dagen voor kerst. Helaas eigenlijk niets meer van over net als volgens mij de hele radio zender zelf. Goeie ouwe tijd met er veel sfeer maar ik denk niet dat we het ooit weer terug gaan zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan