Ruim 33.000 melding vuurwerkoverlast

ROTTERDAM -
Bij het meldpunt vuurwerkoverlast.nl zijn in een week tijd meer dan 33.000 meldingen binnengekomen. De helft daarvan stroomde binnen vanaf het moment dat de legale verkoop van vuurwerk startte op zaterdagochtend. Dat liet het meldpunt zondag weten.

Foto: Schuurman, Jos
Van de grote steden komen de meeste klachten uit Amsterdam (1600), gevolgd door Rotterdam (1200), Den Haag (1000) en Utrecht (600). Voor Amsterdam en Utrecht verschillen de cijfers niet veel met die van vorig jaar. Vanuit Rotterdam en Den Haag wordt minder geklaagd over vuurwerkoverlast dan vorig jaar. Dat komt volgens het meldpunt omdat de politie daar nu vaker optreedt wanneer vuurwerk te vroeg wordt afgestoken.
„Mensen maken melding van 'een niet aflatende vuurwerkterreur', 'een spervuur aan knallen' en 'een spoor van vernielingen' dat door wijken wordt getrokken”, aldus de initiatiefnemers.
Vuurwerkoverlast.nl is een initiatief van 15 lokale GroenLinks-fracties. Tot 4 januari kan vuurwerkoverlast op de website worden gemeld. De meldingen worden verwerkt in een rapport dat begin 2014 wordt aangeboden aan de Tweede Kamer en aan 15 burgemeesters.

Bron

Wat een stemmingmakerij en onwaarheden. Ben benieuwd of er ook zoveel aangiftes tegen dat niet aflatende terreur en sporen van vernielingen worden gedaan....bah :angry:

Mja, het zijn 33.000 meldingen van de 16 miljoen mensen (baby's) niet meegerekend.

Alsnog, hoe kan je ze een overlast punt opzetten als vuurwerk niet eens verkocht wordt vóór de 28ste....:bonk:

slim gedaan van die bonte, eerst een beetje media zoeken omtrent een in scene gezette hack... en vervolgens de stemmen cashen.

Ben zelf wel liefhebber van vuurwerk maar vind het ook belachelijk dat hier jongens (jochies eerder) van 10 tot 14 rondlopen met zwaar vuurwerk en dit op zondag vrolijk in je tuin gooien. Ik meld het niet want wil alles behalve een verbod en ga ze mijn mogelijke stem echt niet geven ;-), maar ik zou ze oh o zo graag van de straat laten plukken..

Ik kan nu iedere keer naar de kleine die slaapt. Als dat 1x in het jaar is geen probleem, daar moet ie maar mee leven, maar 3 dagen achter elkaar nee, das te gek.. Dus heeel ergens snap ik de hoeveelheid wel..

Ps de wel petitie ook even getekend. :)

Dit ga je met een vuurwerk verbod niet oplossen alleen verergeren. Men koopt dit spul illegaal en zal dit blijven doen. Er word dan nog meer illegaal vuurwerk aangeboden want vraag is handel. Als je het dan toch nooit mag afsteken dan maakt het ook niet uit al doe je het in de bouwvak of met kerst en krijg je naar mijn mening alleen maar meer overlast het gehele jaar door.

oh btw, trouwens best ironisch dat de man die op TV een joint zat te roken (arno bonte) de gedachte achter iets gedogen niet snapt :frusty:
Het aantal mensen dat wiet rookt in Nederland heel erg laag omdat we het hier gedogen en deze mafkees maakt op tv gebruik van het gedoogbeleid maar hij snapt niet dat het verbieden van consumentenvuurwerk de problemen rond vuurwerk alleen maar groter maakt.

Ag xtc is ook verboden
Vuurwapens ook
Coke ook
Illigaal vuurwerk ook
Legaal vuurwerk in de toekomst.
Gat in de markt voor de criminelen.
Alles wat verboden is wilt men.
En betaalt men goed voor kijk maar naar c6 je kan flinke straffen ervoor krijge toch koopt men ze.
Dus speel de illigale handelaren in de kaart en verbied het.
Meer opslag in schuren en huizen.
Elke puber wilt hardere knallen.
En zal ondanks een verbod vuurwerk blijven kopen en fabriceren.

ROTTERDAM -
Bij het meldpunt vuurwerkoverlast.nl zijn in een week tijd meer dan 33.000 meldingen binnengekomen. De helft daarvan stroomde binnen vanaf het moment dat de legale verkoop van vuurwerk startte op zaterdagochtend. Dat liet het meldpunt zondag weten.

Foto: Schuurman, Jos
Van de grote steden komen de meeste klachten uit Amsterdam (1600), gevolgd door Rotterdam (1200), Den Haag (1000) en Utrecht (600). Voor Amsterdam en Utrecht verschillen de cijfers niet veel met die van vorig jaar. Vanuit Rotterdam en Den Haag wordt minder geklaagd over vuurwerkoverlast dan vorig jaar. Dat komt volgens het meldpunt omdat de politie daar nu vaker optreedt wanneer vuurwerk te vroeg wordt afgestoken.
„Mensen maken melding van 'een niet aflatende vuurwerkterreur', 'een spervuur aan knallen' en 'een spoor van vernielingen' dat door wijken wordt getrokken”, aldus de initiatiefnemers.
Vuurwerkoverlast.nl is een initiatief van 15 lokale GroenLinks-fracties. Tot 4 januari kan vuurwerkoverlast op de website worden gemeld. De meldingen worden verwerkt in een rapport dat begin 2014 wordt aangeboden aan de Tweede Kamer en aan 15 burgemeesters.

Bron

En het spelletje begint weer opnieuw! Tsjonge jonge t is elk jaar weer hetzelfde...

En wat deze idioot niet snapt de overlast begint in november.
Legaal vuurwerk is niet te koop.
Dus de overlast is niet consumenten vuurwerk.
Handen eraf is zwaar vuurwerk.
Illigaal vuurwerk iets wat al verboden is.
En iets wat elk jaar opnieuw gebeurt.
Vuurwerk afsteken mag nu nog niet toch hoor je knallen.
En ik moet toegeven deze hele week heb ik pas 1 politie busje gezien.
2 jaar geleden kon je niks afsteken politie op fiets politie op motor scooter auto en de blinde wagens.
Dus met een betere handhaving kunnen er ook meer problemen voorkomen worden.
En ik hoor dit jaar zeker minder knallen en de knallen die ik hoor zijn van ver en zeker zware dreunen die zijn niet van een kanonslag

Back
Bovenaan