Ruim 170 kilo zwaar vuurwerk gevonden in schuur achter woning in Geldrop

Ruim 170 kilo zwaar vuurwerk gevonden in schuur achter woning in Geldrop

GELDROP - In een schuur achter een woning in de Coevering in Geldrop heeft de politie woensdagochtend voor ruim 170 kilo aan zeer zwaar vuurwerk gevonden. De politie werd getipt via Meld Misdaad Anoniem.

download.jpg

Eind vorige week werd de politie getipt dat er vanuit de woning in zwaar illegaal vuurwerk gehandeld zou worden. Woensdag ging de politie het pand binnen. In de schuur achter de woning troffen agenten onder meer zo'n 300 Cobra's en 12 Chinese rollen aan. Volgens de politie gaat het om een extreme hoeveelheid vuurwerk die voor een levensgevaarlijke situatie heeft gezorgd. Vuurwerkexpert Ad Nieuwdorp van de nationale politie zegt dat de gevolgen niet te overzien zouden zijn wanneer er brand zou ontstaan in de schuur. "Je krijgt dan midden in een woonwijk een massa-explosie die enorme schade veroorzaakt in de directe omgeving. Gelukkig is dat niet gebeurd."

De politie is een onderzoek gestart naar de bewoners van het huis en bekeken wordt wie er precies verantwoordelijk is voor de gevaarlijke opslag. Het vuurwerk wordt naar een speciale opslagplaats gebracht. De politie heeft nog geen arrestaties verricht.

https://www.ed.nl/geldrop-mierlo/ru...-in-schuur-achter-woning-in-geldrop~a28c115f/

als dit, als dat... al dat gefantaseer in de media word je wel een beetje moe van.

niemand wilt ernaast wonen als het gebeurd.
ik wil ook niet naast de hypocrietjes wonen die 200kg+ legaal spul in huis hebben als het in de brand vliegt dan :p en ik wil ook niet naast een verwarde buurman wonen die zijn gas open laat staan en dat is heel wat vaker gebeurd dan dat er een grote ontploffing is geweest omdat er vuurwerk lag en dat terwijl er toch gemiddeld 1 miljoen kg aan niet goedgekeurd vuurwerk word opgeslagen in huizen al 30/40 jaar lang.

de reele kans dat dit in 1 keer ontploft is net zo groot als de kans dat je de staatsloterij wint.

het valt niet goed te praten en dit hoort niet in een woonwijk thuis maar ze moeten eens stoppen met dat domme hypothetische gelul wat nergens op gebaseerd is.

en dat is dan hoofd van het vw team, tijd voor een paar cursusjes Adje.

QUOTE=bassie1978;924201]Ik had er niet naast willen wonen iig als die schuur in brand gevlogen was...[/QUOTE]

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan