Rotterdam deelt vuurwerkbrillen uit

JeRe

VWC lid
Alle basisschoolleerlingen in Rotterdam krijgen vlak voor de kerstvakantie een gratis vuurwerkbril. Dat heeft burgemeester Aboutaleb via Radio Rijnmond laten weten.

Aboutaleb hoopt met de brillen te bereiken dat minder kinderen dit jaar oogletsel oplopen bij het afsteken van vuurwerk. Bij de laatste jaarwisseling gebeurde dat nog bij "enige tientallen kinderen" uit de regio Rotterdam, aldus de burgemeester.

In totaal verstrekt de gemeente 53.000 brillen aan 189 basisscholen. Aboutaleb hoopt dat het bedrijfsleven zich geroepen voelt om de vuurwerkbrillen te sponsoren. Als dat niet gebeurt, legt Rotterdam zelf de benodigde 96.000 euro op tafel.

Bron: http://nos.nl/artikel/447519-rotterdam-deelt-vuurwerkbrillen-uit.html

Lijkt mij een erg goed initiatief! Hoe minder ongelukken, hoe minder gezeur om een verbod:)

ze moeten even bellen met Zena, die bied ze al goedkoper dan dat aan :p

maar 53000 brillen weggeven is een beetje overdreven lijkt mij...

Ik vind het niet overdreven.
Dit is een stap in de goede richting!
Iedereen aan de vuurwerkbril en dan zijn er ook veel minder klachten over vuurwerk, ideaal toch?

De eerste goede actie van Aboutaleb in de bijna 4 jaar dat hij burgemeester van Rotterdam is. Maar goed, Aboutaleb heeft eerder al dingen verkondigd in de media om diezelfde uitspraken dagen later weer terug te draaien.

We houden deze actie in de gaten. Als het werkelijk doorgaat, dan verdient Aboutaleb een compliment.

De eerste goede actie van Aboutaleb in de bijna 4 jaar dat hij burgemeester van Rotterdam is. Maar goed, Aboutaleb heeft eerder al dingen verkondigd in de media om diezelfde uitspraken dagen later weer terug te draaien.

We houden deze actie in de gaten. Als het werkelijk doorgaat, dan verdient Aboutaleb een compliment.

ja laten we eerst afwachten of het er daadwerkelijk ook van komt die gratis brillen actie en over onze knuffel .. dit is idd het eerste positieve bericht over abou

Back
Bovenaan