Pyroworld.nl best of the best videos 2012.

RedBaron

Pyroworld
Dit jaar was voor pyroworld.nl een heel erg druk jaar, we zijn heel veel in het buitenland geweest om shows te bezoeken. De een wat mooier als de andere. Maar over het algemeen waren de shows van bijzonder hoog niveau. Zo zijn we dit jaar een aantal keer in Frankrijk geweest, en hebben we een paar keer Zwitserland en Duitsland aangedaan. onder andere daardoor(en mn drukke werkzaam heden op me werk) niet veel tijd gehad om hier nog veel rond te hangen. Daardoor weet ik ook niet welke video's hier verschenen zijn. Daarom wil ik met jullie de beste shows die we bezocht hebben (nog een keer?) laten zien:

Om te starten zijn we in Maart 2x naar Zwitserland geweest de eerste show hieronder is van een grote (show) Demo verzorgd door AC Spectacles. Een week erna zijn we opnieuw mnaar Zwitserland geweest en dit keer naar Oensingen waar we enorm grote show hebben gezien (tot 600mm) hebben verzorgd door het Zwitsere Bugano en het Italiaanse Parente:

AC Spectacles - Demo Show

Oensingen

Vervolgens zijn we in Mei weer 10 dagen naar het Tsjechische Brno geweest waar we het festival Ignis Brunensis hebben mogen bijwonen. Het is een festival wat inmiddels een bijzonder plekje bij ons verworven heeft, mede door de uiterst gastvrije organisatie en mensen. Dus voor volgend jaar staat de afspraak inmiddels reeds! Hieronder de 3 toppers van dit festival van de firma Ricasa uit Spanje, Foti Fireworks uit Australia en de slot show geschoten door de firmas Flash Barrandov (Tsjechië) en Pyrovision (Oostenrijk):

Ricasa - Spanje

Foti Fireworks - Australië

Slot show - Flash Barrandov & Pyrovision

Na onze terug komst uit Tsjechië zijn we op de terug weg nog even langs een van onze eigen shows van DBK Fireworks geweest. Hieronder enkele shows die we gedurende dit jaar verschoten hebben, en er komen er nog enkele (grote) aan:

Ten Aard Verlicht (Geel]

Dorpsdag Sgravenwezel 2012

Vurige maandagen 2012, Oostende (Pyromusical)

In Juli zijn we op uitnodiging van Fetes & Feux afgereisd naar het Franse Parijs om daar het grote vuurwerk aan de Eiffeltoren te gaan bekijken. Het was een show die ik niet snel meer zal vergeten. Te meer omdat wij die show van uit de Eiffeltoren hebben mogen filmen. Een klusje wat eenvoudiger leek dan het was. We moesten door gaas (tegen zelf moord enzo) heen proberen te filmen. Even goed was het resultaat erg mooi! We stonden samen met een klein groepje vips op de Eiffeltoren en wel op die hoogte dat menig stuk vuurwerk op ooghoogte ontplofte. Dit had als resultaat dat (mede door een stalen Eiffeltoren als uber grote klankkast) de ontploffingen van de shells enzo gigantisch hard te horen waren. De Eiffeltoren trilde dan ook regelmatig op haar grondvesten.

Thema was dit jaar Disco, een enorme discobal had men opgehangen in de Eiffeltoren. De show speelde mooi in op het thema disco, en het was gigantisch genieten van de eerste bom tot aan de finale. Omdat ik zelf op de Eiffeltoren stond samen met Gerdo konden we de Disco bol zelf niet zien. Maar daarvoor had ik Jaco bereid gevonden om aan de overkant te gaan staan met zijn camera! Waarvoor nog mijn uitdrukkelijke dank, dit was een perfecte samenwerking! Volgend jaar weer naar Parijs?? Genoeg gepraat hier de video van Parijs:

Parijs - Quatorze Juillet - Fetes & Feux

Verder bleef het in juli redelijk rustig dus door naar de volgende maand. Augustus begon voor ons wederom met een trip richting Frankrijk. Monaco was dit keer het doel alwaar wij uitgenodigd waren door de firma Pyrovisoon uit Oostenrijk die mee zou gaan doen aan Internationaal vuurwerk festival van Monaco. Dit oudste vuurwerkfestival ter wereld vind plaats in de haven van Monaco. Ik was nog nooit in Monaco geweest wat me opviel is dat dit ministaatje bijna geen stukje grond onbenut gelaten heeft en dta het gigantisch vet vol gebouwd is. We hebben ook wat dingen bezocht snel van de jaarlijkse GP die er vereden wordt in de stad. Feitje over de GP van Monaco: het duurt 3 maanden om deze hele Formule 1 race te organiseren ieder jaar. Het heeft me dan ook verbaast dat op dit toch wel heel klein stukje aarde zo een grote race vereden kan worden.

Maar goed we kwamen niet voor de formule 1 Races maar voor een vuurwerkshowtje. De show zelf was er een zoals alleen Pyrovision dat kan. Gedurfd, mooi, complex, ingetogen en uitbundig daar waar het nodig is. Ik had de show al eens gezien maar die verdween toen min of meer achter een groot rook gordijn, deze avond een nieuwe kans! bekijk de video van deze show hieronder:

Concours International de Feux d' Artifice Pyromelodiques de Monaco - Pyrovision

En dan was het alweer tijd voor de 34e editie van het enige echte Internationaal vuurwerk festival aan de Noordzeekust: Knokke-Heist. Ik had veel verwachtingen van deze editie. Maar helaas 2 shows stelde me echt flink telleur. Feuerwerke jost die mocht openen deed maar een dotje, had wel een goede finale.. maar kon voor de rest niet echt overtuigen. Feerie uit Frankrijk was mooi, maar voor de meeste onderons kon deze show ook niet overtuigen. Ik zelf kon het artistieke in de show wel erg waarderen. Maar voor in een festival als Knokke-Heist is het gewoon niet veel. 2 Dagen erna was Scarpato Di Pyroemotions aan de beurt. En wat deze mannen weg wisten te zetten blies de complete concurrentie van de kaart. Wat een mega show was me dat! De slotshow van Surex uit polen had evengoed mee kunnen doen in deze competitie.. Want die leverde een prachtige slotshow af, de videos!

Scarpato Di Pyroemotions - Italië

Surex - Polen

we hadden in principe nog door willen gaan naar Zwitserland (Fetes de Geneve) maar door privé omstandigheden moest ik dat laten gaan. Na 2 weken een relatieve rust zijn we dan begin september afgereisd naar Berlijn om daar het Pyronale vuurwerk festival te bezoeken op uitnodiging van de firma's Goteborg, Surex en Pirotecnia Luso. Helaas ging de eerste avond compleet in rook op. Maar gelukkig ging het de 2e avond heel wat beter. Hieronder de 3 toppers van de avond: Feuerwerke Jost, Goteborg en de slotshow

Feuerwerke Jost - Oostenrijk

Goteborgs Fireworks Factory - Zweden

Slotshow - Flash-Art

tot zover het kleine jaar overzicht van 2012. Er zal denk ik nog wel het een en ander volgen dit jaar. Maar dat zie je dan wel hier op het forum verschijnen. Nog een speciale vermelding voor Jaco (DsNL) met wie ik sinds dit jaar een prettige samenwerking heb aangaande het filmen. Zo was hij me zeer dienstbaar in Parijs, leverde prachtige beelden af. En stelde hij zijn beelden van Geneve en Annecy aan mij beschikbaar omdat ik door omstandigheden daar niet bij kon zijn, bedankt man! :)

Tot slot nog ben ik al reeds begonnen aan de einde jaars video 2012. Hieronder alvast een klein stukje daar uit:

(Work in progress video)

De eindejaarsvideo zal in de week voor kerst zoals de traditie dat inmiddels wil worden gereleased :)

Veel kijk plezier met alle videos! :D

(ik zie trouwens dat dit mn 5000e post is.. een mooiere post kon het zo haats niet zijn als 5000e :) )

Laatst bewerkt:
Wat een heerlijke start van een super topic.
Mooi de verhalen er ook bij.

Ik kijk altijd erg uit naar jullie vids.
Wederom me complimenten, ga het zeker volgen.

En ben ook absoluut niet jaloers op de shows die jullie bezoeken en de prachtige beelden die er dan gemaakt worden:).

Puur genieten!

PS: Heel mooi om de 5000e post zoiets neer te zetten:)

Bedankt voor het delen, heren.
Heb heel even snel gekeken en top hoor.
Ga dit op mijn gemak eens terug zien, die prachtige opnames.

Leuk topic Jack. Ik zie dat je er weer veel tijd in hebt gestoken. Fijn om te lezen/kijken. Ik kijk uit naar je eindejaarsvideo. Hopelijk weet je daar wat leuke straat- of sfeerfilms in te krijgen, want een uit zijn pannetje gaande Jack is hilarisch om te horen. Goed voor de sfeer!

Succes met het afronden van de montage.

Leuk topic Jack. Ik zie dat je er weer veel tijd in hebt gestoken. Fijn om te lezen/kijken. Ik kijk uit naar je eindejaarsvideo. Hopelijk weet je daar wat leuke straat- of sfeerfilms in te krijgen, want een uit zijn pannetje gaande Jack is hilarisch om te horen. Goed voor de sfeer!

Succes met het afronden van de montage.

Straat sfeer beelden zul je niet aantreffen ( of misschien stiekem verstopt er in ;).. Mijn oud en nieuw heb ik meestal een show te doen. Ná de show wil er nog wel eens wat de lucht in gaan.. Maar daar worden niet vaak opnames van gemaakt.. Naja misschien zit er dit jaar wat in.. of niet hehehe :)

Ag ik vind jou schows sfeer grnoeg uitstralen..
Blij dat je de weg na VWC weer hebt hervonden!
Nu kunnen we gelukkig weer genieten van jou prachtig beeld matereaal.

Straat sfeer beelden zul je niet aantreffen ( of misschien stiekem verstopt er in ;).. Mijn oud en nieuw heb ik meestal een show te doen. Ná de show wil er nog wel eens wat de lucht in gaan.. Maar daar worden niet vaak opnames van gemaakt.. Naja misschien zit er dit jaar wat in.. of niet hehehe :)

Nou ja, beelden/foto's van de voorbereiding of het opbouwen zouden het wel eens goed kunnen doen :wink:

Ag ik vind jou schows sfeer grnoeg uitstralen..
Blij dat je de weg na VWC weer hebt hervonden!
Nu kunnen we gelukkig weer genieten van jou prachtig beeld matereaal.

thx, we kunnen niet meer doen als ons best hé! :)

Nou ja, beelden/foto's van de voorbereiding of het opbouwen zouden het wel eens goed kunnen doen :wink:

video beelden (ik haat foto compilaties in videos...) van opbouw van shows en dergelijke zitten er in hoor. Zaten er vorig jaar ook in mn eindejaars video.

Voor diegene die de eindejaars video 2011 nog niet gezien hebben, of hem graag nog eens willen zien. Hier komt ie nog een keer:

Leuk verslag Jack met daarbij de bijhorende films,ga binnenkort er weer eens rustig voor zitten.

Jack, leuk om je naam weer voorbij zien te komen!!

Prachtige openingspost, bedankt voor deze geweldige toevoeging!

Thx Vincent :)

Ik vergat nog een show die toch wel tot de toppers van de Benelux mag worden gerekend: De Geelse Kanaal Feesten 2012

Geel - Big Smile Fireworks & Original Fireworks

ik vind dat deze show er eigenlijk ook wel tussen mag zitten. uit de best of the series 2012:

Merksem, bevrijdingsvuurwerk, DBK Fireworks

hier de teaser voor de Pyroworld.nl eindejaarsvideo 2012. zoals altijd een beetje in de Halloween sfeer:

de complete end year video komt uit in de week voor kerst. De video is dit jaar mede mogelijk gemaakt door de video input van Jaco.. waarvoor mijn uitdrukkelijke dank!

voor nu met deze teaser veel kijk plezier! :)

Back
Bovenaan