Puber steekt vuurwerk af op school

killerdome

VWC lid
OSS - Een 13-jarige jongen uit Heesch is woensdag rond 15.00 uur op zijn school aan de Ruivert aangehouden. Hij werd door leraren aangesproken nadat hij op school vuurwerk had afgestoken. Toen zijn tas gecontroleerd werd, bleek dat hij een boksbeugel bij zich had. Hierop werd de politie gebeld. Hij werd na verhoor aan zijn moeder overgedragen.

bron

Een beetje vuurwerk vind ik nog geen eens zo schrikbaren, miys het legale normale spullen zijn , maar het stukje wat betreft die boxbeugel dat vind ik nu best wel ernstig. Man wat willen die gasten toch tegenwoordig pffff, maar ik dwaal af, sorry..

Een beetje vuurwerk vind ik nog geen eens zo schrikbaren, miys het legale normale spullen zijn , maar het stukje wat betreft die boxbeugel dat vind ik nu best wel ernstig. Man wat willen die gasten toch tegenwoordig pffff, maar ik dwaal af, sorry..

Er zijn genoeg mensen die dagelijks een boksbeugel op zak hebben, i.v.m het niet veilig voelen in de omgeving.

Tuurlijk, het is strafbaar maar ik neem het ze niet kwalijk, de criminaliteit in nederland stijgt met de dag.
Je kan je beter met iets verdedigen dan helemaal niets :wink:

Er zijn genoeg mensen die dagelijks een boksbeugel op zak hebben, i.v.m het niet veilig voelen in de omgeving.

Tuurlijk, het is strafbaar maar ik neem het ze niet kwalijk, de criminaliteit in nederland stijgt met de dag.
Je kan je beter met iets verdedigen dan helemaal niets :wink:

Dus jij wilt zeggen dat je het geweld in Nederland kunt aanpakken door zelf ook gevaarlijk spullen te gaan dragen? Hier ben ik het niet mee eens.

Maar we dwalen af! Sorry, weer ontopic.

Wat hier is gebeurd vind ik dikke bult eigen schuld.
Vuurwerk afsteken op school is gewoon dom, zeker als je zulke dingen op zak hebt.

Ik ken genoeg mensen die met wat ernstigers op zak lopen maar die doen het natuurlijk niet op school, dat is gewoon dom.
Maar over het vuurwerk...
Dus je steekt vuurwerk af op school.
En je hebt een boksbeugel in je tas, en dan denk je dat ze je tas niet gaan controleren?
Hmmm.

Veel mensen hebben dat soort spul op zak.
Inderdaad omdat ze zich niet veilig voelen.

Is het om verdediging dan vind ik het niet eens zo erg.

Maar als je er gelijk mee gaat vechten, dan is het minder ja.

Dus jij wilt zeggen dat je het geweld in Nederland kunt aanpakken door zelf ook gevaarlijk spullen te gaan dragen? Hier ben ik het niet mee eens.

.

Nee, dat beweer ik toch niet..
Als ze op jou beginnen in te slaan, dan laat je dat dus maar toe.. niks op tegen hoor.

Je moest eens weten hoeveel mensen bokbeugels/pepperspray en dat soort dingen bij zich hebben ;)

En waarom zou dat juist nu zo zijn Xplode.
In bepaalde staten in Amerika heb je "open carry" daar draag je je pistool in het zicht van mensen, je moet dan echt een retar# zijn om te gaan schieten of vechten anders heb je een kogel in je been te pakken. "A armed society is a politie society"
luid een spreekwoord.
Meningen kunnen altijd verschillen over dit onderwerp, maar als jij je niet veilig voelt dan wil je toch een stukje zekerheid op zak hebben voor het geval dat er iets gebeurt. Omstanders gaan je echt niet helpen als je klappen krijgt.

Excuus voor zware off-topic maar ik moest dit even zeggen.
Wat die jongen betreft behoorlijk dom om bij school te gaan stoken, en nog eens een wapen op/nabij school te hebben.

Nee, dat beweer ik toch niet..
Als ze op jou beginnen in te slaan, dan laat je dat dus maar toe.. niks op tegen hoor.

Je moest eens weten hoeveel mensen bokbeugels/pepperspray en dat soort dingen bij zich hebben ;)

En waarom zou dat juist nu zo zijn Xplode.
In bepaalde staten in Amerika heb je "open carry" daar draag je je pistool in het zicht van mensen, je moet dan echt een retar# zijn om te gaan schieten of vechten anders heb je een kogel in je been te pakken. "A armed society is a politie society"luid een spreekwoord.
Meningen kunnen altijd verschillen over dit onderwerp, maar als jij je niet veilig voelt dan wil je toch een stukje zekerheid op zak hebben voor het geval dat er iets gebeurt. Omstanders gaan je echt niet helpen als je klappen krijgt.

Maar met jullie reacties wekken jullie wel de suggestie dat je het begrijpt wanneer mensen dit bij zich hebben ter verdediging omdat anderen het ook meenemen. Daar heb je een hele oude spreuk voor: als de een in de sloot springt dan doet de ander het ook? Natuurlijk niet! Aanpakken die handel!! En niet schorsen, want dat wordt toch alleen maar gezien als vrije tijd, maar flink aan de ouderwetse corvéé zetten zoals bladeren vegen, kauwgom krabben, prullenbakken legen, enz.

Maar met jullie reacties wekken jullie wel de suggestie dat je het begrijpt wanneer mensen dit bij zich hebben ter verdediging omdat anderen het ook meenemen. Daar heb je een hele oude spreuk voor: als de een in de sloot springt dan doet de ander het ook? Natuurlijk niet! Aanpakken die handel!! En niet schorsen, want dat wordt toch alleen maar gezien als vrije tijd, maar flink aan de ouderwetse corvéé zetten zoals bladeren vegen, kauwgom krabben, prullenbakken legen, enz.

Je bestraft slechts het ongewenste gedrag. De oorzaak, in dit geval angst om iets te overkomen, neem je hier niet mee weg.

Om eerlijk te zijn kan ik populistische uitspraken die op repressie gericht zijn de laatste jaren steeds moeizamer waarderen. Doodeenvoudig, omdat ik van mening ben dat spierballentaal alleen de problemen niet verminderd.

bull shit over wapens bij hebbe om dat ze niet veilig voelen kom op ik voel me ook nie prettig op straat neem toch ook geen wapen mee... bedoel laatst op de kermis iemand kreeg klappe die gene die klappe kreeg pakte glijk een grote vlinder mes tevoorschein maar gelukkig voor die iets kon doen had de politie al overmeesterd maar goed bedoel er mee te zeggen tegen woordig hoef je maar iets verkeerds te zegge of te doen en je hebt al klappe of mes tusse je ribben en dan zegge mensen dat ze met wapens over straat lope om dat ze zich nie veilig voelen ? waar gaat het heen....

en over dat vuurwerk tjah het is positief dat ze het gewoon vuurwerk noemen ipv nitraat bom of etc

Ik snap wel wat je zegt Jupiler maar zonder gevaar of dreiging is er ook geen angst. Dus druk het gevaar de kop in en niet de angst weghalen door dit soort zaken te tolereren en niet of beperkt bestraft voorbij te laten gaan. Dat vind ik persoonlijk echt het begin van het einde.

Maar goed laten we vooral weer ontopic gaan: ik ben benieuwd wat de schoolleiding gaat doen. Hier wordt verder niet over gesproken in het topic.

Misschien was het wel een wondertol of iets anders wat je nu tijdens Halloween kunt kopen of een ijsfontein.
Wapens om je veilig te voelen is de domste uitspraak die ik ooit heb gehoord.
Als niemand wapens draagt dan is het pas een veilig gevoel op straat.

Misschien was het wel een wondertol of iets anders wat je nu tijdens Halloween kunt kopen of een ijsfontein.
Wapens om je veilig te voelen is de domste uitspraak die ik ooit heb gehoord.
Als niemand wapens draagt dan is het pas een veilig gevoel op straat

De illusie van schijnveiligheid. How nice.

Dan geef je juist de mensen die dan illegaal wapens dragen alle macht van de wereld.
Omdat dan niemand om je heen je kan helpen, omdat zij wel wapens hebben en jij niet.
Kunnen ze gelijk politie, arrestatie teams en het gehele leger arsenaal schrappen.
Dan voelen we ons veilig.

Wat de schooldirectie betreft gok ik op een schorsing van een week, wat eigenlijk geen straf is in mijn ogen. Corvee en klusjes na schooltijd is een goede les, laat ze dit soort dingen maar in hun vrije tijd doen.

Bij ons is het enige wapen de klompen(komen hard aan :p)..
gewoon ff spullen inleveren en een weekje elke dag de conciërges helpen op en na schooltijd, dan leer je wel hoor..

Ik ben het hier eens met Marizon. Je draagt een wapen voor een stukje zekerheid. Ik zou soms ook wel eens een wapen opzak willen hebben. Waarom? Er zijn zoveel gekken die hier rondlopen met een wapen. Stel ze vallen jou aan, en jij hebt naast je zelf helemaal niet om je te verdedigen, dan ben je toch zwaar in het nadeel? Dat is toch stom? Als het om leven of dood gaat, dan ben je volgens mij liever de gene die levend uit het gevecht komt. Er gebeurt sick shit op deze planeet. Vind dat helemaal niet zo raar dat mensen daar 'packed' zijn.

Ik loop liever 'packed' rond dan dat ik in het nadeel ben. Helaas kan dat hier niet :(

Nou, ik had eerlijk gezegt ook een maand lang corvee dan een ***** halt straf, halt straf is misschien veel lichter kwa werken, maar dan zit je niet in de shit met de politie.

Back
Bovenaan