Promo trailer Lesli Vuurwerk 2011.

ylke

VWC lid
Promo trailer Lesli Vuurwerk 2011 die wij hebben gezien tijdens de opendag van 3 september 2011.
Dit is een promo film voor de dealers en niet voor de consument.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt:
Interessant om te zien hoe de berichtgeving/media rondom vuurwerk aan het evolueren is. Je ziet dat de manier waarop het aangepakt wordt, erg professioneel is.

Wat mijn betreft té professioneel als in: te gelikt.
Ondanks dat het een goede compilatie is, mis een gevoel van warmte, sfeer. Het is in mijn ogen te zakelijk en te strak.

Ook dan houd je de vraag. Is dit zwaar professioneel opgezet of kan men vooral het goede knusse oudejaarsgevoel overbrengen? Als ik een winkelier zou zijn, zou ik dit filmpjes absoluut niet als uitgangspunt nemen. Hierbij moet ik wel aanmerken dat ik een vuurwerkfreak ben en niet behoor tot de groep winkeliers die vuurwerk even naast het sigaretten verkopen doet. Ik denk dat er voor ieder wat wils is. De een kijkt zoveel mogelijk naar de winstmarge, de ander naar de producten itself, de ander naar het overkomen van de importeur. Dat maakt het allemaal juist zo interessant :)

Ook dan houd je de vraag. Is dit zwaar professioneel opgezet of kan men vooral het goede knusse oudejaarsgevoel overbrengen? Als ik een winkelier zou zijn, zou ik dit filmpjes absoluut niet als uitgangspunt nemen. Hierbij moet ik wel aanmerken dat ik een vuurwerkfreak ben en niet behoor tot de groep winkeliers die vuurwerk even naast het sigaretten verkopen doet. Ik denk dat er voor ieder wat wils is. De een kijkt zoveel mogelijk naar de winstmarge, de ander naar de producten itself, de ander naar het overkomen van de importeur. Dat maakt het allemaal juist zo interessant :)
Als ik dealer was zou ik toch echt kijken naar hoe zakelijk en professioneel de instelling van een groothandel is. Er waren in het verleden (en nog steeds) een hoop bedrijven die maar een dotje deden en dat zie ik in dit filmpje in ieder geval niet terug. :wink:

Als ik dealer was zou ik toch echt kijken naar hoe zakelijk en professioneel de instelling van een groothandel is. Er waren in het verleden (en nog steeds) een hoop bedrijven die maar een dotje deden en dat zie ik in dit filmpje in ieder geval niet terug. :wink:

Hoe kan je dan zien dat Lesli de boel niet fuckt?
Dat vraag ik mij dan wel af :p

Maar dat is net exact wat ik bedoel met té gelikt. Ik heb wel eens gehoord dat als je Lesli wilt verkopen, je aan een jarenlang contract vast zit. Waardoor je niet over kan stappen naar een andere importeur. Of er een tweede importeur bij kan doen, omdat Lesli dat niet pikt. Dan kan iets er gelikt uit zien en je een bepaalde winstmarge halen, maar wat betreft je keuzevrijheid zit je als detailist gewoon vast...

Dat 'profi' is een van de dingen waar ik naar kijk, en waar jij het over hebt dat is ook buiten deze promo om.

Natuurlijk zou ik als dealer niet gelijk verkocht zijn na het zien van zo'n filmpje... Maar dat bedoelde ik ook helemaal niet te zeggen. :p

Gekke andere vraag dan. Wat nou als alle importeurs de moeite nemen om zich op deze wijze op de kaart te zetten. Hoe moet je dan weten wat professioneel overkomt? Dan krijg je wéér andere criteria.

En dat maakt het zo leuk om over de babbelen. Er is altijd wel wat te zeggen. Te goed, te profi, te amateur, te oubollig. Maakt niet uit wat. Er is gewoon altijd wat om over te discussieren. Leuk!

Hierbiij wil ik even inhaken op diverse speculaties over Lesli vuurwerk.

Lesli vuurwerk werkt niet met contracten om winkeliers aan zicht te binden, werk zelf in een winkel die bijna voor 100% Lesli verkoopt en deze winkelier heeft ook geen contract met Lesli.

Er zijn wel degelijk importeurs die met een contract werken maar Lesli zeker niet.

Hoop dat het nu duidelijk is, en wat betreft het filmpje, dat is gemaakt voor de dealers en niet voor de consument, wees blij dat Lesli vuurwerk zo open is geweest naar ons toe en dat wij dit soort films mogen tonen.
Ook is er een affaire geweest omtrent de reclamecode commissie dat door Darksoul is gestart en het lijkt mij dat Darksoul dat ook kan beamen dat Lesli vuurwerk hem tijdens de opendag netjes en openlijk heeft ontvangen.

Ik neem het niet voor Lesli vuurwerk op, maar ik vindt dat er niet gespeculeerd moet worden maar gewoon eerlijk op feiten.

Ook zie ik dat er gereargeerd wordt door leden die niet aanwezig waren tijdens de opendag, indien jullie erbij waren dan hadden jullie ook kunnen horen van Jasper Groeneveld zelf waarom sommige producten in prijs hoog waren en wat er allemaal bij komt kijken.

Back
Bovenaan