Post hier foto's van mortier/pijlen/candle rekjes

de titel zegt het al..post hier jou foto's van je rekjes voor pijlen/candles/mortieren enz.

ik zal later deze avond of morgen even wat foto's posten.
(ben vandaag weer aan het knutselen gegaan met m'n vader)

kruitsnuiver..

Mijn rek voor babypijltjes :cool:

Ik heb een houten framepje gemaakt met daarbovenop een rij spijkers. Om de spijkertjes heb ik staaldraad gevlochten en daarbovenop heb ik een aantal sterretjes neergelegd. Twee in de breedte en de rest in de lengte.
pijltjes%20rek.jpg

De pijltjes hebben we de 31ste met ze'n 4en op de sterretjes en op het staaldraad geplaatst. Het lijkt zo dat de sterretjes alleen eigenlijk wel voldoende waren maar toch kwam de staaldraad wel van pas.

Hier een foto van het gevulde rek:
pijltjes%20rek%20vol.jpg

Hij begon erg rustig maar na +- 30 a 45 seconden waren er 10 sterretjes tegelijk aan het fikken en brak er echt een hels kabaal los. De rookontwikkeling was ook erg goed.

Filmpje post ik ws in september pas.

Pieter zei:
Mijn rek voor babypijltjes :cool:

Ik heb een houten framepje gemaakt met daarbovenop een rij spijkers. Om de spijkertjes heb ik staaldraad gevlochten en daarbovenop heb ik een aantal (plaatje)

De pijltjes hebben we de 31ste met ze'n 4en op de sterretjes en op het staaldraad geplaatst. Het lijkt zo dat de sterretjes alleen eigenlijk wel voldoende waren maar toch kwam de staaldraad wel van pas.

Hier een foto van het gevulde rek:
(plaatje)
Hij begon erg rustig maar na +- 30 a 45 seconden waren er 10 sterretjes tegelijk aan het fikken en brak er echt een hels kabaal los. De rookontwikkeling was ook erg goed.

Filmpje post ik ws in september pas.

Leuk gedaan, ik wil er binnenkort ook eentje maken, maar ik heb geen sterretjes om de pijltjes aan te steken :frusty:
Zijn er ook nog andere manieren om alle pijltjes aan te steken, behalve met sterretjes??

Groeten,
Aansteker :D

Sterretjes kan je kopen?
Maar daarnaast kan je ook gewoon astronauten gebruiken, doormidden breken en het (zwarte) kruit gebruiken, zorg dan wel dat je een gesloten plaat hebt waar je de pijltjes in hebt staan, en niet zoals op bovenstaande afbeelding, dat werkt weinig :bye:

Cakey zei:
Sterretjes kan je kopen?
Maar daarnaast kan je ook gewoon astronauten gebruiken, doormidden breken en het (zwarte) kruit gebruiken, zorg dan wel dat je een gesloten plaat hebt waar je de pijltjes in hebt staan, en niet zoals op bovenstaande afbeelding, dat werkt weinig :bye:

Ok bedankt, trouwens je kunt op deze tijd hier geen sterretjes kopen :p

Aansteker zei:
Ok bedankt, trouwens je kunt op deze tijd hier geen sterretjes kopen :p

Woon jij in Afrika dan ofzo? :bonk:

Bij de plaatselijke fopwinkel kan je latijd wel wat kopen, en vaak ook bij tuincentra. Sterretjes, Morning Glory e.d. is Fop-Schets vuurwerk, en dit mag het hele jaar door verkocht worden.. :D

6" fans hape

6" fans hape

hier een 6" fan shape rek
6inchfanshapedk0.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
hier wat foto's van wat mooie rekjes:

pijlenrek0027ii.jpg

dayafter0026jd.jpg

Geweldig deze foto's! Bedankt, zo ga ik mijn pijlenstandaard dus ook maar maken denk ik. En dan alle pijlen verlengen met VISCO lont. Zat eerst t e denken om het electrisch te doen. Maar dat is meer werk denk ik. En ik heb geen sterke transformator tot mijn beschikking.

Nee pyro master dit rek is niet van mij zelf ik ... ik ben wel bezig met 6 inch schiet rekken.. maar dan niet in fan shaped vorm dat durf ik niet aan ..

Afbeelding_047.jpg

5'' rek voor 6 buizen, heb eens een andere methode toegepast dan steeds die 1 op 1, nu is het 2 op 2.

Ruimte tussen elke serie van 2 buizen is 14cm.
Dikte van het hout 27mm.

Ik ben de troste eigenaar van 2 mooie pijlen rekjes. Maar heb ze niet zelf gemaakt.

4v2wgaw.jpg

5zc32ma.jpg

4udxj0p.jpg

Binnenkort ga ik wel zelf een aantal candle rekjes maken

Ja maar niet iedereen is even handig of heeft de materialen voor lassen. Zoals ik, ik heb twee rechte handen, dus dan wordt het heel erg lastig om zo iets zelf te maken:bonk:

Ja maar niet iedereen is even handig of heeft de materialen voor lassen. Zoals ik, ik heb twee rechte handen, dus dan wordt het heel erg lastig om zo iets zelf te maken:bonk:

als je links bent en je kan niet goed knutsele heb je inderdaad 2 rechter handen :sad: maar de gezegde is toch 2 linker handen:frusty:.:D

@Fireworkfreakz19, ik geloof dat tijdje geleden ollie die rekken te koop had :bye:
gegroet
the_Bulldog

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan