Politie waarschuwt voor 'vuurwerkgranaat'

PFR

VWC lid
HORST/VENLO - De politie waarschuwt voor vuurwerk met de kracht van een handgranaat. Deze in Nederland verboden Super Cobra 6 komt waarschijnlijk via het buitenland het land in, zei een woordvoerder van de politie Limburg Noord dinsdag.

Onlangs vond de politie in twee woningen in Meerlo en Castenray (Limburg) in totaal 77 van dit soort explosieven. Twee jongens van 15 en 16 jaar werden opgepakt. Ze zouden in Meerlo met de Super Cobra 6 al een prullenbak hebben opgeblazen. 6

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10978268/__Verboden__vuurwerkgranaat___.html?p=6,2

of deze zin dan:
"Deze in Nederland verboden Super Cobra 6 komt waarschijnlijk via het buitenland het land in" hoe wilt ie anders het land inkomen tuurlijk gaat dat via het buitenland :bonk:.

Reacties zijn inderdaad lachwekkend. Allemaal van die mensen die denken dat ze veel van vuurwerk afweten.

Ze zeggen in het bericht met de kracht van een handgranaat. En dat is wel waar hoor. Een cobra6 heeft ongeveer dezelfde kracht en druk als een handgranaat. Het grote verschil tussen deze twee, en waardoor je ze eigenlijk totaal niet kan vergelijken. Is dat een handgranaat niet dood door de knal, maar door rondvliegende scherven. De ontploffing van een handgranaat richt niet veel uit, de scherven zijn juist dodelijk.
Niet een al te handige vergelijking dus, maar de kracht van een handgranaat als je naar druk kijkt dat heeft de cobra6 wel degelijk.

nou vind ik het gel.l over bommen en granaten door de overheid een beetje frustrerend:frusty::frusty::frusty:,maar even tegen sommige hier wil ik wel zeggen dat we nou niet moeten doen of het hier gaat om een wondertolletje

Moet je deze geniale reactie zien op het internet:

Ik durf de straat bijna niet meer op deze laatste periode van het jaar. Jongeren met vuurwerkgranaten, vuurpijlatoombommen, machinegeweer 100.00 klappers en natuurlijk de "daisy cutter" rotjes. Vuurwerk, het zou verboden moeten worden.

Hahaha, heerlijk gewoon! Neemt niet weg dat de wetgevende macht een punt heeft qua vernielingen etc. Ik ben alleen van mening dat het legaliseren van hardere knallers in NL waarschijnlijk veel meer problemen oplost. Denk ook aan het softdrugsbeleid dat men in NL voert. Zo'n goed voorbeeld voor de wereld en dan wat dit betreft wel het braafste jongetje van de klas zijn..

Ze zeggen in het bericht met de kracht van een handgranaat. En dat is wel waar hoor. Een cobra6 heeft ongeveer dezelfde kracht en druk als een handgranaat. Het grote verschil tussen deze twee, en waardoor je ze eigenlijk totaal niet kan vergelijken. Is dat een handgranaat niet dood door de knal, maar door rondvliegende scherven. De ontploffing van een handgranaat richt niet veel uit, de scherven zijn juist dodelijk.
Niet een al te handige vergelijking dus, maar de kracht van een handgranaat als je naar druk kijkt dat heeft de cobra6 wel degelijk.

De druk van een handgranaat?
Weet je dat wel zeker?
Dat is wel heel erg veel hoor, maar goed.
En wil je mij vertellen dat een lawinepijl een nog weer hogere druk heeft dan?
Want dan is het echt geen kinderspul!

De druk van een handgranaat?
Weet je dat wel zeker?
Dat is wel heel erg veel hoor, maar goed.
En wil je mij vertellen dat een lawinepijl een nog weer hogere druk heeft dan?
Want dan is het echt geen kinderspul!

Een cobra 6 heeft een grotere druk dan een lawinepijl!
En volgens een vriend van mij wiens vader uitgezonden is geweest naar Afghanistan, heeft een gemiddelde handgranaat dezelfde druk als een cobra 6.
Ik heb de informatie niet uit eigen hand, maar via een wat mij betreft betrouwbare bron.
Nogmaals het is en blijft een kromme vergelijking, omdat als de handgranaat niet zou ontploffen in scherven deze niet dodelijk zou zijn.
Een cobra 6 is en blijft gevaarlijk, maar bij goed gebruik kan er niet veel mis gaan.

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=cUz7S59fXHc
Dit is een filmpje van een handgranaat, het lijkt me een betrouwbaar filmpje omdat er een bord militair testgebied staat. Hier kun je dus zien dat de druk en knal ongeveer gelijk zijn aan een cobra 6

Hahahaha, er staat daar dat iemand zijn zoon van 11 door een Cobra 6 1 1/2 vinger is verloren, hij had de Cobra 6 in het park gevonden lol?

Als een Cobra 6 in je handen klapt ben je doof,handloos,elleboogloos,gezichtsschade?
En heel veel brandwonden

Derk

De kracht van een handgranaat zijn dus juist die scherven.

Met de term "handgranaat" kan veel bedoeld worden, alleen als ik maar aanneem dat ze een fragmentatiegranaat bedoelen klopt er nog steeds niets van, in ieder geval vond ik de zichtbare drukverplaatsing en het "soort geluid" van een fragmentatiehandgranaat een heel stuk angstaanjagender dan die van een cobra 6. Daarnaast worden cobras en granaten voor totaal andere doeleinden gemaakt en gebruikt, alleen daarom al slaat de vergelijking nergens op.

Back
Bovenaan