Politie waarschuwt voor extreem gevaarlijk vuurwerk

Lev-he

VWC lid
27 oktober 2011
De politie Zuid-Holland Zuid waarschuwt voor zwaar, illegaal en gevaarlijk vuurwerk dat bij twee aangehouden verdachten is aangetroffen.

Het gaat om vuurwerk met de naam Delova Rana dat zeer explosief is en tot zware verwondingen of erger kan leiden.

De politie kwam het illegale vuurwerk op het spoor in een onderzoek waarbij deze week twee mannen van 19 en 21 jaar uit Dordrecht werden aangehouden.

De mannen zouden enkele tientallen kilo’s aan illegaal vuurwerk hebben geïmporteerd. Een deel daarvan werd bij de verdachten aangetroffen en is in beslaggenomen.

Bron

Goed bezig weer bij de media. Even wat angst zaaien onder de burgers. Zullen er vast weer een stuk of 50 de nsb lijn bellen.

Overigens knap dat ze het bij delova rana houden. Ipv delova bommen
En levens gevaarlijk vuurwerk? Flikker toch een eind op.

Dit zal waarschijnlijk gaan om de gevaren nadat er vorige week een zwaar ongeluk mee is gebeurd waarbij meerdere slachtoffers zijn gevallen. Dat ze het nu zo extreem omschrijven verbaast me niets, en eigenlijk hebben ze nog een punt ook, maar wij weten beter.

zwaar ongeluk? die heb ik dan gemist...

@dennis-pyro zo moeilijk is het deze keer ook niet om de naam verkeerd te noemen voor deze knallers, zo klein staat het niet op het label.

Delova Rana's zijn ook wel een beetje gevaarlijk natuurlijk door het soort lont wat gebruikt word hierdoor kan je niet goed inschatten wanneer hij knalt. Als je deze koopt omdat je een leuke knaller wilt hebben en je daarna niet goed laat informeren kan je dus wel een probleem hebben.

zwaar ongeluk? die heb ik dan gemist...

@dennis-pyro zo moeilijk is het deze keer ook niet om de naam verkeerd te noemen voor deze knallers, zo klein staat het niet op het label.

Delova Rana's zijn ook wel een beetje gevaarlijk natuurlijk door het soort lont wat gebruikt word hierdoor kan je niet goed inschatten wanneer hij knalt. Als je deze koopt omdat je een leuke knaller wilt hebben en je daarna niet goed laat informeren kan je dus wel een probleem hebben.

Was dat ongeluk niet met die flitspaal?

Nee in Duitsland tijdens een voetbal wedstrijd. Aan de hand daarvan heeft de dader bekend waar hij het vuurwerk gekocht heeft. En hebben ze bij een webshop in Polen de hele boekhouding in beslag genomen en diverse invallen in nederland gedaan.

Overigens blijf ik het vaag vinden dat Nederlandse autoriteiten zomaar beslag kunnen leggen op het klanten bestand van die webshop

Nee in Duitsland tijdens een voetbal wedstrijd. Aan de hand daarvan heeft de dader bekend waar hij het vuurwerk gekocht heeft. En hebben ze bij een webshop in Polen de hele boekhouding in beslag genomen en diverse invallen in nederland gedaan.

Overigens blijf ik het vaag vinden dat Nederlandse autoriteiten zomaar beslag kunnen leggen op het klanten bestand van die webshop

Ja de privacy is ver te zoeken.

Mwah vind het wel een redelijk bericht deze keer.

Ze hebben de naam van het product tenminste goed genoemd en het is inderdaad illegaal en gevaarlijk vuurwerk.

Mwah vind het wel een redelijk bericht deze keer.

Ze hebben de naam van het product tenminste goed genoemd en het is inderdaad illegaal en gevaarlijk vuurwerk.

Jammer dat jij alle verhalen van de media klakkeloos aanneemt en er nog in mee gaat ook.

Voor de 1000ste keer NIET het vuurwerk is gevaarlijk maar de gebruiker. Een delova rana heeft goede kwaliteit time fuse en je hebt alle tijd om voldoende afstand te nemen.
Als jij je in de auto aan alle regels houd en niet te hard rijd kan er vrij weinig gebeuren. Toch zijn er zat jongeren die het niet zo nauw nemen met de verkeersregels en zichzelf morsdood rijden op een boom.

Alcohol precies hetzelfde als jij op tijd stopt niks aan de hand. Toch zijn er zat mensen die lekker door blijven zuipen en met een alcohol vergiftiging in het ziekenhuis komen.

Met vuurwerk is dit precies hetzelfde de delova rana is in Tjechië en polen genoeg te vinden en vrij verkrijgbaar. En waarom men beleefd vuurwerk daar heel anders. De media en politie blazen hier alle verhalen op en wat krijg je? Buren gaan elkaar verlinken voor wat vuurwerk. Want ja wat in de krant staat moet wel kloppen.

Ga toch weg man ik blijf er bij niet het vuurwerk is gevaarlijk maar de gebruiker.
Maar goed helaas leven wij hier in een nsb staat waar niemand elkaar wat gunt. En waar de media er op kickt om de kranten vol met overdreven sensatie verhalen te zetten. En de simpele burger? Ja die zal het toch wel geloven en de nsb lijn bellen...

Laatst bewerkt:
Voor de 1000ste keer NIET het vuurwerk is gevaarlijk maar de gebruiker. Een delovana heeft goede kwaliteit time fuse en je hebt alle tijd om voldoende afstand te nemen.
Als jij je in de auto aan alle regels houd en niet te hard rijd kan er vrij weinig gebeuren. Toch zijn er zat jongeren die het niet zo nauw nemen met de verkeersregels en zichzelf morsdood rijden op een boom.

Alcohol precies hetzelfde als jij op tijd stopt niks aan de hand. Toch zijn er zat mensen die lekker door blijven zuipen en met een alcohol vergiftiging in het ziekenhuis komen.

Met vuurwerk is dit precies hetzelfde de delova rana is in Tjechië en polen genoeg te vinden en vrij verkrijgbaar. En waarom men beleefd vuurwerk daar heel anders. De media en politie blazen alles op en wat krijg je? Buren gaan elkaar verlinken voor wat vuurwerk. Want ja wat in de krant staat moet wel kloppen.

Ga toch weg man ik blijf er bij niet het vuurwerk is gevaarlijk maar de gebruiker.
Maar goed helaas leven wij hier in een nsb staat waar niemand elkaar wat gunt. En waar de media er op kickt om de kranten vol met overdreven sensatie verhalen te zetten. En de simpele burger? Ja die zal het toch wel geloven en de nsb lijn bellen...

Schitterende woordkeuze Dennis! Whahaha.
Daarom hebben ze dus die delova's nodig. Anders kunnen ze zelf niet spelen met bommetjes.

:p

Het verbaast me overigens niet eens als dit ook online kopers waren. Heel typisch, importeren van enkele tientallen kilo's. Zo hebben ze dat nog amper genoemd wanneer mensen zijn aangehouden (na huiszoeking of wat dan ook).

Dennis ik snap wat je bedoelt. En met moet zeker niet altijd alles klakkeloos overnemen van de media.

Je bent met me eens dat als een 'handelaar' wordt gepakt er afnemers nodig zijn om dit te bewijzen? Ik weet niet hoe de handel wordt gezien als deze internationaal plaatsvindt d.m.v. een website, maar het kan in ieder geval een reden zijn waarom deze gegevens zijn vrijgegeven aan de Nederlandse politie. Immers worden er meerdere regels verbroken.

Zo is dit in meerdere zaken gegaan m.b.t. 'handelaren' zoals ze bekend zijn. Lees het topic rechtzaken anders door, het balletje gaat ergens rollen..en kan leiden tot grote vangsten! (helaas)

Jammer dat jij alle verhalen van de media klakkeloos aanneemt en er nog in mee gaat ook.

Voor de 1000ste keer NIET het vuurwerk is gevaarlijk maar de gebruiker. Een delova rana heeft goede kwaliteit time fuse en je hebt alle tijd om voldoende afstand te nemen.

Met vuurwerk is dit precies hetzelfde de delova rana is in Tjechië en polen genoeg te vinden en vrij verkrijgbaar. En waarom men beleefd vuurwerk daar heel anders. De media en politie blazen hier alle verhalen op en wat krijg je? Buren gaan elkaar verlinken voor wat vuurwerk. Want ja wat in de krant staat moet wel kloppen.

haha ik wist dat ik zo een reactie zal krijgen.
Zelf ben ik er ook van hoor dat het aan de gebruiker ligt.

Maar het is toch heel simpel: een delova rana brengt veel meer risicos met zich mee dan een rotje. Daarom zie ik een delova rana toch echt wel als gevaarlijker dan een rotje ;)

Als het namelijk fout gaat met een rotje is er veel minder aan de hand dan bij een knaller als een delova rana.

edit:
Heeft trouwens helemaal niks te maken met dat ik alles klakkeloos van de media overneem. Wat overigens helemaal niet waar is ;)

"Jammer dat jij alle verhalen van de media klakkeloos aanneemt en er nog in mee gaat ook."

Doe je hier nou allemaal aannamens(boekhouding in beslag genomen, invallen gedaan) of heb je een linkje waar dit wordt gezegd? Je maakt denk ik veel mensen bang terwijl dit niet hoeft.

wat, dus ze hebben serieus alle pakketjes uit polen gecontroleerd? Heeft iemand enig iedee hoeveel dat er zijn en hoe ze dit dan controleren? Als ze met scans alle pakketjes gaan controleren, dat is toch inbreuk op onze privacy? Stel ik bestel weet ik veel, een of ander erotisch cadeautje voor m'n vrouwtje dan wil ik niet dat de politie dat ziet in de scanner. Kan moeilijk geloven dat dat gewoon mag eigenlijk.

Plus het feit dat dat de verzendings tijd belemmerd. Is niet echt verstandig om te doen aangezien bedrijven en klanten hier onder leiden.

Back
Bovenaan