Politie neemt 250kg zeer zwaar vuurwerk in woning in beslag.

ylke

VWC lid
POORTUGAAL - Dinsdagavond 8 december trof de politie in een woning aan het Forum in Poortugaal zo’n 250 kilo illegaal vuurwerk aan. Het gaat onder andere om dozen mortier shells, Cobra 6 en Cobra 8, lawinepijlen, strijkers en nitraten. Bij het afsteken per stuk zijn deze explosieven al levensgevaarlijk en opgeslagen in een woning al helemaal. De verdachte, een 20-jarige bewoner, is aangehouden.

De politie kwam het vuurwerk op het spoor dankzij een tip via Meld Misdaad Anoniem. Bij de instap, rond 18.00 uur, troffen agenten het vuurwerk aan in de slaapkamer van de verdachte. Een gevaar voor hem, de overige bewoners en buren in de ruime omgeving. Omdat er was geknutseld met de lonten van meerdere shells, werd een explosievenexpert van de eenheid erbij geroepen. Die verpakte het materiaal zodanig dat het met het overige vuurwerk veilig vervoerd kon worden naar een politiebunker.

Ten tijde van de zoeking was de verdachte niet aanwezig. Hij is woensdagochtend alsnog aangehouden. In het vervolgonderzoek zijn nog twee adressen bezocht. Bij de eerste werd niets aangetroffen. Bij het tweede adres vonden agenten 12 Cobra 6. Daarvoor is een 21-jarige verdachte aangehouden.

Bron

Die verpakte het materiaal zodanig dat het met het overige vuurwerk veilig vervoerd kon worden naar een politiebunker.

Waarna het verdeeld kan worden onder de liefhebbers van het korps landelijke politie.:p:D

tjsa, dan noem mij maar weer een moraalridder, heilig boontje of wat dan ook, maar ik kan er geen zak om geven dat hij zijn cobra8 kwijt is.
cobra6 vind ik eigenlijk al geen leuk vuurwerk meer, maar... omg ik denk dat ik oud word :p

tjsa, dan noem mij maar weer een moraalridder, heilig boontje of wat dan ook, maar ik kan er geen zak om geven dat hij zijn cobra8 kwijt is.
cobra6 vind ik eigenlijk al geen leuk vuurwerk meer, maar... omg ik denk dat ik oud word :p

niks moraalridder...je heb helemaal gelijk opzouten met die zware zooi dan kunnen wij misschien nog wat langer genieten van deze mooie traditie

Prima dat ze hem hebben gepakt!Ben ook niet heilig maar knallers met 100 gram flash gaat nergens meer over.

Beetje onzin verhaal hè?

Ik heb het vroeger als jong binkie meegemaakt dat mijn buurman destijds, die een wijkagent was, rond oud nieuw in beslag genomen pirat strijkers e.d. kwam langs brengen voor ons.

Maar ik denk inderdaad dat dit soort dingen tegenwoordig niet vaak meer zullen voorkomen :wink:

Ik heb het vroeger als jong binkie meegemaakt dat mijn buurman destijds, die een wijkagent was, rond oud nieuw in beslag genomen pirat strijkers e.d. kwam langs brengen voor ons.

Maar ik denk inderdaad dat dit soort dingen tegenwoordig niet vaak meer zullen voorkomen :wink:

Ik denk het wel. Hangt er ook een btje vanaf wie er langskomen. Als er een vw team of recherche langskomen na een lang onderzoek moet alles geregistreerd worden als bewijsmateriaal. Bij kleine zaakjes die de wijkagent doet kan ik me voorstellen dat eea verdeeld wordt onder de collega's :-) al die moeite om te registreren. Het wordt toch in de fik gestoken. En ze hebben gelijk ook.

Tjongejonge het hoofdstukje humor niet geliefd zeker? 2leuke smiley erachter geplakt het was dus een grapje.

Het grappige is dat het wel gebeurt. Denk ik. Niemand kan het toetsen maar heb deze berichten van verschillende mensen gehoord die wouten kennen of in de straat hebben wonen.

Niemand hoor je over 3" (75/80gram pts) of 4" (+/- 150gram) saluuts maar wel over cobra's 100gr... Of vroeger de maradonna balls, giant maroons italiaanse uitjes ik vind er hier een aantal moraalridders 1ste klas bij zitten...... Jullie zijn net de media! Get a life!

Niemand hoor je over 3" (75/80gram pts) of 4" (+/- 150gram) saluuts maar wel over cobra's 100gr... Of vroeger de maradonna balls, giant maroons italiaanse uitjes ik vind er hier een aantal moraalridders 1ste klas bij zitten...... Jullie zijn net de media! Get a life!

Want doordat vuurwerk de afgelopen jaren zo negatief in de publiciteit komt is het natuurlijk erg slim om dit soort bommen af te gaan steken. Door deze troep krijg je alleen maar meer tegenstanders! Ik snap echt niet dat mensen dat niet inzien.. Dit spul hoort niet thuis in een woonwijk.

Want doordat vuurwerk de afgelopen jaren zo negatief in de publiciteit komt is het natuurlijk erg slim om dit soort bommen af te gaan steken. Door deze troep krijg je alleen maar meer tegenstanders! Ik snap echt niet dat mensen dat niet inzien.. Dit spul hoort niet thuis in een woonwijk.

Hoezo zorgt dit vuurwerk voor meer negativiteit dan een simpele nitraat? Illegaal zijn ze beide en slopen kun je ook met beide en nitraten zijn al jaren op de markt al jaren is er negatieve publiciteit...

Dit vuurwerk volgens de regels af steken en je hebt geen probleem stel jullie niet aan... 4" saluuts heeft de buurt ook lat van klapt net zo hard zo niet harder dan die cobras en die saluuts zijn al jaren op de markt dit is een medianaam die verkoopt iedereen kent maar een cobra 8 zorgt niet meer voor negatieve publiciteit dam een cobra 8 pffff al die mensen die tegen dit soort vuurwerk is kan zich beter geen pyro noemen... Je staat gelijk aan media... En de traditie is niet in gevaar dat debkt iedereen de regels blijven zoals ze zijn en het zal noooooit veranderen dat er geen vuurwerk door particulieren mag worden afgestoken!

Jullie zijn geïndoctrineerd door de media.. Geef ze dan ook geen voedingsbodem... En btw al jaren zeker 10 is vuurwerk een discussie en toen waren er geen eens cobra's.....

Hoezo zorgt dit vuurwerk voor meer negativiteit dan een simpele nitraat? Illegaal zijn ze beide en slopen kun je ook met beide en nitraten zijn al jaren op de markt al jaren is er negatieve publiciteit...

Dit vuurwerk volgens de regels af steken en je hebt geen probleem stel jullie niet aan... 4" saluuts heeft de buurt ook lat van klapt net zo hard zo niet harder dan die cobras en die saluuts zijn al jaren op de markt dit is een medianaam die verkoopt iedereen kent maar een cobra 8 zorgt niet meer voor negatieve publiciteit dam een cobra 8 pffff al die mensen die tegen dit soort vuurwerk is kan zich beter geen pyro noemen... Je staat gelijk aan media... En de traditie is niet in gevaar dat debkt iedereen de regels blijven zoals ze zijn en het zal noooooit veranderen dat er geen vuurwerk door particulieren mag worden afgestoken!

Jullie zijn geïndoctrineerd door de media.. Geef ze dan ook geen voedingsbodem... En btw al jaren zeker 10 is vuurwerk een discussie en toen waren er geen eens cobra's.....

Haha geen pyro noemen? Grapjas!

Ik vind dat je behoorlijk wat onzin uitkraamt. Of je nou een salute, cobra of weet ik veel wat afsteekt.. Ik zie het verschil niet.. Dit vuurwerk is niet voor consumenten geschikt en zeker niet voor gebruik in een woonwijk.

Wat betreft je opmerking over wat het verschil is met een simpele nitraat : volgens mij is een nitraat in veel Europese landen gewoon consumentenvuurwerk en bevat het een CE keurmerk waardoor het geschikt is voor de Europese markt, gekeurd is dat het normaal consumentenvuurwerk betreft wat door Jan en alleman afgestoken kan worden. Jij hebt het over bommen die onder het kopje professioneel vuurwerk gerangschikt worden en dus niet voor Jan en alleman geschikt zijn maar voor GECERTIFICEERDE mensen.

Ik vind dat je behoorlijk wat onzin uitkraamt. Of je nou een salute, cobra of weet ik veel wat afsteekt.. Ik zie het verschil niet.. Dit vuurwerk is niet voor consumenten geschikt en zeker niet voor gebruik in een woonwijk.

Wat betreft je opmerking over wat het verschil is met een simpele nitraat : volgens mij is een nitraat in veel Europese landen gewoon consumentenvuurwerk en bevat het een CE keurmerk waardoor het geschikt is voor de Europese markt, gekeurd is dat het normaal consumentenvuurwerk betreft wat door Jan en alleman afgestoken kan worden. Jij hebt het over bommen die onder het kopje professioneel vuurwerk gerangschikt worden en dus niet voor Jan en alleman geschikt zijn maar voor GECERTIFICEERDE mensen.

Rond de jaren 2000 en 2002 had je giga vlinder en pantsers en superwidowmakers... Dat waren toen door de media de gevaarlijkste en meest aangehaalde naam.

Rond 2005 had je uitjes giant maroons saluuts ed.. Waren dat weer door de media de gekozen namen en meest gevreesde bommen!

Rond 2006 werd de explod en cobra geïntroduceerd waren dat door de media de meest gevreesde bommen..

Zo kan ik doorgaan tot 2015 de cobra 8 de meest gevreesde...

Maargoed allen professioneel vuurwerk maar als je volgens de reels afsteekt is het niet gevaarlijker dan de rest...

Ik steeek dit soort al jaren af althans qua knal en of kruitinhoud gelijk maar nooit geen ongeluk gehad nooit niks dus het probleem ben ik niet, niet het vuurwerk... Hmmm wat dan??

Maargoed nogmaals jullie zijn geïndoctrineerd... En concervatief!! Grow up...

Bommen?
rob98sftpxcprwjtgeedpgm2l-b1-blancerandclusterbombs-wikipedia.jpg

Wat het probleem is jullie halen net zo specifiek en dus gericht uit naar een artikel ipv ze allemaal aan te wijzen... Dit doet de media ook... Dus jullie doen mee aan hetze....

En het probleem is nogmaals noooooit het vuurwerk maar de persoon die de verkeerde keuze ermee maakt

Back
Bovenaan