Politie hoeft rotjes niet meer te tellen

Lev-he

VWC lid
DEN HAAG - Agenten zijn dit najaar veel minder tijd kwijt aan het registeren van vuurwerk dat ze in beslag hebben genomen. De politie moest tot nu toe elk rotje apart tellen, maar mag nu partijen licht vuurwerk gaan wegen.

Dat heeft minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) maandag gezegd bij de presentatie van een advies over vermindering van papierwerk bij de politie. De minister noemde het 'totaal ridicuul' dat de politie stukken vuurwerk apart moest tellen. Door dit af te schaffen kan de politie meer tijd aan ander werk besteden.

Bron

*karton Pirats openmaken doet*

*doosje openmaken doet*

"Één...twee...drie...vier...v...Karel, voor mij ook een koffie graag. Shit. Was ik nou bij vier of bij vijf? Even opnieuw beginnen dan..."

Ik kan het me voorstellen dat Ivo Opstelten dat denkt.

Verdorie straks komen ze nog aan werken toe. Zou goed zijn als ze zich eens op iets anders gaan focussen dan vuurwerk. Al dat zware spul kan ik wel begrijpen maar rotjes?

Ahh nu kunnen ze de functie van chef rotjes administrateur controleur medewerker ook laten vallen.

daar gaat het gratis vuurwerk voor oom agent.
1 voor jou, 1 voor mij, 2 voor jou, 2 voor mij. etc.

Zonder gekheid, best slim deze actie. Beetje jammer dat er niet eerder een helder licht geschenen heeft in het brein van deze mensen. In het kader van bezuinigingen zal ook dit weer een beetje helpen.
greetzz

Goed, minder bureaucratie. Hoeveel bureauvratie wil Ivootje gaan verminderen dan? Zo veel, dat de politie met volstrekte willekeur boetes kan gaan innen, slaan met de knuppel en schieten zonder dat er een verslag van verschijnt?

Lekker makkelijk ja, zonder verslagen kan er ook niets in de doofpot verdwijnen. Zo raak je inderdaad van je doofpotaffaires af ja. Kwestie van tijd. Mag je direct je geld afgeven of zonder proces de cel in. Bon en/of vonnis krijg je niet, toch maar administratieve rompslomp.

Hopelijk gaan ze minder bureaucratie niet te ver doorvoeren, want dankzij bureaucratie kunnen burgers beschermd worden tegen de staat. En dat vergeten een hoop mensen nog wel eens!

Dit kan ook een voordeel wezen!
Stel jij hebt 50 pakken Supero's dit weeg niks.
En met tellen ben je zwaarder de klos. wat klinkt beter 1 kilo of 500 Supero's?

Maar het kan ook een nadeel wezen. Stel jij wrdt gepakt met allemaal cakes daar zit veel klei in...

daar gaat het gratis vuurwerk voor oom agent.
1 voor jou, 1 voor mij, 2 voor jou, 2 voor mij. etc.

Zonder gekheid, best slim deze actie. Beetje jammer dat er niet eerder een helder licht geschenen heeft in het brein van deze mensen. In het kader van bezuinigingen zal ook dit weer een beetje helpen.
greetzz

Dat gratis vuurwerk komt er heus wel voor ze hoor. Even wegen 500 kg. Weet je wat we maken er 450 kg van. En de rest gaat achter in het kofferbakje voor oud en nieuw.
Ze zouden die controles daar op toch is moeten aanscherpen. Misschien iets voor onze vriend stegeman? Ipv de handel van illegaal vuurwerk aan de kaak te stellen. De corruptie van onze agenten? Palletjes vuurwerk met gps erop. En kijken of hij daadwerkelijk op de juiste wijze word afgevoerd?
Wedden dat er zat dozen worden achtergehouden voor oud en nieuw?

Je hoort het zo vaak. buurman van een maat van me is ook agent. En stond afgelopen jaarwisseling vrolijk met cobra's te gooien. Hadden ze uitgedeeld op het bureau na een inval bij iemand thuis.

Sterker nog ik heb verhalen gehoord over een agent die met oudjaar kruiwagens vol naar buiten reed. Profblokken alles.
En allemaal na invallen bij mensen thuis. (En nee deze verhalen zuig ik niet uit mijn duim)
Vuile smeerlappen. Wij maar dikke boetes of gevangenisstraf krijgen. En hun delen ze vrolijk uit.

Dat gratis vuurwerk komt er heus wel voor ze hoor. Even wegen 500 kg. Weet je wat we maken er 450 kg van. En de rest gaat achter in het kofferbakje voor oud en nieuw.
Ze zouden die controles daar op toch is moeten aanscherpen. Misschien iets voor onze vriend stegeman? Ipv de handel van illegaal vuurwerk aan de kaak te stellen. De corruptie van onze agenten? Palletjes vuurwerk met gps erop. En kijken of hij daadwerkelijk op de juiste wijze word afgevoerd?
Wedden dat er zat dozen worden achtergehouden voor oud en nieuw?

Je hoort het zo vaak. buurman van een maat van me is ook agent. En stond afgelopen jaarwisseling vrolijk met cobra's te gooien. Hadden ze uitgedeeld op het bureau na een inval bij iemand thuis.

Sterker nog ik heb verhalen gehoord over een agent die met oudjaar kruiwagens vol naar buiten reed. Profblokken alles.
En allemaal na invallen bij mensen thuis. (En nee deze verhalen zuig ik niet uit mijn duim)
Vuile smeerlappen. Wij maar dikke boetes of gevangenisstraf krijgen. En hun delen ze vrolijk uit.

Ik geloof je. Ook omdat mijn moeder een tijd bij de rechtbank heeft gewerkt en daar, al ruim voor oud & nieuw, bestellijsten rond gingen waar het zwaarste vuurwerk op aangeboden werd. Levering bij de volgende in beslag name. Is overigens wel enige tijd terug, maar ik kan me voorstellen dat het nog steeds zo gaat.

Dat het zo gaat bij de politie wist ik/geloof ik.
Maar dat er blaatjes rond gaan bij de rechtbank:bonk:.

Ik geloof je. Ook omdat mijn moeder een tijd bij de rechtbank heeft gewerkt en daar, al ruim voor oud & nieuw, bestellijsten rond gingen waar het zwaarste vuurwerk op aangeboden werd. Levering bij de volgende in beslag name. Is overigens wel enige tijd terug, maar ik kan me voorstellen dat het nog steeds zo gaat.

Heb jij die bestellijsten nog, zijn vast erg waardevol...

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan