petitie GEEN vuurwerk verbod IEDEREEN TEKENEN

koenie95

VWC lid
A. Bonte van Groen-Links vind het nodig om online een petitie op te stellen waar mensen kunnen tekenen als ze vinden dat vuurwerk verboden moet worden. Het aantal stemmen daar gaat pijlsnel omhoog, zo rap dat de site net even uit de lucht lag.

Gelukkig kunnen wij, als vuurwerkliefhebbers daar wat tegen doen want er is een tegenpetitie gestart. Neem even de moeite om je naam in te vullen, open je mail, en klik op de link en je hebt gestemd!
http://www.petities.nl/petitie/vuurwerk_moet_blijven/

BELANGRIJK,
Stuur deze link door naar al je vuurwerkliefhebbende vrienden in je adressenlijst!! Zag net dat iemand die gestemd heeft achter zijn functie (arjanuitman.com) heeft gezet. Misschien een leuk idee dat iedereen die via AVP op de hoogte is gebracht van deze petitie dit ook doet.

Arjan zal ALLE avp leden een nieuwsbrief doen toekomen. Helemaal super!

Even inhoudelijk,
-Een vuurwerkverbod zal tot gevolg hebben dat vooral mensen in de grensregios Duitsland en Belgie met een bezoekje gaan vereren. Meer illegaal vuurwerk betekend ook meer slachtoffers en nog meer overlast voor de dieren (waar meneer Bonte zich druk om maakt).

-Vuurwerk veroorzaakt in tegenstelling tot de kolencentrales in ons land slechts een fractie van de milieuvervuiling. In plaats van een vuurwerkverbod zou meneer Bonte zich dus hard moeten maken voor kernenergie

-Dan de schade, die door vuurwerk zou ontstaan: De types die dit doen zullen bij een verbod op vuurwerk de ouderwetse baksteen weer tevoorschijn toveren. Ook het argument van Bonte dat Nederland een van de weinige landen is waar je als niet professional vuurwerk af mag steken treft geen doel. We zijn immers ook één van de weinige landen waar softdrugs legaal is, ook daar maakt groenlinks zich niet druk om. Een vergelijking met een ander land is volkomen achterlijk.

Bron:
http://forum.arjanuitman.com/forum/showthread.php?t=17762

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb net de navolgende reactie geplaatst op AVP;
Wellicht wel zo slim om eerst te bekijken wat een burgerinitiatief inhoudt;
Met een burgerinitiatief verzoekt u de Tweede kamer om uw voorstel te bespreken en er een standpunt over in te nemen.

Als ik dan vervolgens naar de petitie kijk;
Wij,
Veronteruste Nederlanders

constateren
dat dit land meer en meer vertrut.

en verzoeken
de regering dringend om de Nederlandse traditie Vuurwerk afsteken met oud en nieuw nooit te verbieden.
Je vraagt dus aandacht voor iets wat wellicht ooit in de toekomst ter sprake gaat komen?
De Tweede Kamer kan daar geen uitspraken over doen, noch er een standpunt over innemen.
Je hebt het tenslotte over iets wat je altijd wil blijven toestaan en de Tweede Kamer kan uitsluitend beloftes doen over dingen in hun kabinetsperiode.
Verder moet het gaan over iets wat al van toepassing is en er is immers nog steeds geen, of een op handen zijnde vuurwerkverbod.

Sterker nog; je vraagt indirect aan de Tweede Kamer een discussie te voeren over een eventueel vuurwerkverbod.
Of je nu via een burgerinitiatief aandacht vraagt voor wel een vuurwerkverbod (Groen-slinks) of geen vuurwerkverbod (avp) de uiteindelijke uitslag van de stemming zal idem blijven.
Oftewel als vuurwerkliefhebber is het helemaal niet raadzaam te vragen om een discussie binnen de Tweede Kamer over een vuurwerkverbod.

Er zijn echter ook nog regels m.b.t. een voorstel, de belangrijkste hier is;
Uw voorstel is nieuw: de laatste twee jaar is het onderwerp niet in de Tweede Kamer aan de orde geweest.
En laat nu zowel een vuurwerkverbod als het centraal afsteken al vorig jaar aan de orde geweest zijn;
http://www.elsevier.nl/web/10153118...-Vuurwerk-voortaan-op-vaste-plek-afsteken.htm

En nog wat anders wat alhier vergeten te vermelden is;
Uw voorstel moet vergezeld gaan van tenminste 40.000 steunbetuigingen mét naam, adres en geboortedatum van personen ouder dan 18 jaar en met de Nederlandse nationaliteit. Deze gegevens worden steekproefsgewijs schriftelijk gecontroleerd; na de steekproef worden ze vernietigd.
Juist dat boven de 18 is belangrijk te vermelden, want je moet kiesgerechtigd zijn.
Bij zo'n steekproef worden honderden stemmers aangeschreven en deze moeten schriftelijk hun stem bevestigen met als bijlage een copie van ID-kaart of paspoort.
Bij veel valse stemmen, wordt de peititie ongeldig verklaard.

http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het/uw_mening_telt/burgerinitiatief/index.jsp

Ben zelf ook vuurwerkliefhebber, dus het is geenszins mijn bedoeling een andere liefhebber af te kraken en daar doel ik ook niet op met bovenstaande opmerkingen.
Ik ben wel van mening dat wanneer het nodig is stappen te ondernemen richting de regering dat deze weloverwogen en doeltreffend moeten zijn.

MVG Frans

Laatst bewerkt:
lap tekst....

Dat is heel makkelijk op te lossen. Stuur allemaal de volgende e-mail naar de website::D:p

Hallo,

Hierbij wil ik een klacht indienen tegen de petitie van dhr. Arno Bonte en dhr. David Rietveld genaamd "Meer plezier met minder vuurwerk".

Aangezien er voor petities ook spelregels gelden, zou ik 1 van deze spelregels onder uw aandacht willen brengen, namelijk de volgende:
"Uw voorstel is nieuw: de laatste twee jaar is het onderwerp niet in de Tweede Kamer aan de orde geweest."

Deze spelregel word duidelijk overtreden door bovengenoemde heren. Het onderwerp van de petitie is namelijk vorig jaar(2008) uitvoerig in de 2de kamer aan bod gekomen, en is dus geen nieuw onderwerp.

Ik hoop dat u de spelregels goed wil naleven, en daarom de petitie van dhr. Arno Bonte en dhr. David Rietveld genaamd "Meer plezier met minder vuurwerk" wil verwijderen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

M.v.g "je naam"

m.v.g. jeroen13,7

Het zijn niet de regels van petitie.nl maar van de tweedekamer omtrent burgerinitiatieven.
Er worden dus geen regels van petitie.nl overtreden. :wink:

Het zijn niet de regels van petitie.nl maar van de tweedekamer omtrent burgerinitiatieven.
Er worden dus geen regels van petitie.nl overtreden. :wink:

Toch nog een antwoord op mijn e-mail.

De Commissie Verzoekschriften van de Tweede Kamer heeft het laatste
woord daarover. Wat ik van de initiatiefnemers heb begrepen is dat het
kabinet er wel uitvoerig over gesproken heeft, maar dat het niet in de
Tweede Kamer is geweest. Als u het in de Handelingen kan vinden, dan
hoor ik dat graag natuurlijk!

Dank voor uw betrokkenheid bij het fenomeen Burgerinitiatief!

Met vriendelijke groet,

ReindeR Rustema
[email protected]

Dus iemand die het kan vinden?:D We maken die Arno wel even onschadelijk:cool::p

Hej ik las daar eventjes iets interessants in:

Ja. Uit dit onderzoek blijkt weliswaar
dat ongeveer de helft van de
Nederlanders vindt dat het afsteken
van consumentenvuurwerk moet
worden verboden maar dat
45 procent beslist geen
vuurwerkverbod wil
.

Is het niet zo dat Arno Bonte of die Arie Meijering deze tekst heeft gebruikt maar het heeft omgedraaid? Dat 45% beslist wel voor een verbod is??? :shocked:

Laatst bewerkt:
Het begin is er. De eerste 1000 handtekeningen zijn binnen
De teller staat momenteel op 1.077 handtekeningen

Komen ze natuurlijk weer met een ontwijkend antwoord, dat dit niet inhoudelijk behandeld is door de Tweede Kamer.
Maar ja, er staat duidelijk boven het document "Tweede Kamer".
En de vragen aan die Tweede Kamer zijn notabene gesteld door hun eigen partij.

ik denk dat het even zal gaan duren
want gister kreeg ik van hen een systeem bericht dat het door de drukte een dag kon duren
voor dat je kon tekenen

Ja en die van Arno is naar 11000 gegaan? Sorrie hoor, maar volgens mij klopt dat nooit:shocked:

Het probleem is dat deze petitie van arno in diverse media is terecht gekomen en dat aan de andere petitie totaal geen aandacht wordt besteed.
Wat mij verbaast is dat ondanks de aandacht dat ze dan nog maar op 11.000 stemmers zitten.

dit kreeg ik als antwoord op de fout melding van petitie.nl:

On 2 Jan 2009, at 23:33, michel wrote:

> Ik krijg deze error als ik wil stemmen voor behoud van vuurwerk,

Wordt aan gewerkt, bedankt voor de melding. Het wordt veroorzaakt door
de grote drukte.

> de teller
> blijft ook al de hele dag op 136 stemmen staan.

Om de server te ontlasten versturen we de mails met de link ter
bevestiging nu op rustige tijdstippen, vannacht weer opnieuw. Dat
verklaart het...

Met vriendelijke groet,

ReindeR Rustema
[email protected]
Stichting Petities.nl - Keizersgracht 74 - 1015 CT Amsterdam

Dat verklaard nog niets, want ik zag gisteren met één druk op de ververs toets de petitie van Bonte met enkele honderden omhoog gaan en met die van AVP gebeurde na het verversen niets.

mijn moeder riep me gisteren na een stukje tekst in de krant. word helemaal gek van die tering arno bonte. was zo kwaad kreeg gewoon steken op mijn borst. moet niet denken aan een vuurwerkverbod. dat moet echt niet gebeuren mannen. we moeten wat niet laten gebeuren. Die vent moet tegen gehouden worden. Ik haat die teringleier

Back
Bovenaan