Paper crackling balls VS Plastic crackling balls

ik vind het een mooi initiatief. plastic hoort niet thuis in de natuur. waar ik bij ons in de straat nog steeds dit soort troep vind van oud en nieuw 2017, net als die kleine pijltjes uit fluitbakjes, is karton na 2 weken zo goed als verdwenen...

Wel degelijk een toevoeging en voor het behoud van de traditie uitermate positief dat ze het plastic zoveel mogelijk uit proberen te bannen. Ik denk dat de papieren versie nog wat verder ontwikkeld moeten worden en dan zal deze niet onderdoen voor de plastic versie.

Beter karton dan plastic. Maar aangezien in Nederland er toch geen losse balletjes meer in mogen kunnen importeurs beter gewoon machinaal geperste pilicrackers in papier gaan verkopen.

De kartonnen versie staat al gelijk met 1-0 achter, omdat de plastic versie al gelijk open gaat als ie op de grond valt.
De kartonnen versie is dichtgeplakt, dus de pellets zullen zich ook niet gaan verspreiden.
Om dat voor elkaar te krijgen moet je flash kruit toevoegen om de bal goed open te krijgen.
Maar dan heb je niet meer cat 1 vuurwerk.

Gewoon vergeten die plastiek/papieren kapjes en overgaan naar pellets/pillcrackers.
Over een aantal jaren heeft niemand het er meer over, alleen in de nostalgie topic. :wink:

Back
Bovenaan