Overlast en vernielingen in speeltuin door drankgebruik

Lev-he

VWC lid
Afgelopen weekend is in het speeltuintje hoek 't Schilt - Huygenslaan een vuilnisbak volledig vernield. Waarschijnlijk is deze opgeblazen met zwaar vuurwerk.

Een bewoner: "De vuilnisbak is nog niet zo lang geleden geplaatst, het was echt een stevig ding. Hij is volledig uit elkaar geklapt, een enorme rotzooi in de speeltuin, blikjes, glascherven, stukken metaal en allerlei ander vuil. We hebben de afgelopen weekenden meerdere keren zwaar vuurwerk gehoord. Wat willen ze daar toch mee, om het voor de kinderen hier te verstieren?"

De bewoner gaf aan dat hij regelmatig een praatje maakt met jongelui die hier rondhangen, maar dat hij het nu helemaal gehad heeft. Hij vermoedt dat later in de nacht er weer anderen komen, die na inname van de nodige alcohol vernielingen aanrichten. Hij heeft foto's van de vernielingen gemaakt die laten zien dat er behoorlijk geweld gebruikt is. "Elk weekend zijn er 's nachts jongelui, die ladderzat brallend rondhangen, flessen kapot gooien, en nu dit."

Hij heeft dan ook aangifte gedaan van vernieling, in de hoop dat de politie, eventueel samen met buurtbewoners, het vandalisme en de overlast kunnen beteugelen.

18375522.jpg

Bron

Overlast en vernielingen in speeltuin door drankgebruik

In ieder geval krijgt niet gelijk het vuurwerk de schuld!
Maar wat zinloos weer, zonde van de belastingcenten en weer slecht voor het imago van vuurwerk.

1 Posetief: Het komt door Alcohol misbruik.
En het ligt niet meteen aan vuurwerk, maar aan de jongeren die alcohol gebruikten/misbruikten.

2 Negatief: er is vuurwerk gebruikt om iets te slopen.
Dit geeft vuurwerk tog weer een slechte naam!

3 Zou het die Portugese 901 zijn geweest:D met grote lading buskruit en de kracht van een dinamiet staaf.(GRAPJE)

sorry dat ik dat zeg maard sommige gasten denken dat badasses zijn en daar moeten die nou echt een keer mee kappen erg onnozel dit>
en zich maar afvragen waarom er zo weinig kruit in het vuurwerk op de nederlandse markt zit:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Weer het feit dat drank en vuurwerk niet samen gaan! Mensen moeten kappen met drinken omdat het "stoer" is! En dan nog leuk vuurwerk erbij! Gelukkig dat die mensen hun arm nog niet kwijt zijn! Ik denk dat ik een lobby op ga zetten die Vuurwerk in combinatie met alcohol ontmoedigt!

Dit soort dingen bedenk je niet opeens als je wat leuk aan het drinken ben met een paar vrienden ( waarom in een speeltuin, ga naar een kroeg ofso? ). Ik weet bijna zeker dat ze dit al in hun hoofd hadden.

Het ligt aan de personen zelf, en drank is het duwtje wat ze nodig hebben om het te doen.

Hier het feit dat dit soort personen + vuurwerk/drank niet samen gaan.

1 Posetief: Het komt door Alcohol misbruik.
3 Zou het die Portugese 901 zijn geweest:D met grote lading buskruit en de kracht van een dinamiet staaf.(GRAPJE)

Nou dat denk ik niet, want dan was er een complete woonwijk weggevaagd, want die dingen hebben zo'n gigantische explosieve kracht.
(MAAR NIET HEUS!!)
Zo wordt je door de media weer bang gemaakt met al die broodjes aap verhalen, ik kan wel zeggen een heel groot broodje aap.

Inderdaad het is gewoon triest dat hier een mooi stuk knalvuurwerk wordt misbruikt, maar ja dat blijf je houden en is helaas niet uit te bannen.
En zoals ik in een aantal berichten hierboven had gezet: Waar is dit nu goed voor!
Wat hebben ze hier aan. Ook door zoiets komt mooi vuurwerk zo in een negatief daglicht te staan, dat wederom de goeien het moeten lijden onder de kwaden.
Ik snap niet dat hun dat niet beseffen!

Dit soort dingen bedenk je niet opeens als je wat leuk aan het drinken ben met een paar vrienden ( waarom in een speeltuin, ga naar een kroeg ofso? ). Ik weet bijna zeker dat ze dit al in hun hoofd hadden.

Het ligt aan de personen zelf, en drank is het duwtje wat ze nodig hebben om het te doen.

Hier het feit dat dit soort personen + vuurwerk/drank niet samen gaan.

Dit alles is ook de rede dat ik met O&N geen druppel alchohol aanraak.
Bij dit volk wil ik niet horen.
Dan ben ik maar 'saai' maar wel helder, vuurwerk is geen speelgoed.
Tevens vind ik het ook storend als je filmt, al dat (dronken) en stoer doen gekrijs en gevloek op de achtergrond hoort. Gedraag je volwassen...
Er lopen ook teveel kids hier rond welke ik ook in de gaten moet houden en voel me verplicht een voorbeeldfunctie te kiezen, zeker voor mijn eigen kids.
Ik mag best wat drinken en ga helemaal op in vuurwerk, maar in mijn ogen gaat dit niet samen.
Drinken kan ik elke dag, vuurwerk afsteken maar 1 dag. En volgens mij geniet je het meeste van je vuurwerk als je nuchter bent en weet wat je doet...

Dat mensen nu gelijk gaan roepen dat alcohol in combi met vuurwerk niet kan, is ook weer van die onzin. Ik kan nog zo'n bak whisky in de mik hebben maar ik ga echt geen rotzooi opblazen hoor... En ik zal altijd mijn vuurwerk veilig afsteken.

Heel naar natuurlijk weer dit, maar het licht gewoon aan de mentaliteit van die jongeren. Als ik straal bezopen over straat loop ga ik toch ook niet zomaar spullen vernielen!

Dat mensen nu gelijk gaan roepen dat alcohol in combi met vuurwerk niet kan, is ook weer van die onzin. Ik kan nog zo'n bak whisky in de mik hebben maar ik ga echt geen rotzooi opblazen hoor... En ik zal altijd mijn vuurwerk veilig afsteken.

Ik snap jou bericht, ik vind dat eigenlijk geen onzin. Aangezien als je alcohol op heb je beter geen vuurwerk kan afsteken voor andersmans en jou veiligheid.

Dat sloop gebeuren snap ik dan wel in jou opzicht, ik ga er ook niet van slopen namelijk. Dat zit gewoon in de persoon zelf.

En als je op mijn bericht ook doelde, met dat mensen dat roepen, in mijn bericht staat: Deze personen + alcohol/vuurwerk gaan niet samen, ofterwijl, die personen moet je niet alcohol laten drinken, of vuurwerk af laten steken want ze gaan er beiden dom mee om.

Ik zeg niet datje op mijn bericht doelde maar ik zeg het voor de duidelijkheid.

Ik zelf ben ook van mening: alcohol drinken kan je elk weekend doen ( op feesten ) , en vuurwerk afsteken kan maar 1 dag ( op oud en nieuw ) , dus ik ga voor de rest ook niet drinken op die dag. Lekker van vuurwerk genieten! Maarja dit is offtopic..

Laatst bewerkt:
Dit alles is ook de rede dat ik met O&N geen druppel alchohol aanraak.
Bij dit volk wil ik niet horen.
Dan ben ik maar 'saai' maar wel helder, vuurwerk is geen speelgoed.
Tevens vind ik het ook storend als je filmt, al dat (dronken) en stoer doen gekrijs en gevloek op de achtergrond hoort. Gedraag je volwassen...
Er lopen ook teveel kids hier rond welke ik ook in de gaten moet houden en voel me verplicht een voorbeeldfunctie te kiezen, zeker voor mijn eigen kids.
Ik mag best wat drinken en ga helemaal op in vuurwerk, maar in mijn ogen gaat dit niet samen.
Drinken kan ik elke dag, vuurwerk afsteken maar 1 dag. En volgens mij geniet je het meeste van je vuurwerk als je nuchter bent en weet wat je doet...

Och geen druppel alcohol is onzin. Je kunt makkelijk een klein glas champagne drinken om 12 uur. Daarna ff wachten. Denk dat ik met mijn 500 euro aan potten wel 3 biertjes drink tussen 00:00 en 02:00. En nee je word er echt niet minder oplettend op en niet om stoer te doen hoor maar een klein beetje drinken kan toch best wel ?

En dit ligt niet aan alcohol of vuurwerk maar aan de personen die ermee omgaan. Als ik veel drank op heb raak ik niet eens vuurwerk aan dan wil ik achter de dames aan of lekker uit met vrienden. Niet hangen in een speeltuin waar je dan met een cobra 6 wat sloopt stelletje low bobs !!!

En je bent echt niet saai als je niks drinkt hoor. Overdag drink ik ook niks is veel leuker maar toch een drankie snachts is wel lekker als die sfeer er hangt lekker proosten met een dik blok en een glaasje champagne :) (y)

Back
Bovenaan