Outbreak

moontan

VWC lid
Outbreak van de Lidu collectie.
26 shots stepcake 390 gram
Prijs € 49,90
Film:Demo B&W 2007

Een filmpje van deze mooie cake:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi stukje vuurwerk.

Maar wel een typisch voorbeeld van vuurwerk waaruit blijkt dat de handel in illegaal vuurwerk of het reizen naar België niet drastisch af zal nemen. Voor zo'n 20 euro heb je in België de Gold Sword en King of Thunder cakes van Original, koop er daar van allebei 1 van of 2 van ieder en je hebt een soortgelijk effect voor ook zo'n veertig euro. Alleen je hebt dan aanzienlijk meer schoten, namelijk 40 in plaats van de 26.

Normaal gesproken denkt men wat dat betreft toch wel aan prijs-kwaliteitverhouding. Maar verder is dit voor 40 euro een mooi stukje vuurwerk. Maar een prijs van richting de 30 a 35 euro zou beter zijn. Maar dat gebeurt niet want dan vallen al die overschatte 19 schots cakes van 30 euro allemaal in het niets ;)

Laatst bewerkt:
Dit is ook de Golden Glory, van Proline. Maar dan omgelabeld.
Ook 26 shots, ook 40 euro. Alleen zeggen zij 400 gram, in plaats van 390..
:bye:

Dit is ook de Golden Glory, van Proline. Maar dan omgelabeld.
Ook 26 shots, ook 40 euro. Alleen zeggen zij 400 gram, in plaats van 390..

Inderdaad dat is waar. Wie is nu eigenlijk de importeur?
GBV of B&W?
Golden Glory van Proline is ook een geweldige cake.
Dus zo zijn er meer omgelabelde cakes:

Outbreak=Golden Glory
Atomic Flash =Mega Steps Cake

Hmm, ik denk niet dat een van de 2 geen importeur is.
Lijkt mij dat er een fabriek is die een aantal producten levert, en dat dan GBV en B&W en alle andere importeurs een keuze maken uit het aanbod.
En aangezien er niet veel tijd was zal er wel niet veel keuze zijn geweest, vandaar dat je dezelfde potten in een ander jasje ziet.:wink:

GBV. Stond op oa. fpm iets over dat B&W te laat was met aanpassen aan nieuwe wetgeving waardoor er geen 500 grammers in het assortiment waren. Hebben ze, volgens de info van fpm afgelopen jaar, via GBV producten besteld en laten omlabelen. En dat gaat dus ook op voor de spullen van Cafferata.

Op zich een hele degelijke cake. Aan het begin wat magere effecten gevolgd door wat grooters dat ook wat langer in de lucht blijft hangen. Alleen ben ik het niet met de prijs eens. Zoals hierboven al staat. 40 Euro voor deze cake met 26 schoten is te veel gevraagd.

Op zich een hele degelijke cake. Aan het begin wat magere effecten gevolgd door wat grooters dat ook wat langer in de lucht blijft hangen. Alleen ben ik het niet met de prijs eens. Zoals hierboven al staat. 40 Euro voor deze cake met 26 schoten is te veel gevraagd.

Helaas moet ik vaststellen dat ik het met Vuurwerkland eens ben.
40 Euro voor dit blokkie is veel te duur.
Voor dit geld koop je 2 stuks Stars over Paris blokken van Wolff (Beginnen ze weer)en dan heb je veel meer " geweld" in huis !!. In mijn opinie zijn
de effekten van dit blok ook veel mooier.
Maar......ieder ze' n keuze.
Cheers
mek

Ben ik het dan weer niet mee eens. De prijzen die jij aangeeft liggen gewoon ver onder de norm. Als je een standaart willow/brocade pot neemt, zat je met 15-20 schoten ook al gauw tegen de 22.50-27.50 euro aan.
Komt bij dat ik dit gewoon een lekker blokje vind, goed tempo, erg grote effecten met groene uitlopers.:cool:

Invader,

Daar ben ik het niet echt mee eens.

Kijk naar de Happy Stars dat is een prachtcake met mooie effecten en 19 schoten voor iets meer dan 20 euro. Ik heb dan toch liever twee van die dan een van deze met 26 schoten en evenveel grammen.

Ik vind het jammer dat B&W weer met wat potten de samenstelling heeft veranderd.
Als je deze pot zou aanschaffen, zou ik eerder naar de revolution verwijzen. De revolution heeft eigenlijk dezelfde effecten en heeft 11 schoten meer voor maar 7 euro meer.

Maar.... de boeketten van de Outbreak zijn groter, en de burstknallen harder.
Heb ze beide gezien tijdens meerdere demo's.
Allebei mooie cakes, maar ik zou zelf voor de Outbreak gaan.

Maar.... de boeketten van de Outbreak zijn groter, en de burstknallen harder.
Heb ze beide gezien tijdens meerdere demo's.
Allebei mooie cakes, maar ik zou zelf voor de Outbreak gaan.

Ja ik heb ze ook beiden gezien, maar ik moet zeggen dat ik geen verschil in de potten zag hoor. Nu mijn vraag: Is de golden glory dan ook veranderd met effect?

Invader,

Daar ben ik het niet echt mee eens.

Kijk naar de Happy Stars dat is een prachtcake met mooie effecten en 19 schoten voor iets meer dan 20 euro. Ik heb dan toch liever twee van die dan een van deze met 26 schoten en evenveel grammen.

Als je van grammen uit gaat weet ik nog een leuke waar elke andere cake duur bij is. De Multishock 260 gram voor maar 10 euro. Als je die x2 doet heb je zowiezo de goedkoopste 500 grammer van Nederland. Je moet meer kijken naar het effect de outbreak is een prachtige cake die ik mooier vind dan de Happy Stars. Het kruit is bij de outbreak aan betere dingen besteedt. Dat prachtige filmpje van D3vy liegt er niet om http://d3vy.fnatic.com/film/OEN2006_Outbreak.wmv

Wat een gafe cake! Mooie effecten met een harde burst. Volgens mij zijn ook lekker groot. En die finale maakt het mooi af!

Bedankt voor het filmpje Patrick, je bent er weer snel bij.
Vanavond gezien op de demo van B&W. Deze cake kreeg van mij een hoog beoordelingscijfer op de verstrekte schietlijst.
De cake schiet snel door en sluit af met een mooie finale.
Deze cake telt mooie effecten en grote boeketten, palm,blink in div.kleuren (vooral de kleur roze was prachtig)
En alles met een keiharde burstknal zoals we van LIDU gewend zijn.
Een absolute topper.!!!

Deze cake kreeg van mij een 11 als cijfer. Ik vond hem beter dan alle andere die ik vanavond zag.
Heel heldere en zeer grote effecten. Prachtige kleurwisselingen en de burst was zelfs harder dan de Extreme Salute. Wat een geweldige TOPPER!!!

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan