Oud & Nieuw wordt dit jaar een prachtig feest

funkyi

VWC lid
Corona krijgt dit jaar gelukkig nog een kans
Om Corona een kans te geven biedt Nederland de mogelijkheid om massaal de grens over te gaan naar Duitsland en Belgie om vuurwerk te halen. Zo zorgen we er voor dat Corona (ook in de buurlanden) blijft leven en dat is goed voor de zorg.
Omdat je legaal 25 kilo over de grens mag meenemen, hoeft er ook bijna niet gehandhaafd te worden bij de Nederlandse grens. Zo halen we ook de druk van de ketel bij de politie. Iedereen blij!
Wat dus ook fijn is, is dat de ondernemers in de buurlanden hierdoor een mooi centje bijverdienen ten koste van onze eigen ondernemers. Maar dat is geen probleem want we zijn één Europa. We moeten elkaar een beetje helpen.
En natuurlijk geven we ook extra ruimte aan een ander bestaande traditie namelijk Carbid. Mensen investeren massaal in deze traditie en dus houden we er een extra mooi, spannend en knallend oud & nieuw aan over.

Wordt het te rustig met oud & nieuw?
Nee gelukkig niet. Er zullen prachtige vreugdevuren ontstaan binnen de dorpen en steden waarvan een opoffering van een aantal auto's noodzakelijk is. Dit wordt vanzelfsprekend gedoogd door de overheid omdat handhaving haar handen al vol zal hebben aan de meldingen over CAT1 vuurwerk en al het mooie illegale vuurwerk dat niet tegengehouden kon worden.

Vuurwerk maakt ook andere mensen blij
Tante Bep zit er al klaar voor,"Ja, ik heb het telefoonnummer van de politie al in mijn telefoon staan en ik heb genoeg pen en papier om de schattige raddraaiertjes op te schrijven" zegt tante Bep. "Anders verveel ik mij zo ontzettend achter mijn geraniums, en nu voel ik mij een echte detective!". En hoe ga je die 2 keffertjes die op de grond liggen vermaken rond oud & nieuw. "Ach, die verstoppen zich onder de bank dus die zie ik de volgende ochtend pas weer. Ik hoef alleen maar het schuimspoor te volgen", lacht tante Bep.

Comazuipen, knuffel- en stoeipartijtjes
Als klap op de vuurpijl zal het volk eindelijk weer tijd hebben om wat meer tijd te besteden aan de traditie van comazuipen. Door verveling zal dit een echte trend worden dit jaar. Daarnaast is de verwachting dat het knuffelgehalte en natuurlijk de onschuldige stoeipartijtjes op straat, als gevolg van extra alcohol in het bloed, toe zal nemen. En vergeet niet de extra aandacht aan gemeente eigendommen! De jeugd weet daar ook wel raad mee hoor.

Zoals je kunt lezen werken we toe naar een supergezellige jaarwisseling! Alvast veel plezier!

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan