• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Double Bang [Z125]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft iemand meer informatie?
Als het 2X een chooet banger is ofzo, dus dat de eerste klap de rest weg knalt naar een random positie en daar de 2de klap komt (zo als die tripple strijkers), dan hoop ik dat hij meteen afgeschaft wordt.
Dadelijk krijg je heb tussen je benen en dan BOEM! dat is denk ik niet zo fijn...

Ben nu eigenlijk ook wel benieuwd wat voor soort effect dit precies is. De Double Bang uit 2006 werd snel afgekeurd omdat ze ook wel eens de verkeerde kant op schoten. Ik vermoed daarom dat dit meer een reguliere knaller zal zijn. Zeer waarschijnlijk hebben we dan te maken met 1 gematigde en 1 sterke knal? Maar dat zijn natuurlijk speculaties. Zolang de knaller je maar niet om de oren vliegt (zoals met die 3-bang strijkers vaak het geval is).

Cameo

Op het avp stond dat het product op Pieters filmpje wel hetzelfde product is maar dat het product weer heel snel uit de handel werd gehaald omdat hij opzij kon schieten. Is nu dus blijkbaar weer terug.

Het zou natuurlijk hetzelfde product kunnen zijn, maar volgens mij had de oude versie een andere prijsstelling en ook een andere verpakkingseenheid. Het zou echt helpen als iemand (in Belgie?) het nieuwe exemplaar test op een geschikte plek. Dan is alle ruis direct uit de lucht.

Cameo

Denk dat dit hetzelfde effect heeft als de Double Bang die in valencia verkocht word.
Rechtop zetten, door de eerste knal gaat hij een meter of 5-10 de lucht in en daarna de 2e ( hardere ) knal.

Erg leuk ding en heb ze nooit de verkeerde kant op zien schieten, wel maak je vaak mee dat de 2e knal niet af gaat.

Maar of dit ding precies hetzelfde is weet ik niet.

Groeten Roel.

hier al een paar van afgestoken het eerste knalletje is denk ongeveer te vergelijken met een mini strijker ? ( iedereen ervaart een knal anders ) en de 2e knal is een aardig knalletje/ Silver cracker / Tt je moet er niet te veel van verwachten maar het is ook maar 6 euro voor dit leuke stukje vuurwerk, volgend jaar iig nog een paar pakjes hier van scoren ! leuk voor erbij niet voor de knal :wink:

:bye:

Het klinkt eigelijk als een single shot. Volgens mij is het ook een single shot , alleen wat kleiner en gaat het nu door als een knaller.

Kijk maar, echt een klein knalletje die een bombette de lucht in schiet, die vervolgens 'hard' knalt.

Laatst een gezien eerst een knal van ong.pirat.
Daarna in de lucht knal van ong. silvercracker .)zon 3a4 meter hoog)
Toppersss vind ik en niet zoals veel mensen eerst dachten dat hel alle kanten opschoot.
6euro mensen voor dit unieke produkt! inslaan zou ik zeggen !
Mvg

ik vind ze wel grappig maar ik vind ze wel te duur voor wat je krijgt want de knal is nou niet echt heel hard te noemen

Klassiek vuurwerkje in een nieuw jasje, denk dat de hardheid van de knal deze keer wat minder belangrijk is, dáár zijn andere producten weer beter in. (zucht). Erg leuk dat OF zo'n ouderwets item in de collectie heeft, hier onder een foto van een jaren 50 model uit de USA.

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze moet je met de rode kant naar boven neerzetten. Dan knalt hij omhoog en in de lucht nog `n keer.
Als je`m met de witte kant naar boven zet, knalt hij terug naar China.
6 euro voor `n pakje van 20st.

Leuke knaller ja, mijn vriend dacht eerst dat het gewoon een nitraat was die 2x knalde, dus hij gooide hem gewoon weg knalt ie een meter langs hem. Volgende keer maar rechtop zetten...

Net eentje afgestoken en vond het een erg leuke knaller. Altijd leuk als importeurs speciale knallers op de markt brengen en niet weer een 'hardste' knaller. Geen filmpje gemaakt maar misschien deze week als ik een nieuwe camera heb.

Er schiet geen shell uit maar een deel van de knaller schiet weg volgens mij. Het is gewoon net een double bang strijker.

Er schiet geen shell uit maar een deel van de knaller schiet weg volgens mij. Het is gewoon net een double bang strijker.

Alleen is het hier de bedoeling dat een gedeelte de lucht in schiet (als een soort van Thunderking zoder buis).

Leuke knaller. Leuke idee en leuk uitgewerkt. Knal is niet heel hard (niet als een Nederlandse Thunderking) maar net iets harder dan een normale (Pirat) strijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan