• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Double Bang [Z125]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er schiet dus geen shell uit?
Komt het dan nooit voor dat het andere deel zijwaarts vliegt?
En ze vallen ook nooit om?
Ik vind ze er nog steeds gevaarlijk uitzien hoor!

Er schiet dus geen shell uit?
Komt het dan nooit voor dat het andere deel zijwaarts vliegt?
En ze vallen ook nooit om?
Ik vind ze er nog steeds gevaarlijk uitzien hoor!

Neen Pyropowerz. Er schiet geen shell uit. De double bang knalt op de grond waardoor die zichzelf de lucht in schiet en daar een tweede keer knalt.

Van al de knallers die ik getest heb is er geen 1 zijwaarts de lucht in geschoten, mits je hem gebruikt volgens de gebruiksaanwijzing. Je moet hem dus ook rechtop plaatsen in plaats van hem neer te leggen.

En hoezo ziet hij er gevaarlijk uit? Heb nog nooit meegemaakt dat een knaller er gevaarlijk uit kan zien.

Laatst bewerkt door een moderator:
En hoezo ziet hij er gevaarlijk uit? Heb nog nooit meegemaakt dat een knaller er gevaarlijk uit kan zien.

De doodskopstrijker maakt mij aan het schrikken hoor! Haha :p

on topic: goede originele knaller, heeft een toevoegen waarde aan het assortiment van Zena.

ik had veel van die dingen verwacht maar ze vielen me echt tegen.
je moet ze eerst neerzetten en dan snel rennen die dingen vallen best wel snel,
en kunnen ze je kant opvliegen klappen ze nog een keer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, dat bedoel ik nou!
Met gevaarlijk uitzien bedoel ik meer van: Dun, toch wel lang en geen onderzettertje dus ze kunnen gemakkelijk omvallen of om waaien!

het valt egt wel mee met deze dingen hoor,
vorig jaar heb ik er genoeg gewoon op de grond gegooit die wegschoten maar ze schieten tog niet ver weg en de knal valt ook best mee, sommige knalden wel kort naast me maar dat maakt ook niet zoveel uit en je ziet ze ook aankomen

Rechtop zetten ,knalt de lucht in en in de lucht knalt ie nog een keer,ik zou de dus niet neerleggen of weggooien,je weet nooit of ie onder een of andere rok van een toeschouwster knalt

zijn deze te koop in baarle, bij welke zaak en wat is de prijs ?
staan niet meer op de site van de vuurwerkwinkels in baarle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan