Opstelten: 'Deze trend is goed, maar ik ben niet tevreden

dennis-pyro

VWC lid
Oud en Nieuw verliep minder gewelddadig dan de afgelopen paar jaarwisselingen. Minister Ivo Opstelten spreekt van een "positieve trend". Hij vindt het niet nodig om vuurwerk voor particulieren te verbieden, zoals de burgemeester van Alkmaar bepleit.

Er waren tijdens de afgelopen jaarwisseling minder zware misdrijven en ook het totaal aantal incidenten nam af, zij het bescheiden: met 5 procent.*

"De ontwikkeling gaat de goede kant op'', zegt Opstelten. Er waren minder vernielingen (min 60 procent) en minder mishandelingen. Het aantal arrestaties ging met 30 procent omlaag.

Vuurwerk
Uit de "eerste indruk'' van Opstelten blijkt dat vuurwerkvrije zones, kortere afsteek- en verkooptijden en vuurwerkshows hebben bijgedragen aan de positieve trend. Hij wil dit de komende jaren "verder uitbouwen''. "Maar tevreden ben ik niet, het moet beter.''

In Alkmaar ging een aantal winkelpanden in het historische centrum in vlammen op. De burgemeester pleitte daarop voor een vuurwerkverbod voor particulieren. Opstelten voelt daar niets voor. "We moeten niet elk jaar andere maatregelen bedenken.''

Volgens Opstelten kan de burgemeester het centrum al vuurwerkvrij maken via een Algemene Plaatselijke Verordening (APV). "Hij heeft de sleutel zelf in handen.'' Het is volgens hem "niet mis'' wat er in Alkmaar is gebeurd.

Bron: http://www.bnr.nl/nieuws/politiek/226937-1501/opstelten-deze-trend-is-goed-maar-ik-ben-niet-tevreden

60% minder vernielingen!

Dat zijn goede berichten. Het viel me in de omgeving ook al op dat er minder gesloopt was.

bij ons een bushok eruit, maar weet wie het gedaan heeft, uiteraard ook doorgegeven bij de politie.

Opstelten vind vuurwerk ook mooie en vooral de traditie,
Ik heb het uit betrouwbare bron.
Mijn contact werkt voor de kamer ,
Hun zijn tegen een verbod
Maar uiteindelijk binnen 50 jaar komt er langzaam
Een verbod op .
Dit heeft met het mileu te maken
Maar voorloppig blijft dit zo

Opstelten vind vuurwerk ook mooie en vooral de traditie,
Ik heb het uit betrouwbare bron.
Mijn contact werkt voor de kamer ,
Hun zijn tegen een verbod
Maar uiteindelijk binnen 50 jaar komt er langzaam
Een verbod op .
Dit heeft met het mileu te maken
Maar vokorloppig blijft dit zo

Ivo besteed meer aandacht aan drugs bestrijding
Gelukkig maar

Goed nieuws, Mijn over buurman met huisdieren had het volgende voorgesteld:

Maar ik ben maar een normale vuurwerk-freak...Dus verder dan het forum zal het niet komen, maar goed.

Afsteek tijden:
10:00-12:00
14:00-16:00
18:00-02:00

Zo hebben we toch nog onze traditie, maar met periodes in de middag. Dan kunnen de dieren liefhebbers netjes hun huisdieren uitlaten en hebben wij onze tijden om overdag te stoken.

Lijkt me als dit in het nieuws komt, een normaal mens ook het respect zou hebben om de bovenstaande reden om dan niet te stoken. Dat de overheid het bovenstaande beter kon doen, dan wat ze nu gedaan hebben. De knallen zijn op dit moment erg onregelmatig. Dit komt niet ten goede voor de dieren liefhebbers.

Dieren liefhebbers zijn er genoeg in Nederland... Dan is dat probleem ook opgelost en hebben wij onze tijden deels terug. Beter dan wat het nu is.

Heb zelf geen huisdieren maar de over buren wel, met zo'n regelgeving als nu willen zij een verbod. Ik had met em gepraat en hij vertelde dit aan mij. Als de omgeving bijvoorbeeld respect voor deze tijden heeft, zou hij er niet tegen zijn. Elke persoon telt.

Groet.

Maar ik ben maar een normale vuurwerk-freak...Dus verder dan het forum zal het niet komen, maar goed.

Afsteek tijden:
10:00-12:00
14:00-16:00
18:00-02:00

Het zijn allemaal hele leuke ideeën maar ook hier geld. Hoe valt het in godsnaam te handhaven?
Deze jaarwisseling is overduidelijk gebleken dat men het schijt heeft aan afsteekregels. Hier in het dorp is gewoon van 's morgens tot laat in de nacht geknald. En terecht die ene dag per jaar wil men gewoon vuurwerk afsteken.

Als ze een afsteek periode van 18:00 tot 02:00 al niet kunnen handhaven. Dan lukken de 3 afsteekperiodes die jou buurman voorsteld al helemaal niet.

Men moet gewoon niet zo zeiken en die ene dag per jaar de burger die wel graag vuurwerk afsteekt zijn pleziertje gunnen.

Uiteraard ben ik wel 100% tegen vandalisme, raddraaiers en geweld tegen hulpverleners/dieren . Deze personen moeten keihard aangepakt worden. Maar gelukkig is dat percentage dit jaar gedaald.

Hij wil dit de komende jaren "verder uitbouwen''

Ja tuurlijk joh ivo, laat wat je van plan bent maar anders klinken als het echt is. "verder uitbouwen" daar bedoeld ie mee dat ze de stap naar 22:00 tot 02:00 overwegen ofzo?

Dit is echt super genaaid dit jaar. Ze ver*****n oud en nieuw door de afsteektijden in te korten, (wat geen enkel effect op de overlast heeft gehad want er werd evengoed al sinds september geknald)
en toevallig zijn er dit jaar minder gevallen van vandalisme en minder ongelukken en dan claimen ze meteen dat het komt omdat zij die nieuwe regel door onze strot geduwd hebben. Ze steken zichzelf een veer in de reet terwijl ik er heilig van overtuigd ben dat die minder ongevallen komt doordat de vuurwerkbril aan een enorme opmars bezig was afgelopen jaar en omdat het in de vuurwerkbranche leek alsof de consument zich meer bewust werd van het feit dat slopen stom is.

Dus, zij maken een domme nieuwe regel, wij liefhebbers in samenwerking met de winkeliers en importeurs zorgen ervoor dat minder mensen slopen en meer mensen de vuurwerkbril dragen maar dan beweren ze dat zij met hun nieuwe regeltje ervoor gezorgd hebben dat er minder slachtoffers gevallen zijn? :mad:

Het kost echt norm veel moeite om die ivo niet uit te gaan schelden hier.

Dat ze zoveel informatie hebben weten te vernemen uit zijn gemompel. Val altijd in slaap na 10 seconden ;)

Maar even alle gekheid op een stokje. Minder overlast lijkt mij een resultaat van de kortere afsteektijden. Er wordt overdag gewoon minder afgestoken en er zijn dus ook minder ongelukken en minder overlast. Maar Ivo is nog niet tevreden en wil het verder uitbouwen? Mogen we straks maar 30 minuten afsteken oid? Want ik weet zeker dat er dan ook minder problemen komen. En als we het compleet verbieden misschien wel nog minder! Kom op zeg...

vandaag was het nog even in het nieuws .
men wist niet precies zeker dat die brand door vuurwerk kwam omdat de oorzaak Van de brand moeilijk te achterhalen was .
afgelopen oudjaarsavond zag ik regelmatig van die wensballonnen vliegen .
zou de oorzaak van die brand niet gewoon een wensballon zijn geweest .
want je laat zo n ding op en verder weet je niet meer waar die blijft .

Het is nooit goed in de ogen van Nederland. Dus de titel slaat weer echt nergens op. Maar goed, ik ga niet teveel klagen. Ben allang blij dat de overheid eindelijk eens iets steunt wat geen negatieve effecten heeft.

Back
Bovenaan