Onrust over verbod vuurwerk bij huldiging

jappy-b

VWC lid
ZWOLLE - Onder de supporters is onrust ontstaan over het verbod om vuurwerk af te steken tijdens de huldiging van FC Zwolle.
Op Twitter verschenen talloze verontwaardigde berichtjes, nadat de gemeente gisteren officieel bekendmaakte dat vuurwerk strikt verboden is en dat de politie mensen die zich niet aan dat verbod houden, aan zal houden.

Volgens voorzitter Johan Zomerdijk van de supportersvereniging zal het wel loslopen. "Officieel is het gewoon verboden. Dat is ook wel iets wat ze moeten zeggen, maar een huldiging zonder fakkels en leuk vuurwerk is geen feest. Het gebeurt overal. Dus ook bij onze FC."

Zomerdijk zegt al gesprekken te hebben gehad met de supportersbegeleiders en andere officiële mensen. "Mensen moeten natuurlijk wel bewust zijn van het gevaar. Je moet een brandende fakkel niet onder je billen krijgen. Maar vuurwerk hoort er gewoon bij. En zal er ook komen."

Volgens Zomerdijk is er al een miljoenklapper onderweg naar Zwolle. "Je houdt het ook niet tegen. Vuurwerk en fakkels zijn niet aan te slepen."

Bron

'Volgens voorzitter Johan Zomerdijk van de supportersvereniging zal het wel loslopen. "Officieel is het gewoon verboden. Dat is ook wel iets wat ze moeten zeggen, maar een huldiging zonder fakkels en leuk vuurwerk is geen feest. Het gebeurt overal. Dus ook bij onze FC."

ja zo lok je ook wel uit dat de politie wel mensen op gaat pakken, al is het maar om een mooi berichtje in de krant te kunnen doen.

Ik snap niet waarom vuurwerk er nu perse bij hoort.
Die uitspraak is nergens op gebaseerd. Geef dan aan dat vuurwerk er niet bij hoort, maar dat fakkels nog wel kunnen. Het werkt sfeerverhogend. De uitspraak dat "het er gewoon bij hoort" is hetzelfde als dat "zonder drank er geen goed feest kan zijn".
Dan moet je eens gaan nadenken over het feit dat je blijkbaar zelf niet zo gezellig bent en dat je hierbij dus middelen nodig hebt om het een feest te laten zijn.
Ik word zo moe van dit soort uitspraken. Het is gewoon ronduit zielig als je geen feest kunt vieren zonder vuurwerk.
Ik vind ook dat rellen bij de huldiging ook moeten want dat hoort er ook bij.
kijk maar naar andere clubs. Dus ik zeg: sloop mijn mooie binnenstad maar na de huldiging. Want het hoort erbij.
Pffff.
Verder hoop ik dat Zwolle kampioen word en we een gezellig feest in de binnenstad mogen hebben.
greetzz

Ik vind vuurwerk bij een huldiging er ook bijhoren. MITS het veilig gebeurd!
Als je kijkt naar de huldiging bij ajax vorig jaar. Waar de potten gewoon in een volle menigte op de grond werden gelegd, dan kan ik me goed voorstellen dat de politie hier tegen op treed.

Dus mijn mening: Stoken tijdens een huldiging moet kunnen, mits het veilig gebeurd.

Die uitspraak is nergens op gebaseerd. Geef dan aan dat vuurwerk er niet bij hoort, maar dat fakkels nog wel kunnen. Het werkt sfeerverhogend. De uitspraak dat "het er gewoon bij hoort" is hetzelfde als dat "zonder drank er geen goed feest kan zijn".
Dan moet je eens gaan nadenken over het feit dat je blijkbaar zelf niet zo gezellig bent en dat je hierbij dus middelen nodig hebt om het een feest te laten zijn.
Ik word zo moe van dit soort uitspraken. Het is gewoon ronduit zielig als je geen feest kunt vieren zonder vuurwerk.
kijk maar naar andere clubs. Dus ik zeg: sloop mijn mooie binnenstad maar na de huldiging. Want het hoort erbij.
Pffff.
Verder hoop ik dat Zwolle kampioen word en we een gezellig feest in de binnenstad mogen hebben.
greetzz

Nou bij deze gefeliciteerd!:D

Pffff.
greetzz
Vuurwerk is leuk, de binnenstad slopen is niet leuk. Dat is alles, eigenlijk.

Je weet toch wel dat je op een vuurwerkforum zit,of....:bonk:

Ik vind dat de politie alleen in moet grijpen als het onverantwoord gebeurd.Ook hier in Enschede hebben we een mooie huldiging gehad en zelfs met dikke dozen.Slopen moet je natuurlijk meteen dik beboeten en de straf is voor mij nooit hoog genoeg.

Kortom gewoon een leuk feest van maken zonder ongelukken en slopen.....

Je weet toch wel dat je op een vuurwerkforum zit,of....:bonk:

meen je niet? Is dit een vuurwerkforum? Sjonge, sorry.
Ik zal mijn mening volgende keer wel even zo omvormen dat het hier ook gepost kan worden.

Wat mij gewoon opvalt is dat iedereen vind dat stoken moet kunnen tijdens huldigingen, maar het moet dan wel veilig gebeuren.
Als we de praktijk nu eens bekijken. Gebeurt dit? Nee.
Dus blijkbaar kan het niet, ook niet onder de voorwaarde dat het veilig zou gebeuren. Dit is ook een van de redenen dat je misbruik van vuurwerk ook niet uit kunt bannen. Mensen doen we ze willen en met drank op of in een gekke bui gebeurt er van alles. Dus wat kun je anders doen dan het verbieden?
Ik vind het logisch. Als er wel een fakkel aangestoken wordt en diegene gaat er normaal mee om, doe je er als politie misschien verstandig aan om het gecontroleerd te laten gaan, maar als je het niet verbied kan het einde zoek zijn.

Dat is mijn hele punt. Hoef je niet mee eens te zijn, daarom is het mijn mening en niet die van iemand anders.
greetzz

Kiek Jongens en meisjes,

Zo kan het ook. kampioen worden van de 2e divisie en dan de plaatselijk schieter vragen of ze even een leuk showtje neer willen zetten:
Klik

Kan iemand deze crimineel aangeven? Scheelt weer kosten in de opsporing...
album_large_1178044.jpg

Die Zwollenaren hebben trouwens wel smaak...
album_large_1178035.jpg

Back
Bovenaan