Nu de tijd?

Bram95

VWC lid
Ja mensen, het is weer zover! De Super Cobra's en de mortiergranaten vliegen ons om de oren! Wij zijn aanbeland in de maand November, het is bijna December! Wordt het nu niet eens de tijd dat WIJ de media gaan opzoeken op de GOEDE manier? Ik post dit omdat ik wil kijken hoeveel animo ervoor is om een soort van: I <3 Fireworks Lobby op te richten. Waarom? De media is nu eigenlijk bezig met alles vanaf één zienswijze te laten zien. Wie nu solliciteert en onder hobby's "vuurwerk" zet wordt meteen richting Scheveningen gestuurd! Daarom moeten wij het heft in handen gaan nemen! Wij moeten contact op gaan zoeken en ervoor zorgen dat zij ook onze kant horen! Want nooit krijgen de echte experts eens het woord! De liefhebbers worden alleen maar gehaat of als terroristen aangezien, onze hobby en passie wordt bedreigt door de propaganda en door het feit dat ouders hun kinderen niet kunnen of willen opvoeden!

Daarom de vraag: Ben jij bereidt om mee te werken aan deze "campagne"?

Wat kunnen wij later gaan doen?

-Onze mening laten horen
-Tips geven
-Voorlichting geven
-Nieuwsberichten onder handen nemen qua termen en expertise
-De vuurwerkimporteurs eens de mond open laten trekken
-De winkeliers eens het woord geven

Voor de admin: Als hij in een andere sectie moet, zeg het dan maar!

Gewoon de media verbieden om over vuurwerk te praten is ook een idee.
Het enige leuke vuurwerknieuws vind ik dat als je het vuurwerk af kunt halen, maar de rest is alleen maar negatief...

De media overdrijft en weet zelf helemaal niks van vuurwerk, dat is mijn mening.

Gewoon de media verbieden om over vuurwerk te praten is ook een idee.
Het enige leuke vuurwerknieuws vind ik dat als je het vuurwerk af kunt halen, maar de rest is alleen maar negatief...

De media overdrijft en weet zelf helemaal niks van vuurwerk, dat is mijn mening.

slaat de spijker op de kop!
12 maanden per jaar gaat ut over gevaarlijk vuurwerk of mischien een verbod op consumenten vuurwerk enzv enzv.
Maar de 29 december staat de media wel lekker voor de winkel blij te doen met jaa de verkoop van vuurwerk is weer begonnen.
dan zijn ze allen erg blij en posetief!
en dan trots vertellen dat de zwaardere 500grams Cake boxen zo in trek zijn:bonk:
Tja de media is krom!
Ik als liefhebber heb me er bij neer gelecht!

Mijn steun heb je maar help je niet mee want ben er klaar mee!
Al ga je 300x met je kop op tv dan nog verandert de media niets!

Als niemand sloopt of stunt met vuurwerk is er ook geen nagatief nieuws..
En ja dat kan kijk maar naar de landen waar het vuurwerk het hele jaar te koop is.

Het grote probleem met de media is dat zij bepalen wie er het woord krijgt. Aangezien het nieuws over vuurwerk nou eenmaal interessanter is als het over het o zo gevaarlijke illegale vuurwerk gaat (uiteraard wordt deze mening dan ondersteund door één of andere 'expert') zal dit de 362 dagen dat vuurwerk niet legaal te verkrijgen is de boventoon voeren. Voor de media zijn de overige zaken rond vuurwerk nou eenmaal niet interessant omdat Jan met de pet er niet op zit te wachten en het dus weinig nieuwswaarde heeft.

Daarnaast zal je goed in je schoenen moeten staan om in de media je mening te geven en dan ook nog op zo'n manier dat het goed overkomt. De media legt je graag woorden in de mond of ze stellen dusdanig suggestieve vragen dat je geen kant op kan. Onderschat dit niet.

Ik ben het wel met je eens dat er winst valt te halen op betere voorlichting, maar dit zal lastig worden om dit via de media te doen. Dit kan beter via scholen e.d. Een campagne op t.v. is nou eenmaal erg duur.

sowieso als je probeert als vuurwerk liefhebber in het nieuws te komen word je al snel weggezet als een of andere idioot die eigenlijk alleen buiten mag komen als hij op verlof mag van de inrichting. Een winkelier het woord geven zal daarbij ook niet helpen, die predikt voor eigen kerk en dan is al het illegaal vuurwerk als snel levensgevaarlijk, puur omdat hij meer van zn eigen vuurwerk wilt verkopen.

Misschien moet je even de topics en posts van/over Vuurwerktraditie doorlezen. Een initiatief precies zoals jij omschrijft, een aantal jaren geleden opgericht en nog steeds bestaand. Die hebben veelvuldig op een professionele manier de media benaderd maar de ervaringen waren niet al te positief...Media staan gewoonweg niet te springen om de andere kant van 't verhaal, die minder sensatie kent en potentieel om kijkers te trekken/kranten te verkopen.

Wat Richardus en scootflyer zeggen kan ik beamen, zat er toen midden in; de media wil helemaal geen 'andere kant' horen, uitzonderingen daar gelaten. Stel je voor dat er iemand droogjes verteld dan die levengevaarlijke nitraat bommen eigenlijk gewone rotjes zijn die wat harder knallen dan de NL versies; dat zou voor de media helemaal niet handig zijn. Voor de vuurwerk tegenstanders ook niet trouwens.
Wij hebben inderdaad slechte ervaringen met contacten met de media; gesprekken op de radio zijn zo geregisseerd dat er maar één uitkomst is (weet Cameo alles van); je word gemanipuleerd waar je bij staat. Een ander mooi voorbeeld van tenenkrommende journalistiek is de tv uitzending met die sneue langefrans, ook daar werd iedereen de mond gesnoerd die een ander geluid wilde laten horen met eerlijke argumenten.
Maar goed, iedereen die z'n best doet om vuurwerk in een beter daglicht te krijgen wens ik alle succes van de wereld natuurlijk.

Een super topic en goed omschreven problemen van de opvoeding van de kids van vandaag. Tijd terug had ik ook al dit idee bedacht. Maar goed dan zit het in mijn hoofd en kan ik het niet tot uitvoer brengen omdat ik eigenlijk weet dat het vechten is tegen de main stream media.
Wij worden gezien als freak in de negatieve zin van het woord. De media manipuleert het goede met de slopers, misbruikt de slechte beelden om er zelf beter van te worden.

Tuurlijk wil ik op een nette manier met twee vuisten op de tafel slaan en het goede van vuurwerk te laten zien.

Dan denk ik, wat de media kan om het negatief te brengen kunnen wij ook via andere kanalen, als youtube, positief brengen.

Maar dit kost ons als burger veel tijd en energie, maar waar een wil is, is een weg.
En niet geschoten is altijd mis.

Ik wil wel meedoen.

Back
Bovenaan