Myrmidon's Nostalgisch Vuurwerk

Myrmidon

VWC lid
mijn eerste filmpje van de lang aangekondigde reeks van zeer oude vuurwerkfilmpjes,

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

het betreft hier een 50.000 klapper, die uit elkaar is gehaald (van de 2 op elkaar liggende
matten is 1 mat gemaakt, vandaar dat je in de 2e helft van het filmpje de diepe bonken pas hoort)

Alle krediet van dit filmpje gaan uit naar mijn pa en mijn oom voor het beschikbaar stellen van dit schitterende materiaal

**UPDATE**

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Weer een zeer goed filmpje. Ditmaal uit het jaar 1992-1993. 2 filnke pijlen en een bomberohne.. weet niet wat voor iets het is, maar het was een flinke pijp, en de prijs van toen FL 125,-

+ YouTube Video

200.000 om precies 12 uur snachts. Enjoy!

+ YouTube Video

Spektakelstukje uit 1992. :D

+ YouTube Video

Group Parachute uit 1993.
Erg mooi ding voor die tijd. Vlot en heeel erg veel licht!
Enjoy!

+ YouTube Video

2 pijlen en een BEX Bomberohne

+ YouTube Video

Day-After filmpje uit 1992 en uit 1993. Flink wat rode rotzooi ;)

+ YouTube Video

Fonteintje dat ontploft, niet helemaal zoals het hoord :P

+ YouTube Video

Collectievideootje uit 1990-1991

+ YouTube Video

Ratelbandje en wat Pirat strijkers

+ YouTube Video

Wat klein spul waarvan ik de naam niet weet, toch leuk!

+ YouTube Video

Ratelbandje dat zichzelf aanstak, wat toch een leuk effect gaf.. :)

+ YouTube Video

Collectieoverzichtje uit 1989

+ YouTube Video

Shellkitje uit 1991

+ YouTube Video

100k uit 1991

+ YouTube Video

Nog een mooie rol van oud/nieuw 1989-1990 Enjoy!

+ YouTube Video

Matje op nieuwjaarsdag 1990

Laatst bewerkt:
Helemaal super. De beste introductie van het stuk vuurwerk, dat is zeker! Nostalgisch, dat al helemaal.

Mooi filmpje, mogen er meer van komen!

ik zal ook eens wat uit de oude doos trekken.
zal wel ff spitten worden.
Dus kom er op terug
:D Giron

in het komend weekend ga ik nog wel het een en ander uppen naar mn PC, hou dit topic dus goed in de gaten!

whaha, ik zie nu pas dat myrmidon mijn neef is!
Mijn pa staat ook op het filmpje(rechts), best grappig nog voor mijn tijd.
maar die pijltjes die ik zie zijn wel heel erg fout, daarmee bedoel ik nogal klein!! :rolleyes:

Leuke film hoor, ziet er mooi uit en het maakt het extra bijzonder dat er 1993 bij staat. Zorgt toch voor wat meer sfeer vind ik. Dat kan ik niet beschrijven eigenlijk.:wink:

Had je dit zelf vroeger bij Alpeco of Bex gehaald? Wil ik graag weten, want dan kan ik nog meer dromen hoe het vroeger was.

die bomberohn was toendertijd FL 125,- en was van BEX.
was hier zelf btw nog maar een klein manneke, dus alles is van mijn pa ;)

Prachtig dit, heb kwijlend zitten kijken naar het filmpje van die Celebration Cracker. Toch kan ik me haast niet voorstellen dat dit een 200.000 was, hij duurt ontzettend lang met dit hoge tempo, een 300.000 komt al meer in de buurt. (Of wellicht nóg groter? 500k?)

Prachtig, bedankt voor het delen, zijn er ook day-after foto's/films?

:applause:

Mij is bekend (en mijn vader ook) dat dit een 200k-er was...
Kan goed zijn dat dit een 500k-er was want hij lag wel in een kist, ik heb wel stukje film van de day after. ik zal die binnenkort ook ff knippen en allemaal achter elkaar zetten, ook een heel leuk effect inderdaad!

Zeker 10 jaar terug hadden ze ook zoiets van Royal Class genaamd Midnight Parachute als ik mij dat goed herinner.

Echt heel mooi deze cakes, vaak een tikkeltje prijzig, maar ze zijn wel zeer uniek ja. Dat filmpje is ook gewoon een echte toevoeging aan het videoarchief van menig freak. Geweldig.

Leuk filmpje.

Wat een prachtige cake's
Ik heb dit effect volgens mij nog nooit gezien.
Leuk om een filmpje te zien uit het jaar dat ik geboren ben:p

Het probleem is dat ik er wel bij was, maar ik kan het me moeilijk herinneren:cry::cry:
De camera is inmiddels ook al vervangen:rolleyes:
jammer, dat mijn pa tegenwoordig minder vuurwerk koopt.
De prijs verpest het tegenwoordig, hea:sad:

Back
Bovenaan