Mortierrek (homemade)

Timofenix

VWC lid
Hoi

het oude rek heb ik helaas in de fik gestoken haha
maarja hier een foto van het nieuwe rek voor 6 schoten van 3 icnh ik ben er trots op voor men 1ste.....2de keer haha
laat maar horen wat je ervan vind buizen komen morgen

groetjes

PICT4087.jpg

PICT4086.jpg

PICT4085.jpg

Laatst bewerkt:
Rekje ziet er netjes uit, maar pas a.u.b. op met vocht!!! Het was beter geweest als je een andere houtsoort had gebruikt, want dit lijkt wel een spons!!

Ik moet er niet aan denken dat het vocht is ingeslagen op je rek en dat je dan vrolijk je rekje met oud en nieuw in de straat zet, dit kan dan echt heel verkeerd aflopen!!

Het lijk mij het best om het nog eens te doen met een andere houtsoort, of verf dat ding helemaal in. Dan houd het iig het vocht meer buiten.

Rekje ziet er netjes uit, maar pas a.u.b. op met vocht!!! Het was beter geweest als je een andere houtsoort had gebruikt, want dit lijkt wel een spons!!

Ik moet er niet aan denken dat het vocht is ingeslagen op je rek en dat je dan vrolijk je rekje met oud en nieuw in de straat zet, dit kan dan echt heel verkeerd aflopen!!

Het lijk mij het best om het nog eens te doen met een andere houtsoort, of verf dat ding helemaal in. Dan houd het iig het vocht meer buiten.

hey bedankt ja daar zeg je me wat ik heb hem toch op mijn kamer staan en gaat alleen naar buiten met 00:00 uur haha dan hoop ik dat ut niet regent maar ik moet toch nog wat kleine dingen eraan doen dus super bedankt voor de Tip:D

misschien nog een tip
Ik weet niet of deze goed blijft staan, want ik vind zelf de dwarsbalkjes een beejte aan de kleine kant. Daar moet hij zijn stabiliteit uit halen.
Dus ik zou hem met O&N met een paaltje de grond in meppen en daaran het geheel vast maken als dat mogelijk is.

greetzzz

Verf is meestal zonde van het geld bij dit soort rekjes. Op 1 januari is het rekje helemaal zwart of hij eindigt op een nieuwjaarsvuur. :p

Rekje ziet er keurig uit overigens. Als je hem tot aan O&N droog bewaard zal het met het vocht ook wel meevallen. De paaltjes zijn inderdaad nog wel wat aan de korte kant. Maar dit is niet zo heel veel werk om dit op 29 december nog te veranderen naar langere paaltjes.

Het eerste deel van de veiligheid is bijna compleet. Nu de rest nog. En dan komt het helemaal goed zonder rare schades. Doe er extra voorzichtig mee!!:)

Mocht je het echt veilig willen maken, zandzakken leggen aan de zeikanten. Als je gaat schieten

Hoi allemaal bedankt voor die positieve reacties

@Tjopper: ja ik vond ze al te lang bedankt voor de tip en we zitten pas in mei dus ik heb nog wel even de tijd voor die te vervangen :D

@davinstyle:ja je hebt het antwoord als kost inderdaad geld niet dat het echt duur is maar inderdaad ziet er toch zwart uit naar oud en nieuw

@R@alph: bedankt man ja er komen nog foto's ervan als de originele buizen erin zitten en als die helemaal klaar is

@Les! Is inderdaad goede tip ja en en ik ga ook niet echt een show ervan maken dat ik 4 tegelijk afschiet maar ik doe 1 per keer daarom ook 4 buizen anders schiet ik eentje af 10 minuten wachten tot ik de volgende af kan schieten dat duurt me te lang dus stevigheid zal wel goed zijn

Bedankt voor de positieve reacties allemaal
hopelijk komen er meer

ik neem aan dat je wel uit andere mortieren gaat schieten.
dit ziet er als een pvc regenpijp uit.
levens gevaarlijk mocht er iets fout gaan.

je rekje ziet er wel mooi uit, zelf zou ik ook ander hout soort genomen hebben. en een likje zwarte verf beschermt het hout ook tegen vocht enzo.

ik neem aan dat je wel uit andere mortieren gaat schieten.
dit ziet er als een pvc regenpijp uit.
levens gevaarlijk mocht er iets fout gaan.

je rekje ziet er wel mooi uit, zelf zou ik ook ander hout soort genomen hebben. en een likje zwarte verf beschermt het hout ook tegen vocht enzo.

Quote van de TopicStarter: PS: de PVC buizen zijn als voorbeeld de echte komen nog.

:bye::rolleyes:

@vinnievuurwerk
ja stond er al bij ik ga de echte glasviber buizen nog kopen denkelijk deze week nog toch bedankt voor de reactie

@pyromaniac je was me al voor zo te zien toch bedankt

@BR-Fireworks dankje ja die site ken ik ja daar ga ik ze ook bestellen

thx voor de reacties allemaal

@iedereen volgende week zal ik de buizen bestellen en binnenhebben zodra ik ze binnen heb zet ik ze erin en maak ik het rekje helemaal af daar zet ik dan een foto van op deze topic ik hou jullie op de hoogte :D

Mooie rekjes. Ik heb mijn rekjes ook geverfd. Gewoon een zwart kleurtje. Uiteraard voor het vocht (wat ook goed werkt) en met oranje buizen erin ook nog een aantrekkelijk gezicht :D

Back
Bovenaan