Moon Travellers 2.0

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Artikelnummer: 1702
Artikelnaam: [Pijlen Ass.] Moon Travellers 2.0
Netto kruitgewicht: 32 gram
Effectomschrijving: Deze super snelle maan raket pijlen hebben crackling en fluit!
Kartoneenheid: 72/1
Adviesprijs: €3,99
O.a. te koop bij: Vuurwerkexpert.nl

1702_moon_travellers.jpg

Wij danken Broekhoff Vuurwerk voor de informatie.
Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en bronvermelding.

Laatst bewerkt door een moderator:
De naam Moon Travellers doet me een beetje denken aan de oude baby pijl met knal .
Wat moet ik me hier bij voorstellen !?

ik heb zelf al een foto voorbij zien komen op facebook, het zijn baby pijlen en ze zitten per 20 in een pakje.
als je de foto zelf wil zien dan moet je even op de facebook pagina van onwijsvuurwerk.nl kijken.

Deze naam komt mij wel erg bekend voor :wink: Doet me denken aan de goede tijd met de babypijltjes. Honderden gingen er bij mij tijdens O&N de lucht in.

Ja hoe zit dat eigenlijk !?

Of het nou een vrijwillige branche-afspraak gebleven is of dat het overgegaan is naar een wettelijk verbod op verkoop van die dingen ben ik even kwijt! @gizmo75 (verkapt VWC jurist) :p

Interesseert me eigenlijk ook helemaal niet, hoe dan ook heeft Broekhoff ze weer dit jaar.

Als ze de brancheafspraken negeren vindt ik het eigenlijk nog mooier, maar dat ik mijn provocatie-karaktertrek haha! :p

ze werden normaal per 60 verkocht, nu zijn het er 20 om te voorkomen dat ze massaal ingekocht worden.

Alsof dat iets boeit, als hier nog flinke korting vanaf gaat qua prijs in de voorverkoop etc. zal de jeugd ze ook gewoon weer gaan aanschaffen.

Verder is mijn standpunt over de houding van de vuurwerkbranche bekend, voor mij dikke prima dat Broekhoff niet in dat tegemoetkomen van anti-vuurwerk mensen meedoet. :wink:

Of het nou een vrijwillige branche-afspraak gebleven is of dat het overgegaan is naar een wettelijk verbod op verkoop van die dingen ben ik even kwijt! @gizmo75 (verkapt VWC jurist) :p

Haha!! Ze zijn wettelijk verboden onder een bepaalde grootte. Het aantal per verpakking maakt niet uit. Ik heb op dit moment de exacte minimale afmetingen niet paraat maar wat Broekie zegt klopt dus: als ze maar groter zijn dan een bepaald minimaal formaat en kruitgewicht. Ik ga er daarom vanuit dat ze een stuk groter zijn dan de oude Moon Travelers want die voldoen niet aan de wettelijk gestelde normen.

Haha!! Ze zijn wettelijk verboden onder een bepaalde grootte. Het aantal per verpakking maakt niet uit. Ik heb op dit moment de exacte minimale afmetingen niet paraat maar wat Broekie zegt klopt dus: als ze maar groter zijn dan een bepaald minimaal formaat en kruitgewicht. Ik ga er daarom vanuit dat ze een stuk groter zijn dan de oude Moon Travelers want die voldoen niet aan de wettelijk gestelde normen.

Correct. Ze zijn zo groot als de ondergrens. Overigens hebben ze meer weg van de babypijl dan van een reguliere pijl als het gaat om het formaat.

Haha geniaal, ik hou wel van wat kwalitatievere babypijltjes van een formaatje groter. Vooral fluit pijltjes zijn heerlijk stookvoer.

Deze gaan er hoe dan ook komen. Ik heb helemaal geen Moon Travellers meer om te laten zien aan de volgende generatie, deze komen het meeste in de buurt! Super toffe actie van Broekhoff om gewoon de grens op te zoeken (vaak is dat de grens aan de andere kant).

Back
Bovenaan