Mijn to-do-list voor oud en nieuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Wat staat er op je to do list? Hierbij kan je denken aan bijvoorbeeld wat je in huis moet hebben? Aanstekers, tape, oliebollen en champagne en dergelijke. Wat zijn de voorbereidingen die je moet doen? Hapjes maken, party tent opzetten etc etc...

Het kan zo gek mogelijk leef je uit!

Bij mij staat in de eerste plaats op mijn lijstje:
- oliebollen halen!

Dat doe ik altijd op oudjaarsdag. Meestal bestel ik ze, maar soms ga ik ook gewoon lekker in de rij staan voor de winkel. Hopelijk is het dan lekker koud :D heerlijk!

Verder eten we in de avond gezamelijk met de familie, ook een mooi gebruik om het jaar af te sluiten en daarna als toetje geef ik een kleine show in de straat :D

Verder mogen de volgende zaken ook niet ontbreken:
- vuurton
- stookhout
- extra aanstekers voor de zekerheid
- hapjes
- drankjes (en uiteraard een lekker drankje voor mezelf na het stoken :D)

mijn to do lijstje is als volgt:

- oliebollen bakken in de ochtend
- zorgen voor eten en drinken (champagne vooral)
- een paar sigaren halen voor op het einde van de avond
- de collectie ondertussen nog even bewonderen
- zorgen dat de aanstekers en brillen klaarliggen
- in de middag doe ik meestal niet zoveel behalve wachten tot etenstijd dan eten we eerst wat met zijn allen voordat we los gaan.

verder zie ik meestal wel hoe de dag verloopt.

Na alle voorbereidingen op de 29e en 30e zal het vooral alles dubbel checken zijn.... aanstekers/bril klaar leggen, eten/drinken regelen, vuurton en hout een plekje geven en dan afhankelijk van de hoeveelheid bezoek proberen rustig de avond door te komen met af en toe wat stoken.

Oliebollen bakken
200 vat ophalen
Bier in huis halen
Oudejaarslot kopen
Wiet halen voor na 2uur
Extra kinderbrillen halen

Verder aanstekers/lonten/brillen klaar leggen.

Mijn to-do list vroeg naar de oliebollenkraam, Aanstekers kopen en flink wat sigaren en sigaretten. In de avond een uurtje verse soep koken voor na het vuurwerk

Oeh, dit is leuk. Heerlijk om nu al over na te denken!

- Oliebollen halen, of bakken. Wisselt nogal, ligt eraan of ik zin heb om te kutten met de frituur.
- Onderweg nog even bij deze of gene vuurwerkwinkel binnen stappen
- Champagne halen en koud zetten
- Vlees snijden en marineren voor de sate van de BBQ, voor als de pyro op (nee, klaar) is.
- Veel naar buiten kijken, afgeleid zijn
- Al het vuurwerk uit de schuur halen, uitstallen
- Pijlen ontdoen van lontbeschermers en in een grote ton zetten om mee naar buiten te kunnen grissen
- Hapjes en borrelspul maken

Dat zijn echt talloze dingen, die dag moet perfect zijn en het aan niets ontbreken.

-Partytent
-Muziek
-Vuurton
-Genoeg eten en drinken
-Genoeg tape, aanstekers, tiewraps enz
-Voldoende hout voor de vuurton
-Oliebollen en appel beignets bakken

Het begint natuurlijk met zodra het kan het vuurwerk ophalen.

Verder:
-Boodschappen doen
-Hapjes maken
-Oliebollen bakken
-Aanstekers vullen
-Party tenten opzetten
-Vuurton en vuurkorven klaarzetten
-Hout klaarleggen
-Champagne koud zetten
-Rondje wandelen voor de afleiding
-Lonten van vuurwerk vast vrij maken
-Het vuurwerk klaarzetten
-Vuurwerkbrillen klaarleggen

En dan vergeet ik nog vast een hoop.

vuurwerk ophalen 2 dagen lang...

En 31 december

- Oliebollen ophalen
- Laaste boodschappen
- bier koud zetten
- vuurwerk klaar maken en uitpakken
- aanstekers bijvullen
- lekker eten

Dan rond 18.00 lekker stoken :handsup:

Werken...
Naar huis racen...
Gezin en vuurwerk inladen...
Naar vrienden toe en genieten!

Zal hier even wennen worden, de leidinggevende moet oud en nieuwjaarsdag werken dus zal niet heel laat worden. Even kijken hoe het allemaal ingevuld gaat worden.

Sowieso:
Oliebollen maken
Vuurwerk voorbereiden
Laatste boodschap
Hout en korf klaarzetten

Nog even kijken of de buren verderop nog wat doen anders wat samen voegen denk ik

Leuk idee dit topic. Ik ga eens denken over mijn to do list. Het eerste puntje heb ik alvast gemaakt.

• oliebollen

Klaar leggen:
Vuurwerkbrillen
Aansteeklonten
Aansteekfakkels
Aanstekers
Cat1 vuurwerk
Niet snel brandbare jas
Bak koffie :p

- 1 of 2 heaters regelen + gasflessen
- Oliebollenmix
- Iemand regelen die oliebollen gaat maken (zelf geen tijd voor die dag)
- Sta-tafels regelen
- Lichtsnoer voor buiten fixen
- 4 winkelkarretjes fixen (voor opslag vuurwerk en makkelijk transport).
1x voor vuurwerk tussen 18:00 - 20:00
1x voor vuurwerk tussen 20:00 - 22:00
2x voor vuurwerk tussen 22:00 - 00:00 (00u vuurwerk gaat in een busje)
- Testen hoe goed de 2e en 3e camera het doet in het donker (1 camera voor onze reacties, 1 voor close-up van het vuurwerk zelf)
- Contact met de overburen over opruimen de dag erna (waren vorig jaar wat chagrijnig met alle kartonnetjes in hun voortuin)
- Busje regelen (voor transport vuurwerk)

Dag zelf
- laatste vuurwerk ophalen
- al het vuurwerk verzamelen van de verschillende opslaglocaties
- Sorteren van het vuurwerk in de winkelkarretjes
- Partytent ophalen en opzetten (3x8meter)
- Luidspreker opladen
- Verlengsnoer naar buiten
- SD kaart telefoon leegmaken voor alle film + reserve klaarleggen
- Op tijd beginnen met statief neer te zetten en te testen
- Vóór 18u eten

Oliebollen fixen met natuurlijk genoeg appelbeignets erbij. Ligt eraan of we het hier of elders vieren wat nog meer te halen aan hapjes en drinken, maar die dag ben je toch veel vreetwerk aan het afhalen hehe.

Verder is het zorgen dat de camera opgeladen is, stookjas voorzien van aanstekers in alle zakken, vuurwerk in volgorde gaan zetten van stookmomenten en heerlijk genieten van het moment vooral, uitkijkend naar 18u.

Als we het over de dag zelf hebben;

Veel te vroeg wakker, dus extreem vroeg in het donker richting oliebollenkraam. Wat ons gezelschap ook is, ik haal altijd te veel. Zelf bakken staat al jaren op de planning, maar komt er nooit van door het 'gedoe'.

Vervolgens weet ik nooit goed wat ik met de dag aan moet, dus verzin meestal nog een projectje om in elkaar te knutselen, loop af en toe metbde meiden de tuin in met cat 1, en ga nog maar een keer boodschappen doen die we eigenlijk niet nodig hebben.

Einde van de middag al het vuurwerk van zolder naar de gang brengen, in afsteekvolgorde. Niet exact, maar globaal. Bij de deur klein spul, dan cakes, dan de boxen.

Aanstekercheck, brillencheck, en dan eten. En dan is het eindelijk 18:00 uur en valt al het geplande in het water door blinde 'paniek'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan