Mick's Vuurwerkfoto's

Mick39

VWC lid
Nou.. hier is hij dan eindelijk, mijn eigen foto-topic.
Ik, mijn broertje en vader zijn eind vorig jaar begonnen met het fotograferen van vuurwerk, fotografie is een grote hobby van mijn vader en broertje. Die van mij is vuurwerk dus dat matcht wel.
We zijn voor het eerst begonnen met foto's maken op 12 december 2008, dit was bij de demo van een broekhoff-dealer van mij, de foto's zijn niet echt top, ik had me nog niet echt ingelezen over vuurwerkfotografie:

1erqdk.jpg

t6uvr4.jpg

2995ra.jpg

35c33hu.jpg

Verder hebben we geen vuurwerk gefotografeerd in december, op de dagen voor O&N en dé dag zelf na. Voor O&N heb ik me toch maar wat ingelezen over vuurwerkfotografie, aangezien ik niet echt tevreden was over de foto's van de demo, deze tips heb ik aan mijn pa gegeven en die heeft zijn camera ingesteld. Een paar van deze foto's zal ik ook laten zien:

108dawo.jpg

2n205g9.jpg

2v1uudd.jpg

2yxp6wj.jpg

30jgp6p.jpg

2ljjkna.jpg

x4qgzp.jpg

Denk dat dit wel even genoeg foto's zijn :D
Hoop dat jullie ze mooi vinden, we gaan iig door met fotograferen, ik hoop dat ik dit topic vaak zal kunnen updaten.

Mzzl, Mick (en pa+broertje) :bye:

Eehmm.. de eerste serie (van de demo) zijn geschoten met een Canon D400, en de tweede serie (die van O&N) is een Canon D1-Mark II..

Mzzl, Mick

Ohhh dan vind ik ze tegenvallen hehe... Valt veel meer te maken met zulke camera's, vooral de D1!

Haha.. ik weet het.. die D1 is een professionele camera volgens mn pa, maar zoals ik al zei zijn we totaal niet geoefend in het schieten van vuurwerkplaatjes :bonk:
Ik ga nog wel oefenen hoor.. hopen dat er weer snel een showtje komt. . .
Je moet je maar even voorstellen dat ze gemaakt zijn met een simpele camera, het betere werk komt in het komende jaar wel :bye:

Haha voorstellen dat het gemaakt is met een simpele camera terwijl het een Canon 1D is (van over de 1.300 euro) gaat niet makkelijk!

Maar goed, als je het maximale uit deze camera gaat halen kijk ik uit naar de volgende reeks foto's!

:D ik ga zeker mijn best doen ja, heb je misschien nog tips om mn foto's te verbeteren?
Ik heb trouwens de foto's niet bewerkt met een programma, misschien ook wel slim om dat nog eens te gaan doen...

Day-After

Hier 2 foto's van de day-after, een beetje laat gepost, maar we waren de memory-card kwijt :bonk:

28lsz9s.jpg

2iw2c13.jpg

Mzzl, Mick :bye:

Laatst bewerkt:
Update!

Update!

Koninginnedagvuurwerk 29 mei 2009 te Beverwijk

Mijn ouders en ik (broertje wilde niet mee vanwege de nieuwe playstation :wink:) zijn naar deze show geweest en hebben wederom weer een aantal foto's gemaakt, moet zeggen dat er niet veel mooie tussenzaten :bonk: Was een aardig showtje, wel een beetje kort en weinig salutes. Er zaten toch nog een aantal leuke shells bij en mooie candles. Wel leuk dus om er weer heen te zijn geweest!
Maar hier zijn dus de beloofde foto's:

20h4uhl.jpg

2h8461e.jpg

qslhrc.jpg

2aguged.jpg

2s9sy7n.jpg

Bedankt voor het kijken, Mick :bye:

Dit zijn wel erg mooie foto's hoor, als je de foto's uit het begin van dit topic vergelijkt met deze foto's kun je goed zien dat jullie veel beter zijn geworden in het fotograferen van vuurwerk.:p Bedankt voor het delen

jahjah de laatste fotos zijn idd een stuk mooier en beter van kwaliteit
heb zelf geen verstant van fotografi
maar vind ze wel erg mooi!

Mascleta Colores: Den Helder 13-06-09

Mascleta Colores: Den Helder 13-06-09

Na een aardig eindje rijden zijn we dan eindelijk in Den Helder aangekomen, op een parkeerplaats op het Willemsoord stond dan de show opgebouwd. 10 minuten later zou ik dan eindelijk mijn eerste mascleta aanschouwen. De show begon met 2 luide knallen om de aandacht te trekken (waarvan een flink aantal mensen schrokken). Toen kwamen er een aantal mines en daarna de rest van de mascleta met geweldige knallen en een topfinale :thumbup:
Helaas wisten mijn pa en ik niet zo goed hoe we zo'n mascleta moesten fotograferen dus hadden we eigenlijk maar wat gedaan :p Ook stond er helaas een hek voor wat het fotograferen moeilijker maakte.
Maar hier toch nog wat foto's:

9tlv29.jpg

rkan89.jpg

290xzlz.jpg

34pja75.jpg

2eewwts.jpg

Foto's zijn niet heel geslaagd, maar het was wel een zeeeeer leuke avond :D
Groeten, Mick en Pa :bye:

Laatst bewerkt:
Zijn toch wel weer mooie foto's hoor :). Ik vind dat hek ook helemaal niet irritant, op sommige foto's voegt het zelfs iets toe. Ga zo door, je maakt mooie foto's (en je pa natuurlijk ook) :p

Back
Bovenaan