Met welk programma zet jij je films in elkaar?

Hallo pyro's,

Gewoon nieuwsgierig en wie weet kunnen we nog wat van elkaar opsteken :D!

Zelf gebruik ik voor de GoPro opnames eerst GoPro studio. Hier knip ik de 'loze delen' eruit en gooi de protune erover.
De overige filmpjes doe ik nu in WonderShare Filmora.
Maar ook hier zijn de optie's (erg) beperkt vind ik. Ik wil meer en het liefst 1 programma waar je het meeste gewoon kunt doen. 2 programma's is prima maar om nou 3 te gebruiken wordt wat veel van het goede. :p Zo'n programma is in het begin soms een hele studie om alles weer te vinden en toe te passen.

Ik zit er nu sterk aan te denken om de Adobe Premiere Pro te installeren. Dit is toch het neusje van de zalm betreft (betaalbare) editing progrmma's. Of niet? Je ziet soms programma's van €1500 per jaar o.i.d voorbij komen maar dat wordt te gek :bonk:

Ook had ik eens de Pinnacle Studio (15)... Eigenlijk nooit wat mee gedaan. Als iemand hier belang bij hebt mag die zijn vinger opsteken :bye:

Erg benieuwd naar jullie bevindingen en ervaringen. Misschien nog goede tips? :wink:

Een andere, veelgebruikte optie is VEGAS pro (voorheen Sony Vegas). Zelf gebruik ik Adobe After Effects soms wel is.

Premiere is mijn keuze voor video-editing. Ik heb (nog) nooit vuurwerkfilmpjes gemaakt, maar ik werk al jaren met de Adobe bundel voor films. Ook de combi met After Effects is helemaal top in het geval van leaders, into en outro's.

Oh ja, en vergeet niet de mogelijkheid om 3th party plugs te gebruiken in Premiere & AE! I'm a sucker voor de plugins van Red Giant, Magic Bullet, Alien Skin, Rays, Sapphire, etc...

Ik heb zelf een hele lange tijd iMovie gebruikt, maar toen toch overgestapt naar Adobe Premiere Pro CC, in combinatie met After Effects en Audition (voor de audio). Werkt prima, en voor Premiere geldt: easy to learn, hard to master.

Dan ben ik toch een simpele ziel....hahaha.
Ik gebruik gewoon moviemaker van windows, super easy..en naar tevredenheid.

Gelijk 3 Adobe gebruikers!
Dus als je Adobe wilt gebruiken zul je wel een combi 'moeten' nemen met After Effects en Pro CC ? Voor het beste resultaat?

Easy to learn, hard to master? Om je te onderscheiden van de rest Bedoel je? dat je de plugins erbij moet nemen?

Nemen jullie dan zo'n jaar licentie?

Ik gebruik After Effects en Premiere Pro. Premiere voor simpel montage werk en After Effects voor intro's e.d. Alles gecrackt trouwens met één simpel .dll bestandje dus als iemand het nog nodig heeft, stuur me een PM ;)

Yup, hier ook een Adobe gebruiker.

Premiere Pro voor monteren en After Effects voor intro's/speciale effecten. Erg duur voor een consument, maar zoals hierboven al genoemd zijn er gekraakte versies te vinden. Maar dat is natuurlijk illegaal :wink:

Voor edits kun je natuurlijk ook gratis open source software gebruiken zoals Openshot of LightWorks. Met deze software kun je tegenwoordig bijna hetzelfde als met de duurdere programma's. Zeker geschikt voor de simpele edits (iaw: geen volledige Hollywood producties).

Gelijk 3 Adobe gebruikers!
Dus als je Adobe wilt gebruiken zul je wel een combi 'moeten' nemen met After Effects en Pro CC ? Voor het beste resultaat?

Easy to learn, hard to master? Om je te onderscheiden van de rest Bedoel je? dat je de plugins erbij moet nemen?

Nemen jullie dan zo'n jaar licentie?

Daar bedoel ik mee dat de basis super makkelijk te begrijpen valt (het knippen en plakken, titels maken enz.) En dat terwijl het een super uitgebreid programma is, waarin je zelf eigenlijk gaandeweg steeds meer leert door te proberen.

Leuk alle programma's worden nog gebruikt dus! Enorm divers :)
Ik heb nu ook Adobe Premiere en Adobe After Effects. Het wordt eerst nog flink wat uurtjes tutorials kijken voor dit echt mooi zal worden.
Maar hier was ik persoonlijk echt naar op zoek! Oneindig veel mogelijkheden en opties. Makkelijk met elkaar te combineren en aan te passen..
Maar zelfs voor iemand die jaren lang andere programma's heeft gebruikt is het (namens mezelf gesproken) best een opgave om dit onder de knie te krijgen. Maar elke dag/keer leer je wat en je komt er vanzelf. :D

Begonnen met movie maker, enkel knip en plak werk, dat was 7 jaar terug ofzo :'). Sindsdien programma's als Cyberlink Powerdirector en Camtasia Studio geprobeerd.
Beiden zijn overigens redelijk goede programma's, zeker gezien ze betaalbaar zijn!! Enkel voor basis knip-en plakwerk.

Momenteel (en sinds enkele jaren, gebruik ik Adobe Premiere Pro CC. Bizar fijn programma. Alles wat ik nodig heb, waar ik het zelf wil, de shortcuts, de mogelijkheid tot color grading + audio settings en volle controle over exportsettings + makkelijk. Tevens handelt het video's als een baas, zelfs 4K op een 4K tijdlijn! Lekker!

Vegas Pro een enkele keer aangeraakt in trial versie, vond het verschikkelijk t.o.v. Adobe. Alles is zo niet logisch en ik vind de layout blergghhh.

(Overigens komt er binnekort een tutorial over hoe ik mijn video's edit... Waarschijnlijk :p)

Ik ben zelf redelijk bekend met andere niet video programma's van Adobe. Op dit moment gebruik ik Imovie maar is net wat te beperkt. Heb wel eens wat geprobeerd met Adobe After Effects, maar nog geen tijd gehad om me daar in te verdiepen. Wat ik daar wel erg lastig vind is dat je tijdens het editen de video niet even kunt kijken. Je moet hem dan eerst renderen etc etc. Is dat bij Adobe Premiere Pro ook het geval ?

In principe niet Altijdwat, afhankelijk van je computer uiteraard :p.
Première pro en after effects werken op een totaal andere architectuur. AE moet iedere frame bekijken en renderen en werkt op animaties. Pro werkt als iedere andere editor op een tijdlijn, je kan tussendoor preview renderen, maar duurt wel even, maar in principe een soepele weergave. Met mijn laptop kan ik 4K in 1/2 kwaliteit soepel afspelen.

Ik heb wel eens AE gebruikt, maar blijf er liever vanaf haha. Vind het niet fijn werken. Simpele animaties zijn tegenwoordig ook in pro beschikbaar, ook de belangrijkste effecten zoals warp stabilizer.

In principe niet Altijdwat, afhankelijk van je computer uiteraard :p.
Première pro en after effects werken op een totaal andere architectuur. AE moet iedere frame bekijken en renderen en werkt op animaties. Pro werkt als iedere andere editor op een tijdlijn, je kan tussendoor preview renderen, maar duurt wel even, maar in principe een soepele weergave. Met mijn laptop kan ik 4K in 1/2 kwaliteit soepel afspelen.

Ik heb wel eens AE gebruikt, maar blijf er liever vanaf haha. Vind het niet fijn werken. Simpele animaties zijn tegenwoordig ook in pro beschikbaar, ook de belangrijkste effecten zoals warp stabilizer.

Aan de computer moet het niet liggen, heb een Imac 4K dus dat zit wel snor :D

Kun je met Adobe Premiere Pro ook filters/templates kopen, dit kan bijvoorbeeld wel bij Apple motion en uiteraard bij After Effects.

Dat Zegt jammer genoeg niks. Die laptops van apple hebben vaak nog een videokaart en etc. om te janken. Vooral met een 4k scherm. Of bedoel je van 4k aankoops prijs haha.

Typisch apple 4k scherm leuk. Maar bf1 erop spelen zal wel tegenvallen of er moet minimaal een GTX 1070 inzitten of meer.

Back
Bovenaan