Meldingsplicht relschoppers op oudejaarsavond

Mauser

VWC lid
ROTTERDAM - Acht personen die bij de gemeente Rotterdam bekendstaan als onruststokers moeten zich op oudejaarsavond rond middernacht melden op het politiebureau.

Een aantal van hen was betrokken bij de Kuiprellen afgelopen september. Dat heeft de gemeente Rotterdam donderdag bekendgemaakt.
Andere personen die volgens de gemeente een risico vormen, kunnen voorafgaand aan de jaarwisseling een bezoek van de politie verwachten of krijgen een brief met een extra waarschuwing.
De maatregelen zijn bedoeld om incidenten tijdens de jaarwisseling in de Maasstad te voorkomen, aldus de gemeente.

Bron

Gewoon een stukje spierballentaal van de gemeente om te laten zien dat het de best doet veiligheid te waarborgen. Er moet deze periode druk gescoord worden.

Over die Kuiprellen, wat een dom ge***. Aboutaleb gaf eerder al aan dat de meeste relschoppers niet eens uit Rotterdam kwamen. Dus wat heeft het dan voor zin in de media te verkondigen dat deze mensen een meldplicht hebben binnen de gemeente Rotterdam?

Dit valt in principe onder een wanhoopspoging burgers die vervelend zijn geweest te pesten/intimideren. Als een persoon in de fout is gegaan bij een voetbalwedstrijd, wil dat dan ook zeggen dat dit persoon gaat lopen rellen tijdens oud en nieuw?

Burgers kunnen overigens namelijk gewoon onder dit soort maatregelen uitkomen door een geding aan te spannen tegen de gemeente. Volgens mij hebben Ajaxsupporters eerder dit jaar omgevingsverboden en meldplichten ook met succes aan weten te vechten bij de rechtbank.

Want Nederland wil graag de baas spelen in Europa door het braafste jongetje van de klas te spelen, maar dat houdt ook in dat Nederland zich zal moeten houden aan de verdragen die binnen Europa gelden.

Het van de straat halen van deze relschoppers valt onder mijns inziens dan ook onder symboolpolitiek. Immers. als je deze jongens van straat haalt, zijn er in Rotterdam niet nog 500.000 mensen over die voor vechtpartijen kunnen zorgen?

Uiteindelijk is een veilige jaarwisseling allemaal in ons voordeel, maar met dergelijke maatregelen slaat de beste man Aboutaleb de plank enigszins mis.

Ik denk dat kordaat optreden van de ME als er daadwerkelijk ernstige ongeregeldheden ontstaan veel beter werkt, dan mensen alvast op het bureau zetten.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan