Megafactories National Geographic

scootflyer

VWC lid
Vanavond om 21:00 uur te zien op National Geographic.

Megafactories: Pyrotechnics
Volg Andrew en Christian Howard die een nieuwe vonk laten overspringen met hun vuurwerkbedrijf, dat al 100 jaar door de familie wordt geleid.
Volgende tonen:
donderdag 2 augustus om 21.00 uur - National Geographic Channel
Herhalingen:
donderdag 2 augustus om 23.00 uur - National Geographic Channel
vrijdag 3 augustus om 03.00 uur - National Geographic Channel

Erg leuke docu, voor elke freak die iets meer wil weten over pyrotechniek zelf is dit een aanrader!

Kijk elke donderdag avond naar deze serie. Megafactories. Geweldige show.

Maakt me echt giga blij dat ze het ook over vuurwerk gaan hebben:D

Ik vind er geen zak aan. Het is gewoon één grote reclamefilm voor dat ene bedrijf. Ze gaan meedoen aan een wedstrijd, leuk, en de andere landen dan? Wat een eenzijdige commerciële onzin is dit zeg!

En slechte informatie ook nog, totaal geen uitgebreide duidelijke uitleg over hoe het allemaal werkt. Alles is allemaal ontzettend oppervlakkig en simpel. Denken ze soms dat de gemiddelde mens geen hersens heeft?

En wat een hysterische toetstand maken ze ervan. Er is een deadline, oooh dadelijk gaat het mis! Honderd keer zeggen dat er wel 6000 (zesduizend!) stukken vuurwerk zijn. Allemaal tetterende muziek en flitsende beelden, je word er gewoon gek van!

Mijn tv gaat weer uit, en blijft dat voorlopig ook weer. Nu weet ik weer waarom ik ook alweer geen tv meer keek. Bah. Ik kijk liever naar filmpjes gemaakt door mensen privé, gewoon een rustige indruk van hoe het is, geen constant gewissel van camera's... het valt me echt zwaar tegen.

Ik heb het wel afgekeken maar het niks met vuurwerk in zijn totaal te maken.

En mijn grootste ergernis is bij alles wat over vuurwerk gaat op de NL tv: Het woord "shell" vertalen als "vuurpijl" :angry::frusty:

De hele tijd opbouwend naar DE grote finale en het dan uiteindelijk zo slecht in beeld brengen/editen is gewoon jammer.

Iets dieper op de spullen ingaan, hoe het werkt, verschillende soorten, basis effecten benoemen. dan was het voor veel mensen veel interessanter geweest.

maar als je je pyrohersencellen uitschakeld is het nog wel goed te kijken denk ik.

Ja mee eens, zat me vreselijk te storen aan de beelden. Hele tv show bouwt op naar de finale en dan laten ze daar maar een paar stukjes van zien en super slecht in beeld gebracht. Mooie series met single shots en dan halverwege wegschakelen zodat je nog niks zag. Had graag meer gezien over het maken van de sterren enz

Back
Bovenaan