Meer vuurwerk op de post

aadjogfanaat

VWC lid
Meer vuurwerk op de post
Het versturen van levensgevaarlijk illegaal vuurwerk via de post is afgelopen jaren fors toegenomen. Volgens de politie heeft het verzenden van vuurwerk een hoge vlucht genomen door het gemak waarmee het knalwerk online besteld kan worden. ’Een verontrustend nieuw fenomeen’ volgens het Korps Landelijke Politiediensten.

Het zware vuurwerk wordt bezorgd terwijl de vervoerder niet weet dat er explosieven tussen de pakketjes zitten. Bij de Inspectie voor Leefomgeving en Transport, de instantie die de invoer van illegaal vuurwerk controleert, hebben ze er volgens Gerard Westerhof hun handen vol aan. „Samen met de politie en de vervoersbedrijven proberen we dit hard aan te pakken. Elk pakketje met vuurwerk dat we onderscheppen, is een spoor dat we volgen. Vorige week is er nog een lading pakketten uit Polen gescand. Daar zijn toen nitraatbommen en super cobra’s tussen gevonden, knalvuurwerk met de kracht van een kleine granaat.” In september raakte een 11-jarig jongetje in Amsterdam nog drie vingers kwijt toen hij een super cobra afstak.

Zwaargewond
Ook de Explosieve Opruimingsdienst merkt dat er in toenemende mate op internet explosieven worden besteld. „Wij rukken nu 150 keer per jaar uit voor geïmproviseerde explosieven en dat is echt een flinke stijging ten opzichte van een aantal jaar geleden”, zegt een woordvoerder. „Soms gaat het zelfs om mensen die thuis op bestelling bommen fabriceren.”

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/11/meer-vuurwerk-op-de-post

Zo duidelijk dat dit een bangmakerij berichtje is. Ze komen helemaal niet met feiten aan of het dit jaar meer is dan vorig jaar.

Dat niet, maar ik zou het wel geloven dat ze regelmatiger een partij pakketten uit polen extra scannen. Iedereen weet er van, dus ook de koeriersbedrijven en de douane.

Juiat dankzij de media wn task force en de kranten groeien juist de online rotzooi shops.
Komen meer mensen op het idee online uit polen te bestellen.
Zijn er steeds meer mensen pijp/ benzine bommen enzv aan het maken.
Nee de media heeft het zelf in de hand..
Wanneer gaan ze dat nu eens in zien?

Wat me opvalt is dat er hier een stuk mist vanochtend heb ik dit in de krant gelezen en daar stond nog een klein stukje over liefhebbers, het kwam er op neer dat liefhebbers van vuurwerk eigenlijk gek in hun hoofd waren omdat ze van vuurwerk hielden. Ik zal dit stukje proberen op te zoeken en hier posten.

Oh kun je ook al op bestelling bommen laten maken? Daar zal ik eens naar zoeken, ga ik die dadelijk rond maart effe een lading bestellen. Bedankt voor de tip.

Zonde dat zo'n overdreven artikel op de voorkant van een gratis krant wordt gezet.. Laat die reclame krantjes eens de waarheid spreken voordat ze dit op de voorpagina zetten

Hoeveel mensen zich precies met de levensgevaarlijke activiteit bezig houden is onbekend maar volgens Ilja van Alten van de Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers valt op dat er heel veel jonge kinderen bij betrokken zijn. „Daarnaast is er ook een categorie mensen, bijna altijd mannen, die gewoon gek op vuurwerk is. De man die zondagavond zijn zolder opblies, valt daar duidelijk onder. Op de één of andere manier gaat bij deze mensen iets uit in de hersenen als het over vuurwerk gaat. Ook als er vier kinderen in huis liggen te slapen.”

Dat stond er ook nog.
Belachelijk!

Zo lijkt het alsof het een afwijking ofzo is?

Volledige artikel staat overigens online, laatste gedeelte moet je wel even ´uitgebreide artikel´ klikken

De invoer van illegaal vuurwerk controleren :p Oh, heerlijk, de ironie die een slechte auteur weet neer te kalken! :D
Inderdaad, viel me ook al op hahah, zo van: "oh, deze doos met la bombas mag door, oh kijk dit is een doos met cobras, die laten we niet door"

Goed om te lezen dat de Taliban tegenwoordig penvrienden in Nederland hebben...

Kwestie van tijd dat de terreurwetgeving toegpast gaat worden op vuurwerk. Maar we weten al lang dat Nederland een dictatuur aan het worden is, dus zo heel erg nieuw is die ontwikkeling niet. Maar goed, alles voor schijnveiligheid natuurlijk. Inshallah!

Oh, nu weer even een meer professionele in plaats van sarcastische blik op het geheel. Tegenwoordig moet je je eigen werkgelegenheid creëren. Dat is de trend van het moment. Daar is de Bommenbrigade mee bezig zo te zien. Wel simpel hoor. Als je zo graag 'bommen' op wilt sporen, meldt je dan aan voor de politiemissie in Kunduz? Kan je daar bermbommen op gaan sporen samen met de Afghanen. En de Afghaanse politie trainen op het herkennen van de levensgevaarlijke Cobra 6 bermbommen. Oh nee, ik zou niet sarcastisch doen... :rolleyes:

"Ook de Explosieve Opruimingsdienst merkt dat er in toenemende mate op internet explosieven worden besteld. „Wij rukken nu 150 keer per jaar uit voor geïmproviseerde explosieven en dat is echt een flinke stijging ten opzichte van een aantal jaar geleden”, zegt een woordvoerder. „Soms gaat het zelfs om mensen die thuis op bestelling bommen fabriceren.”

Zorg dan dat er een nederlandse pgi komt of zorg ervoor dat er op een goede manier hardere knallers verkocht en afgestoken mogen worden. Desnoods onder toezicht, weet ik het wat.
Ja we hebben 19+ miljoen mensen in NL , logisch dat er dingen gebeuren die niet mogen haha. Ze doen net alsof het leven leuk is als je je aan alle regels houd.

de meeste hierboven hebben wel gelijk maar als het om het wakker maken van slapende honden gaat moeten we toch niet naar de media kijken.als je de groepen pubertjes dozen shell's lopen open te maken op ytube,de vragen waar en hoe te bestellen zorgt voor aandacht.handelaren die zwaar vuurwerk aan de jeugd verkopen wat ze misschien vroeger niet zouden doen vraagt om problemen,en wat ook niet helpt is bv powned en daardoor is heel de media erop gesprongen.en dan nog de overheid die een vies spelletje speelt door de legale handel nog verder uit te knijpen

Hoeveel mensen zich precies met de levensgevaarlijke activiteit bezig houden is onbekend maar volgens Ilja van Alten van de Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers valt op dat er heel veel jonge kinderen bij betrokken zijn. „Daarnaast is er ook een categorie mensen, bijna altijd mannen, die gewoon gek op vuurwerk is. De man die zondagavond zijn zolder opblies, valt daar duidelijk onder. Op de één of andere manier gaat bij deze mensen iets uit in de hersenen als het over vuurwerk gaat. Ook als er vier kinderen in huis liggen te slapen.”

Die heeft de poppen aan het dansen! Even m'n gal uitspuwen naar dat ambtenaartje Ilja.
Ilja van Alten - Nederland | LinkedIn :http://nl.linkedin.com/pub/ilja-van-alten/23/621/67a

Facebook: nl-nl.facebook.com/ilja.vanalten
Hyves(bestaat dat nog?:P):iljavanalten.hyves.nl/ (Let op, dit ambtenaartje staat onder invloed op foto's)

[email protected]

Weet je wat ik nog het domste vind? Is dat dit bericht nummer 20 over dat er 'meer vuurwerk op de post' gaat. Hoeveel berichten kunnen we dit jaar nog verwachten? En volgend jaar?

Geachtte Mevrouw van Alten,

Ik mail u betreft uw reactie in het artikel van de Metro over de suggestie dat dit jaar meer vuurwerk via de post wordt ingevoerd. Los van dat dit artikel duidelijk politie en justitie-bangmakerij propaganda is, viel uw reactie bij mij niet echt in het goede keelgat. Ik quote u hierbij:

"Hoeveel mensen zich precies met de levensgevaarlijke activiteit bezig houden is onbekend maar volgens Ilja van Alten van de Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers valt op dat er heel veel jonge kinderen bij betrokken zijn. „Daarnaast is er ook een categorie mensen, bijna altijd mannen, die gewoon gek op vuurwerk is. De man die zondagavond zijn zolder opblies, valt daar duidelijk onder. Op de één of andere manier gaat bij deze mensen iets uit in de hersenen als het over vuurwerk gaat. Ook als er vier kinderen in huis liggen te slapen.” Natuurlijk is het van de zotte dat die man experimenteerd met vuurwerk(al is het begrip experimenteren bij uw werkgever volgens mij nogal overdreven breed gedefineerd), natuurlijk is het van de zotte dat hij dat ook doet in het huis waar ook z'n kinderen slapen. Maar om dan elke volwassen vuurwerkliefhebber, "Daarnaast is er ook een categorie mensen, bijna altijd mannen, die gewoon gek op vuurwerk is." te projecteren als 'mensen waarbij iets uitgaat in de hersenen als het over vuurwerk gaat' gaat een beetje heel ver vind u niet? Ik voel me nl beledigd als volwasse vuurwerkliefhebber. U zegt min of meer dat er bij mij een steekje los is.

Dat u en uw werkgever het zo lastig hebben om de illegale vuurwerk markt en alles wat daarbij volgens jullie hoort(invoeren van, volgens europese wetten en belangrijke verdragen, CE gecertificeerd vuurwerk) aan te pakken snap ik best. Jullie krijgen weinig budget, de illegale vuurwerkmarkt heeft weinig vertakkingen in de echte criminaliteit(mensenhandel,drugshandel, wapenhandel) dus efficient werken en echt resultaten boeken is lastig. Dat jullie succes boeken met het bangmaken van kinderen die vuurwerkfilmpjes op youtube plaatsen vind ik ook erg knap, immers weten jullie ookwel dat jullie juridisch geen kant op kunnen aangezien er bijna nooit te bewijzen valt of het ook echt om illegaal vuurwerk gaat. Daarom geef ik u en uw werkgever de tip om het eens anders aan te pakken. Begin met feiten!

- Een cobra6 heeft niet de kracht van een handgranaat! Dat weten u en uw TNO collega ambternaartjes ook.

- Illegaal vuurwerk is volgens Nederlandse eisen gevaarlijk, dit betekend niet dat het in Duitsland/Polen/Tsjechie gevaarlijk is. Verboden is verboden dus de Nederlandse burger moet zich aan de wetten houden, maar lieg die burger niet voor met onwaarheden want de weldenkende(vuurwerkliefhebbende ofwel uw doelgroep!!) burger prikt daar zo doorheen.

- Vuurwerk via de post is niet gevaarlijk volgens europese wetten, maar wel verboden. Dat is een groot verschil.

- Zwaarder siervuurwerk is volgens sommige Nederlandse eisen juist veiliger, het valt namelijk niet zo snel om als de Nederlandse zooi.

- Cobra6, Cobra7 zijn CE gecertificeerd. De export hiervan wordt voornamelijk gecontroleerd door de Italiaanse mafia, immers in Italia zijn deze knallers verboden!

Ook een tip, maar dit is voor de AFM, concentreer eens op de Nederlandse consumentenvuurwerk markt. Die wordt namelijk gecontroleerd door prijsafspraken, importeurs leggen winkels minimum prijzen op. Als de AFM vind dat ze in overtreding zijn zal Nederlands vuurwerk, dat kwalitatief(vergeleken met zelfde soort producten, kaliber/inhoud) beter vuurwerk heeft volgens de liefhebber(ik!), minder gaan kosten en zal de Nederlandse vuurwerktoerist uitsterfen.

De laatste tip die ik wil geven, dwing andere landen niet om strengere eisen te gaan stellen. Dit heeft de overheid 10 jaar geleden geprobeerd na de vuurwerkramp in Enschede. U zit nu met het gevolg: Cobra6 uit italia, UP uit Duitsland, en zat volgens jullie levensgevaarlijk vuurwerk uit Polen.

Ik hoop dat u inziet waarom die quote nogal overdreven is een excuses is voor mij genoeg. Ik hoop ook dat u en uw werkgever inzien dat de werkwijze waarop jullie vuurwerkoverlast aanpakken nogal onethisch is(d.m.v. liegen tegenover de burger). En uiteindelijk hoop ik dat u een geweldige jaarwisseling heeft, dat de bezoekende broer van uw buurman toevallig een vuurwerkliefhebber is zoals ik en een show neerzet waar u de tranen van in de ogen krijgt(van geluk uiteraard;) ). Dat deze show veel veiliger was dan het vuurwerk dat u bij de plaatselijke fietsenmaker had gekocht, omdat u per ongeluk met een cake je eigen kat in lichterlaaien had gezet. En dat van die mooie en veilige show alles zwaar illegaal bleek te zijn.

Met vriendelijke groeten,

Misha

Geachte mijnheer Misha,

Dank voor uw e-mail. De toonzetting is helder. De tips die u geeft ook. De strekking van het artikel in het dagblad Spits is dat sommige mensen zo opgaan in het afsteken van vuurwerk, dat de grenzen van aanvaardbaarheid worden overschreden en dat zoiets ten koste gaat van de veiligheid van de betreffende personen en steeds meer onschuldige omstanders. De Task Force Opsporing Vuurwerkbommenmakers, een samenwerking tussen politie, overheid, Meld Misdaad Anoniem, de IOD en VeiligheidNL, ziet dit artikel mede als waarschuwing naar mensen die rond de jaarwisseling de veiligheid en onze vuurwerktraditie met Oudjaar op het spel zetten.

Gezien de inhoud van uw e-mail geven wij ook u het verzoek mee u zich bij het kopen en afsteken van vuurwerk te beperken tot legaal consumentenvuurwerk. En dat uiteraard op de periodes die in ons land bij wetgeving hiervoor zijn vastgesteld. Mocht u daar niet aan voldoen dan zijn voor u de consequenties gelijk aan die van toepassing zijn voor vuurwerkbommenmakers. Op het maken, verhandelen en afsteken van zwaar professioneel knalvuurwerk en vuurwerkbommen zijn de verzwaarde strafeisen van het Openbaar Ministerie van toepassing, die variëren van 6 tot 15 maanden gevangenisstraf voor volwassenen en het in bezit krijgen van een strafblad.

Namens de Task Force Opsporing Vuurwerkbommenmakers.

Met vriendelijke groet,

Cees Meijer
Coördinator Task Force Opsporing Vuurwerkbommenmakers

Back
Bovenaan