Meer slachtoffers door illegaal vuurwerk

Giron

VWC lid
BRON,

Meer slachtoffers door illegaal vuurwerk
Uitgegeven: 17 januari 2008 07:08
Laatst gewijzigd: 17 januari 2008 08:06

AMSTERDAM - De afgelopen jaarwisseling zijn er ongeveer 1100 gewonden gevallen door vuurwerk. Dat heeft directeur W. Rogmans van de stichting Consument en Veiligheid donderdag gezegd. Dat zijn er bijna 150 meer dan een jaar eerder.

Volgens Consument en Veiligheid is de stijging van het aantal slachtoffers vooral te wijten aan ongelukken met illegaal, professioneel vuurwerk. De verwondingen waren dit jaar wel minder ernstig. Het aantal gewonden dat naar het ziekenhuis moest, nam af met 5 procent.

De stichting had vorig jaar al gewaarschuwd dat het aantal gewonden zou toenemen.

HIER het RTL nieuws filmpje

Tja wat zal ik er op zeggen.
Als ik het lees en het filmpje bekijk zou ik geen vlinderbom onder een dagje leggen of een lawinepijl ondersteboven in de grond stoppen.
Ik zeg dan ook maar weer.
Gebruik waar het voor gemaakt is.
En met de mooie 500 gram cake's die we in ons land hebben, hoeven we helemaal niet naar belgie of duitsland.

Groetjes Giron

Ik vind het wel goed wat die man van Consument en Veiligheid zegt, iedereen denkt dat die harde knallers legaal vuurwerk is maar het gaat hier om illegaal vuurwerk. Als ze nou eens naar hem zouden luisteren ipv dat gedoe over het verbieden van legaal vuurwerk de hele tijd.

Zo zie je maar, als het OM een beetje slim is dan pakken ze de controles weer op en strenger dan ooit van tevoren ook. Beetje media er bij en de ongevallen cijfers gaan zo weer naar beneden.

Op nu.nl staat een vergelijkbaar bericht maar hier staat ook bij:
"De Raad Nederlandse Detailhandel (RND) wil een extra verkoopdag voor winkeliers om het kopen van legaal vuurwerk aantrekkelijker te maken. Op die manier hoopt de raad de verkoop van illegaal vuurwerk te ontmoedigen. Nu mag er slechts op drie dagen vuurwerk worden verkocht.

De extra verkoopdag zorgt tevens voor een verspreiding van de drukte in de winkels. De RND wil verder dat meer vuurwerkbrillen in vuurwerkwinkels en andere verkooppunten beschikbaar komen."
http://www.nu.nl/news/1394925/10/Meer_slachtoffers_door_illegaal_vuurwerk.html

Dit zijn dus de berichten waar ik op zit te wachten, eerst lijkt het er op dat de verkoopdagen minder worden en nu willen ze er een dag bij :D

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan