Masterbsc1 DVD ; Intresse / feedback

MasterBsc

VWC lid
Zoals jullie weten heb ik sinds kort een videotopic 'Masterbsc1'. Tegen mijn verwachtingen in is het een veel bekeken topic geworden in een erg korte tijd. Vandaag had ik dus een kleine discussie met knalvuurwerkfreak over een DVD.

Sinds 2008 heb ik een camera gekocht, waarmee ik dus enkel en alleen vuurwerk film. Ik film dus eigenlijk inprencipe maar 1 x per jaar; Oud en nieuw. Oud en nieuw 2008/2009 was voor de eerste keer filmen erg geslaagd. Er zaten natuurlijk wat fouten in, maar voor een beginner was het best geluk al zeg ik het zelf. Ik heb dus mijn fouten al snel doorgehad na het bekijken van de filmpjes. Met oud en nieuw 2009/2010 had ik dus voor de 2e keer gefilmd, dit maal de meeste fouten verbeterd.

De afgelopen oud en nieuw's kon ik kwa film-ervaring nog geen DVD maken. Met wat privé redenen had ik ook kwa producten niet de boeiendste dingen waar men op zit te wachten.

Dit jaar, nu mijn budget er wat meer naar toe zit, komt het kwa producten wel in orde. Wat ik vooral op de DVD wil zetten, zijn : projecten, sfeerbeelden, verschillend los vuurwerk ( denk niet aan losse nitraten en losse vlindertjes ) , stooksessies. Dit is dan het overdag gedeelte. Van de avond filmpjes wil ik dus natuurlijk siervuurwerk. Dit zal bestaan uit cake's, vuurpijlen en ander vuurwerk. Projecten uiteraard ook aanwezig.

Je weet natuurlijk nooit wat er gaat gebeuren, maar volgens de planning moet het kwa producten in orde zitten. Over de lay-out hoef ik me ook geen zorgen te maken. Mijn broer zorg namelijk voor dat gedeelte. Hij zit nu een opleiding te doen op het Grafisch liceum, en heeft de nodige programma's/ervaring ermee.

Een DVD maken gaat niet om zogenaamde winst! Dus daar doe ik het absoluut niet voor. Ik vind het gewoon leuk. Dit is even voor de duidelijkheid.

Mijn vraag aan jullie is: Hebben jullie intresse, of nog punten waar ik aan moet denken? Wat willen jullie in het algemeen graag zien op een DVD?

De DVD gaat over Oud&Nieuw 2010/2011!

Laatst bewerkt:
Even een aanvulling:

Ik moet even kijken hoeveel beeldmateriaal er komt. Als het veel is, wil ik graag een dubbel-DVD maken. Als het maar een uur film materiaal is, zal het dus een enkel-DVD worden.

Een klein ideetje van mij was, om voor de mensen die intressen hebben maar niet een bepaald bedrag aan dit soort dingen willen uitgeven , een budget-dvd te maken.

De budget dvd zal dan een simpel papieren hoesje krijgen. De normale DVD zal een plastic hoesje krijgen.

Mij lijkt het geen goed idee om 2 verschillende uit te brengen.
Er zit dan kwa beeldmatriaal geen verschil in, alleen je betaald wel meer.
Ook kost het je veel meer tijd en raken mensen in de war.

Een DVD uitbrengen vind ik zeker geen verkeerd idee, je filmjes zien er goed uit, je kwaliteit is niet slecht, dus dat zal wel goedkomen.
Ik denk dat je het misschien alleen een beetje onderschat, uit ongeveer 5 tot 10 uur beeldmatriaal een goede DVD halen lijkt me een grote klus.

Ik wens je veel succes, ben benieuwd. :)

Ik wist dat ik bepaalde dingen vergeten was erbij te zetten. Mijn DVD gaat eigenlijk enkel en alleen over Oud en nieuw 2010/2011. Waarschijnlijk ben ik nog wat vergeten erbij te zetten, maar als ik erop kom vul ik het even aan.

@teun48, of het een goed idee is weet ik niet. Die 'budget' uitvoering zal ook op aanvraag worden. Als je rond die tijd een DVD wilt, ga ik er gewoon van uit dat het de normale ( met plastic hoesje en kaft etc ) word.

Waar geef je 3 x nee antwoord op? Ik vraag 2 dingen waar je ja of nee op kan zeggen, en de 3e is een openvraag.

En een onderbouwde reactie zou fijn zijn:)

Nee, nee en nee.

Hier heeft Master dus niks aan.
Zoals hij al aangeeft zou een onderbouwde mening beter tot zijn recht komen.

Ik zelf vind het een leuk idee met een dvd. Zelf ben ik meer van de knallen, maar sier mag zeker ook niet ontbreken.

Hoop dat het allemaal gaat lukken met de DVD, en misschien schaf ik er wel 1 aan.

Update: Wat is de planning kwa producten?

Overdag

- Veel rollen/matten
- Verschillend knalvuurwerk ( wat het precies word zal ik nog niet vermelden. Denk niet gelijk aan allemaal losse nitraat filmpjes. Dat is alles wat ik erover zeg)
- Verschillende projecten ( Denk aan 10.00 project, andere projecten tussendoor )
- Stooksessies ( Denk aan mijn 'Spaans stookfilmpje', gewoon achter elkaar met een rap tempo stoken. )

Avond

- Vooravond stookwerk ( Dit kan van alles zijn. Cake's,pijlen en noem het maar op. Ik heb niet een strakke planning voor welke tijd ik wat ga afsteken, dus dit is allemaal onduidelijk nu. )
- Veel cake's
- Verschillende vuurpijlen
- Projecten ( doorlont projecten van cake's )
- Mijn start na 00:00 met een 2e versie van 'Home-made 100K' ( check het filmpje in mijn video topic van de eerste versie )

Dit is maar een globaal overzicht van de producten. Wat er precies word afgestoken ga ik niet vertellen, dan is de verassing er af. Zoals jullie gewend zijn zit het met de kwaliteit wel in orde. Ik zal niet met statief filmen, alles word dus uit de hand gefilmd. Wat ik jullie wel verklap, is de planning dat mijn collectie groter word dan vorig jaar.

Heey Master hier wat tips van mijn kant, hopelijk heb je er wat aan. Zoiezo veel sucses gewenst als je een dvd gaat uitbrengen :-)

Sinds afgelopen jaar ben ik ook begonnen met het maken van dvd`s , en is het een sucses geworden.... Als ik eerlijk ben, ik vindt niet. Ja ik heb er een aantal verkocht en het is leuk om tezien dat er een aantal mensen zijn die het ook echt waarderen. Maar voor mijn gevoel had het allemaal beter gekunt en gemoeten.
Ik zag het in het begin van het jaar al helemaal voor me Sd-fireworks part 1 ! allemaal filmpjes van zowel overdag als oudjaarsnacht, en een aantal demo`s die erop stonden... Ik dacht wat al die andere gasten kunnen, dat kan ik ook.
Ik bedoel daarmee o.a
- Redbaron Pyroworld
- Museum dude`s
- Pieters vuurwerk.

Iedereen kent ze wel....

Eenmaal alles op een dvd gebrand ( 40 dvd`s :p ) daarna nog 2 dvd uitgebracht hier staan alleen maar shows op, ook daar heb ik nog een stuk of 40 van :p
en als ik er nu naar terug kijk... tjah miss had ik er nog maar beter mee kunnen wachten.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, kijk eerst goed wat die andere mensen allemaal uitbregen qua dvd`s , denk aan kwaliteit van de films, originaliteit van filmer, denk aan verschillende camera positie`s , enz enz enz ....
Dus advies heel veel vuurwerkfilms kijken ;-)
Ik zou als ik jou was eerst die vuurwerkfilms die je maakt uitdelen/verkopen in je vrienden / familie kring, en dan kijken welke reactie`s je terug krijgt.

Nogmaals dit allemaal is alleen maar positief bedoeld, en ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr stefan

verhaal

Gr stefan

Bedankt voor je post! Ik ben zelf kwa vuurwerk-dvd's ervaren met pietersvuurwerk. Heb alleen de nieuwe niet gekocht, aangezien mijn vader vind dat ik teveel DVD's heb haha:)

Waar je gelijk in hebt, is dat de DVD origineel moet zijn. Bij de museum-dudes vind ik het originele dat een hoop oudere freaks gaan stoken alsof ze in hun jeugd zitten:D Bij pietersvuurwerk vind ik weer het manier van stoken en het commetaar leuk, en de producten zijn goed. VWC heeft dan dit jaar geen DVD, maar hun filmpjes heeft weer een fijne sfeer.

De filmpjes die ik hier op het forum post, zijn meestal geknipt. Wat ik meestal weg knip is veel gepraat. Op mijn DVD knip ik dit bewust niet weg, omdat dit weer de sfeer geeft hoe ik mijn oud en nieuw beleef. Wij hebben onze eigen manier van humor, maar het is zeker leuk om te zien hoe soms doelloze gesprekken op de achtergrond eraan toe gaan.

De manier van filmen is zoals ik al zei vanuit de hand. Ik zelf probeer altijd zoveel mogelijk mijn mond te houden, zodat ik zelf in de filmpjes niet een grote rol speel. Ik ben dan soort van zoals in een film 'de onzichtbare camera man'. Ons groepje is het al gewend, dus ze stoken gewoon lekker op hun manier door terwijl ik film!

Aangezien ik niet erg oud ben, zie je ook dat ik ( en ook ons groepje ) met het jaar veranderd. Ik film vanaf 2008. Dus dit word het 3e jaar dat ik ga filmen. Met veranderen bedoel ik niet alleen kwa gedrag, maar ook kwa producten. Ik zit nu ook in een fase dat ik steeds meer sier ga kopen. Dat is dus ook voordeliger voor mijn DVD.

Uiteindelijk zou het prachtig zijn als mijn DVD echt gewaardeerd word. Ik zal hoe dan ook een DVD uitbrengen, of er veel mensen geintresseerd zijn of niet. Ik maak er eerst 1, die ik samen met wat vrienden en familie ga bekijken. Als dit een succes is, zal de planning zijn eind januarie 2011 hem te gaan verkopen hier op VWC. Er zal wat denk ik vanzelfsprekend is, een trailer uitkomen.

Op de DVD na zal ik ook gewoon eind van het jaar weer filmpjes posten, dit wil ik er graag in blijven houden.

Wat ik eigenlijk altijd mis op een dvd is een sfeer stuk over de verkoopdagen.
Dus gewoon in de winkels tijdens de verkoopdag filmen en mischien zelfs wel een intervieuw met de eigenaar.
Dat lijken mij punten waarmee je kunt schoren.

Dat zijn inderdaad grote sfeer moment aan het einde van het jaar! Bedankt voor de tip.

Een idee is dan om stukjes te filmen naar de winkel toe, en bij de winkel filmen etc. Dan word het een soort verslag in video, in plaats van tekst.

Dat zou een idee kunnen zijn wat er zoal op een dubbel dvd kan komen!

Misschien wat filmen in de vooravonden etc.
Dat je je tas aan het klaar zetten bent, aan projectjes bouwen noem het maar op.

mij lijkt het leuk leuk als je de sfeer vooraf ook vast kan leggen op film. dus bijvoorbeeld de voorverkoop dagen als je naar een winkel gaat om je vuurwerk te halen enzo. verder gewoon van overdag tot in de nacht vuurwerk :p en misschien wat foto's van vuurwerk en sfeer foto's

Product/project foto's, sfeerfoto's en opbouw foto's waren zoiezo het plan!

Filmen heel de dag door doe ik al, en dat zal uit eindelijk de film voorstellen. Dat ik ga filmen in de verkoopdagen was een goed plan, en zal ik zeker gaan doen.

Mensen nog meer tips?

Wat al gezegd werd, het maken van projecten!
Dat zou wel leuk zijn! Ook een uitleg erbij, welke producten, hoe doorgelont, afsteekvolgorde.
En natuurlijk kijken of je de countdown klok van bijv. NL1 op kan nemen, dus eerst overdag en de avond wat kleins... en dan DE klok... En dan het geweldige moment, de echte jaarwisseling! Misschien ook gewoon wat om je heen filmen! Zou ook leuk zijn, alle effecten tussen de huizen door.

Misschien op bijv. de 30ste een foto van de straat maken, en dan de 1ste op dezelfde plek een foto maken, maar dan met alle zooi!

Overal productnamen bij zou ook leuk zijn, maar wel klein en niet te opvallend, of alleen als het aangestoken wordt.

En verder, laat blijken dat je er zelf ook lol aan beleeft, laat zien hoe geweldig jij deze dag vind!

Om 00:00 zal ik even de straat gaan filmen, maar niet te lang want dan gaat mijn zooi de lucht in ! :D

En de klok filmen wil ik wel doen, maar dan moet ik even kijken hoe dat gaat lukken want ik wil me familie liever niet op beeld hebben.

Product namen komen er zeker bij de filmpjes, en er zullen ook wel genoeg foto's geschoten worden. Vooral van de opbouw van de projectjes. Dit is puur voor de liefhebbers. Enig uitleg wil ik ook wel geven maar niet op de DVD zelf. Dat zal op het forum worden als er vragen zijn!

De tijd schiet al op, de DVD komt dichterbij:)

Back
Bovenaan