Man uit Enschede opgepakt voor verkopen van ruim 500 kilo illegaal vuurwerk.

Potige_smurf

VWC lid
ENSCHEDE - Een 46-jarige man uit Enschede is aangehouden omdat hij er van wordt verdacht dat hij 573 kilo illegaal vuurwerk heeft geleverd aan een man in Capelle aan de IJssel.
Meterkast
Na een brand in de meterkast in Capelle aan de IJssel is zaterdag bij toeval de partij vuurwerk gevonden. Nadat het brandje geblust was doorliepen agenten en brandweerlieden het huis voor een check. Vervolgens zagen ze twintig dozen vuurwerk in de garage van de woning staan. In de dozen zaten onder andere Chinese rollen en zogenoemde flowerbeds. Dat liet de politie maandag weten, nadat was gebleken dat het om ruim een halve ton illegaal vuurwerk ging.

Enschede
De 48-jarige bewoner van het huis is zondagochtend aangehouden. Later is de man uit Enschede aangehouden omdat hij er van wordt verdacht dat hij het vuurwerk heeft geleverd.

De dozen zijn in beslag genomen en worden vernietigd.

http://www.tubantia.nl/regio/enschede/enschede%C3%ABr-aangehouden-voor-leveren-573-kilo-illegaal-vuurwerk-1.4663590#comments

Heeft het nut vraag ik mij dan direct af,dat je iemand verraad(t).

Ongetwijfeld zal hem verteld zijn,als je zegt van wie je dit hebt,scheelt het je straf.Maar hoeveel?
En kunnen ze dit maken?Met of zonder advocaat van de man erbij?

Vorig jaar was er namelijk een soortgelijk incident,iemand gaf meerdere mensen aan,omdat hem vermindering was beloofd.En in rechtszaal bleek juist van niet :bonk:.

Ik persoonlijk denk,wie zich brandt moet op de blaren zitten,act like a men,en do your time.Maar verraad(t) niemand.

Gezien de straffen die men tegenwoordig geeft voor vuurwerk bezit zal hij wel voor het vuurpeleton komen.

Back
Bovenaan