Lok dealer

87jimmy87

VWC lid
Mag de politie zig voor doen als dealer op een fora zodat je met hem
Afspreekt en wat wil kopen van hem en dan een smeris blijkt te zijn. En dat ze je dan vast zettten
Dat vroeg ik mij af of dat kan en of mag mvg jim

Handel aanbieden of vragen op het forum is verboden. ALS de politie dit zou doen, halen wij het dus weg, dus kan niet niet plaatsvinden zoals hamtaro al zei.

Mocht iemand handel aanbieden via een pm, kan je dat ook reporten.

Handel aanbieden of vragen op het forum is verboden. ALS de politie dit zou doen, halen wij het dus weg, dus kan niet niet plaatsvinden zoals hamtaro al zei.

Mocht iemand handel aanbieden via een pm, kan je dat ook reporten.

Nee dat weet ik.
Ik doelde ook niet dit fora.
Maar ht ging gwoon om het principe

87jimmy87 zal het dan ook wel niet over dit of een ander regulier forum hebben, maar het internet is groter dan deze fora..
Wat ik zelf denk is dat de politie niet zelf met handel mag adverteren, maar dat ze een handelaar wel kunnen contacteren wanneer die spullen aanbied. Ze hebben dan namelijk een redelijke verdenking.

87jimmy87 zal het dan ook wel niet over dit of een ander regulier forum hebben, maar het internet is groter dan deze fora..
Wat ik zelf denk is dat de politie niet zelf met handel mag adverteren, maar dat ze een handelaar wel kunnen contacteren wanneer die spullen aanbied. Ze hebben dan namelijk een redelijke verdenking.
als jij een undercover agent benaderd met het verzoek om vuurwerk te kopen en hij gaat daarin mee ben jij als koper de pineut,maar als een agent zich voordoet in een cafe als handelaar en daarbij jou benaderd en probeert over te halen om vuurwerk te kopen is de agent strafbaar omdat de wet stelt dat de politie iemand niet mag uitlokkenen tot crimineel gedrag als dat niet in de bedoeling van de persoon lag voordat hij was benaderd door de agent

Kom op zeg.
De lokdealer.
Het doet mij denken aan de strips van Dirk Jan.
Dat clown in de operatie kamer staat en zegt, ik moet wat bekennen ik ben de clinie clown.
Hetzelfde klonkt mij in de oren, toen topic titel las.

Ik moet wat bekennen, ik ben de lok dealer.
Wat roept ie, poes poes komt eens hier....

Gebeurt toch op vele vlakken in NL? Lokzakken bij de ondergrondse container, lokklanten bij de hoeren zijn bekende voorbeelden. Ze zullen zich in de illegale vw business eerder als koper opstellen om de dealer op te pakken dan andersom...maar met de rare instelling van alles en iedereen in dit land incluis justitie, zou het me niet verrassen als ze 't deden...

Met een dikke buik achter een winkeldief aanrennen is lastig. Toch denkt de politie Rotterdam Rijnmond serieus aan de inzet van een lok-kerstman. Agenten worden rond de feestdagen in een uitbundig rood pak gehesen en gaan undercover de straat op.

Rond Sinterklaas zette de politie een soortgelijke actie op poten. Toen werden agenten zwart geschminkt om als 'lok-piet' op straat een oogje in het zeil te houden. Dieven werden niet op heterdaad betrapt. Wel werd een tiener opgepakt voor het bezit van een gestolen iPad.

De lok-kerstman is nog geen feit, maar een werktitel is er al wel: operatie Rudolf.

bron

Back
Bovenaan