Lesli Vuurwerk doneert opbrengst Wenspijl aan Make a Wish Nederland

gizmo75

VWC lid
14-2-2012

Jaarlijks doneert Lesli Vuurwerk de opbrengst van de verkoop van de in 2006 nieuw geïntroduceerde vuurwerkpijl, de Wenspijl. Achter deze Wenspijl zit een unieke samenwerking tussen Lesli Vuurwerk en Make A Wish Foundation Nederland (voorheen Doe Een Wens Stichting). Per verkochte Wenspijl doneert Lesli Vuurwerk namelijk €1 aan Make A Wish Foundation Nederland.

Afgelopen vuurwerkseizoen zijn er ook weer volop Wenspijlen verkocht. Het totaal aantal verkochte Wenspijlen in 2011 komt op 16.600 stuks. Lesli Vuurwerk doneert daarmee het prachtige bedrag van €16.600,- aan deze bijzondere stichting. Make A Wish Foundation Nederland kan met dit bedrag ook dit jaar weer de wensen van veel ernstig zieke kinderen in vervulling laten gaan. Zie voor meer informatie over de unieke Wensdagen die zij voor deze kinderen organiseren in de wensverslagen op www.wenspijl.nl.

Dankzij de medewerking van de ruim 350 Lesli Vuurwerk verkooppunten verspreid over heel Nederland en uw vertrouwen als consument in de aankoop van de Wenspijl heeft Lesli Vuurwerk deze cheque aan Make A Wish Foundation Nederland kunnen overhandigen.

Ook het komende vuurwerkseizoen zal de Wenspijl weer bij alle verkooppunten van Lesli Vuurwerk verkrijgbaar zijn. Maar u kunt ook te zijner tijd uw Wenspijl(en) of Wenspijlbon bestellen op www.vuurwerkplanet.nl of www.wenspijl.nl.

Bezoek ook de site http://makeawishnederland.org/ voor meer informatie over Make A Wish Foundation Nederland.

Bron: http://www.lesli.nl/vuurwerk.asp

En 16.600 x 5 = 83.000 euro voor Lesli :D

Het is een goed idee hoor, alleen zouden ze wel iets meer van de omzet mogen doneren of de pijl wat goedkoper maken, want met 6 euro per stuk voor zo'n magere pijl lijkt het mij niet dat Lesli er armer van wordt..

er word bij Lesli genoeg verdient aan al het verkochte vuurwerk, waarom niet de gehele opbrengst van de wenspijl overmaken? Of is die ene euro net genoeg om de gemiddelde consument te laten denken dat vuurwerk voor de verkoper/importeur ook een duur grapje is?

Fout gedacht. Van die 6 euro gaat minimaal de helft naar de winkelier. let's say 3,50 euro. Dan blijft er 2,50 euro over voor Lesli, waarvan 1 euro voor Do a wish.
1,50 euro is inkoop zo'n beetje, want een losse pijl brengt nogal wat vervoerskosten met zich mee.

En 16.600 x 5 = 83.000 euro voor Lesli :D

Het is een goed idee hoor, alleen zouden ze wel iets meer van de omzet mogen doneren of de pijl wat goedkoper maken, want met 6 euro per stuk voor zo'n magere pijl lijkt het mij niet dat Lesli er armer van wordt..

Fout gedacht. Van die 6 euro gaat minimaal de helft naar de winkelier. let's say 3,50 euro. Dan blijft er 2,50 euro over voor Lesli, waarvan 1 euro voor Do a wish.
1,50 euro is inkoop zo'n beetje, want een losse pijl brengt nogal wat vervoerskosten met zich mee.

Ja, maar wat hij bedoeld is dat 5 euro gewoon te veel geld is voor die pijl. Maar inderdaad geld dat voor heel veel losse pijlen. als ze gewoon een leuke budgetcake omlabelen is dat veel aantrekkelijker lijkt me.

Je moet je dan afvragen of Lesli in de positie is de winkelier een pijl te laten verkopen waar ze geen drol aan verdienen. Grote kans dat winkeliers die pijl niet willen verkopen, omdat het niets oplevert.

Mijn inziens verdienen Lesli en de winkeliers té veel aan een "goed doel". Dat vnd ik principieel niet kunnen. Echter kan ik mij wel voorstellen dat Lesli voor deze opzet kiest, omdat er op deze manier toch iets naar de stichting gaat, terwijl dat met minder winstmarge mogelijk inhoudt dat er vrijwel niets meer naar de stichting gaat.

Mijn voorkeur gaat uit naar een groter deel dat overgemaakt wordt aan de stichting, maar ik denk dat dit praktisch niet haalbaar zal zijn.

Misschien een gekke vraag, maar kunnen we niet gewoon eens tijdens een meeting of met verschillende demo's in december iets doen met collecteren voor Stichting Doe een wens? En dan kijken hoeveel vuurwerkliefhebbers er bereid zijn een donatie te doen en dit over te maken naar de stichting?

Dan heb je als vuurwerkliefhebber toch je goede daad gedaan en voorkomen dat winkeliers te veel verdienen aan deze ene pijl.

Ander idee. Zou er geen andere importeur interesse hebben in een soortgelijk product ten bate van een goed doel? Ik gooi zo maar eens een ballonnetje op hoor. Met de crisis misschien niet best om het uit te voeren, maar misschien is het iets voor over een paar jaar? Kan je nu alvast een concept uitdenken...

Goed punt, Jupilerfreak. Misschien is een vast percentage van de opbrengst naar een goed doel, iets dat uitgewerkt kan worden? Winkeliers moeten hiermee natuurlijk instemmen. We hebben het dan niet over een groot aandeel per product, maar bijvoorbeeld 50 cent op een cake van 15 euro. Maar dan wel toegepast op bijvoorbeeld alle, of een groot deel van de collectie. Vele kleintjes maken dan 1 grote slotsom. Ik durf geen prognose te doen, maar het bedrag zal beslist hoger uitpakken dan met de wenspijl.

Verder moet dan ook verder gekeken worden dat slechts 1 goed doel, vind ik. Daarmee toont de branche maatschappelijke betrokkendheid en dat geeft "ons" imago weer een enorme boost. En dat kunnen we, naast het gevoel iets goed te doen voor de medemens, best gebruiken.

Cameo

Mooie bijdrage Nick.

Zelf zat ik te denken aan een kwalitatie goed uitgewerkt 16 schots potje dat voor een prijs van 10 a 15 euro verkocht kan gaan worden. Beetje in de richting van de Heavy Legend 16s. Dan houden zowel winkelier, importeur als het goede doel er een mooi substantieel deel aan over dat hoger ligt dan bij de wenspijl ja. Dan zal het per product moeten gaan om een bedrag aan 2 a 2,50 voor iedere partij. Dan is het voor iedere partij interessant om het te verkopen denk ik maar.

Voorwaarde voor de liefhebbers/klanten: het product moet een goede prijs kwaliteit verhouding hebben. En dit wordt bekeken vanuit het oogpunt van de meest kritische klanten die er zijn. Wij dus. Product moet dus gewoon GOED zijn.

Op dat moment, is het voor alle partijen interessant. Importeur, winkelier, goed doel en consument. En de liefhebbers kennende, als er echt een goed product wordt afgezet, dan schaffen zij er zeker meer dan één aan :wink:

Precies, ook ik vind het prima wat Lesli doet.
We kunnen nu 'mopperen' dat ze een euro per pijl aan het goede doel schenken en dat dit best meer kan zijn.
Niemand hier weet wat alles kost, productie, vervoer,ce en weet ik het allemaal.
Laten we gewoon blij zijn dat een importeur dit doet.
Lesli is tot nu toe de enigste, ik juich het dan ook van harte toe.

IK deel jouw standpunt Wesley, het gaat er om dat het gebeurd en wat dat betreft is Leslie Vuurwerk inderdaad de enige die dit doet.

Schrijf Lesli dan wel goed Arjan:wink:

Verder vind ik het ook een erg goed consept, ken redelijk veel mensen die gebruik maken van de stichting "Doe een Wens"!.

Ook ken ik veel mensen die ook daatwerkelijk een wenspijl kopen. Top!

Misschien nu is kijken of er van elke caké vanaf 50 euro een euro naar doe een wens kan. Dit lijkt mij goed mogelijk. En dit kan het bedrag flink verhogen :) denk alllicht van 16.6000 Naar iets als 30.000-50.000 Of meer :)

Misschien nu is kijken of er van elke caké vanaf 50 euro een euro naar doe een wens kan. Dit lijkt mij goed mogelijk. En dit kan het bedrag flink verhogen :) denk alllicht van 16.6000 Naar iets als 30.000-50.000 Of meer :)

Mooie en leuke gedachte, maar als ik eerlijk ben vind ik dit al een top-initiatief van Lesli. We hebben destijds met de VWC Open Dag bij Lesli van dichtbij mee mogen maken wat dit allemaal voor zo'n kleine dondersteen kan betekenen. In plaats van je pijlen, leuke woordspeling, op de Lesli Cakes te richten zouden we ook juist een oproep aan andere importeurs kunnen doen om bij dit initiatief aan te sluiten met een soortgelijke actie en zo meer op te halen!

Als lesli over de rechten van die pijl niet moeilijk zou doen. En elk merk hem gaat verkopen voor zelfde prijs en een 1 euro voor Doe een wens zou het ook leuk zijn ja. Al heeft lesli met de boerenbond/Welkoop hier in elke grotere dorp haast een verkoopt punt dus zal tussen Tiel- den bosch weinig uit maken. Maar denk dat er in het noorden e.d nog wel wat te halen valt ja.

Back
Bovenaan