Lange Frans stelt Kamervragen vuurwerk verbod

binnenkort begint het gezeur allemaal weer.. Vind alleen dat ze strenger moeten worden over wie het vuurwerk afsteekt.. dat je bv. net als in BE een soort vergunning moet hebben of net als in zwitserland een soort verdrag dat je weet waar je mee bezig bent en de verantwoording draagt. Het enige nadeel blijft dan dat je het illegale vw niet kan handhaven (dan bedoel ik dat de leken er ook mee rondlopen.) maar dat zal wel veranderen met de nieuwe wetgeving in de EU.

Bij 37.25

"Het kan dus ook zo: dan sta je langs de kant en dan steekt een proffesional het af..."

Ja lekker snugger met z'n kop boven die cake:bonk:

EDIT: En het is helemaal niet eerlijk van dat stomme progamma, Ramon en Pieter tegen Frans, Arno dat slachtoffer en die hondenfreak dat is gewoon 4 tegen 2

En idd Pieter en Ramon konden niet eens hun zegje doen. Het was wel leuk dat er maar 3 à 4 mensen voor een verbod waren:P

Laatst bewerkt:
Is gewoon niet normaal Maar er gebeurt toch niks en die lange frans is gewoon een lapzwans als die zich er mee bemoeit

ik haat die arno gay bonte jezus. ik word helemaal gek van hoe die praat zou hem bijna de nek omdraaien.mooiste was wel ze gingen stemmen 3 voor de rest stuk 100 allemaal tegen verbod hahaha

Laatst bewerkt:
Laat ze maar lekker praten!
Hoe vaker Arno mijn zijn idee naar buiten komt, hoe vaker wij als liefhebbers er tegen in gaan. Bovendien ze zeggen het zelf in de uitzending al, verbod van vuurwerk brengt wel weer andere problemen, om al te spreken over zwaarder vuurwerk. Natuurlijk ik hoop niet dat het verbod er ooit zal komen, maar ze hebben zichzelf er hoe dan ook mee!

Mocht er ooit een vuurwerk verbod komen, dan wordt het net zo'n probleem als het rookverbod in de horeca.
Ik weet wel zeker dat het nog een groter probleem gaat worden dan het rrokverbod.

Vuurwerk kan nog gewoon gekocht worden in Duitsland en Belgie.
En de illegale handel zal helemaal gaan floreren.
We verlangen wel eens terug naar vroeger, maar als je eens rondkijkt op de vuurwerk fora, wat er allemaal via de handel te verkrijgen is.

Politie technisch is het ook niet te controleren, of een stook verbod tijdens oud en nieuw nageleefd wordt.
Daar zijn ten eerste te weinig politiemensen voor en mocht er een rel ergens in een stad/wijk/dorp uitbreken.
Dan moet er wel assistentie naar toe.
En die assistentie moest wel controleren, of het stook verbod nageleefd wordt, op andere locaties.

Men moet in Nederland stoppen met het verbieden en het vertruttelen.
Ja kan alles wel verbieden, maar er zijn x aantal mensen die er mee doorgaan.
Je mag geen paddo's gebruiken, om te trippen.
Dus, iedereen stopt met het gebruiken van paddo's gebruiken, als het verboden wordt?
En dat zelfde geldt ook voor het rookverbod.

Ik moet wel zeggen dat nog iets verboden moet worden.
De azijnpissers, zoals Arno de Bonte en David (de kabouter) Rietveld.
En dar figuur in Grongingen mag ook verboden worden.
En als toch bezig ben met zeiken, mag die Lange Frans:no: ook verboden worden?
Als ik die eikel op vrijdag ochtend hoor aanstellen bij Giel!, moet ik altijd de plee opzoeken.

Er gaat niks boven Osdorp, die maken tenminste Nederhop!:applause:

Maar ik stop maar weer, ik ben weer aardig aan het zeiken.:wink:

Tjoo!

Laatst bewerkt:
Het is net als een snelheids verbod, dus als je op de snelweg maar 120 mag rijden toch de meeste mensen 130. Het valt gewoonweg niet te controleren, en een traditie wordt nooit verboden... Zolang ik leef blijf ik vuurwerk afsteken, verbod of niet!

Ach, dat programma stelde niets voor achteraf. We hoopten op een serieus item over het vuurwerkverbod waarbij iedere zijde eerlijk belicht zou worden. Het werd echter al bij de openingszin van Fransje duidelijk dat we niet de nodige spreekruimte zouden krijgen. Alle respect naar Pieter en Ramon, vooral voor hun geduld en doorzettingsvermogen.

Maar echt, ingaan op uitnodigingen van dergelijke flutprogramma's draagt zelden iets positiefs bij. Je wordt altijd in het beklaagdenbankje gezet en mag je verdedigen tegen ieder denkbaar vooroordeel of incident.

Die positie pikken we echter niet langer, we gaan in toekomstige discussies de rollen omdraaien. Vooroordelen kunnen eenvoudig met gestaafde feiten van tafel geveegd worden. Zinvolle discussies kunnen wij verrijken met onze kennis, zonder afbreuk te doen aan de ernst van de onderwerpen. Denk aan milieu-aspecten, veiligheidsaspecten en vandalismebestrijding. Allemaal serieuze onderwerpen waar we met z'n allen constructief mee aan de slag moeten. Daar is geen ruimte voor sensatie-journalistiek, al zal deze altijd wel, bij de gratie van de lezer, blijven bestaan.

Groen Links kopt bijvoorbeeld met het volgende "feitje" op hun website mindervuurwerk.nl:
Nederland is één van de weinige landen ter wereld waar vuurwerk door niet-professionals mag worden afgestoken en waar er bovendien zó massaal vuurwerk de lucht in gaat.
Hallo Arno, hoe kom je hierbij? Waar baseer je je op? Vuurwerktraditie heeft hier inmiddels onderzoek naar gedaan en kwam met de werkelijke feiten over het consumenten vuurwerkgebruik in Europa. Dit geeft een heel ander beeld dat Arno ons wil doen geloven.

Het argument van Arno Bonte, dat het Nederlandse consumentenvuurwerk elk jaar zwaarder wordt hebben we ook onderzocht. Ook dat blijkt gewoonweg onjuist. Het Nederlandse vuurwerk is in 2006 weliswaar uitgebreid in haar mogelijkheden, waardoor we bijvoorbeeld tot 500 grams cakes mogen afsteken ipv tot 200 grams cakes, maar de vulling per tube is ongewijzigd. Meer tubes zijn dus nu mogelijk geworden, maar geen zwaardere lading per tube. Lees ons speciale item hierover op Vuurwerktraditie.nl en je begrijpt direct hoe het werkelijk zit.

Natuurlijk zijn er ook aspecten die niet zo rooskleurig uitpakken voor het imago van onze hobby: het milieu bijvoorbeeld. Het valt niet te ontkennen dat het vuurwerk schadelijke stoffen loslaat in ons milieu. Er wordt echter hard aan gewerkt om dit nadeel tot een minimum te beperken. Zo zijn de klassieke vervuilende loodverbindingen (crackling) al enige tijd vervangen door een alternatieve stof die minder belastend voor het milieu is. Daarnaast valt de overlast van vuurwerkstoffen in het niet als je deze afzet tegen de vervuiling van het dagelijkse autoverkeer en industrie. Vuurwerk om deze reden verbieden is dus op zijn zachtst gezegd weinig efficient. Het milieu-aspect van vuurwerk is overigens iets dat we op dit moment grondig aan het onderzoeken zijn. Dit is echter een complexe bezigheid waar we graag de nodige tijd voor uittrekken. Binnenkort publiceren we een eerste resultaat hierover.

Sorry dat ik zijdelings offtopic ben gegaan, maar ik vond het erg belangrijk om jullie te laten zien op welke wijze wij ons kunnen (en zullen) verdedigen tegen de verbodsaanbidders. Groen Links ontleend grotendeels haar kracht uit het feit dat 90% van het publiek niet weet waar het over praat. Vooroordelen of halve feiten klinken dan logisch, maar het blijft niet meer dan populistisch geschreeuw. Dit kunnen we aantonen door het vaststellen en publiceren van feiten.

Groet,
Nick

In die garage box is gewoon in scene gezet denk ik! Als die arno bonte zich nou eens in vuurwerk ging verdiepen zoals cameo al zij...

Lange Frans [kotssmiley], zelf drugs misbruiken en dan nog zeuren om iets kleins als vuurwerk.

Hallo Arno, hoe kom je hierbij? Waar baseer je je op? Vuurwerktraditie heeft hier inmiddels onderzoek naar gedaan en kwam met de werkelijke feiten over het consumenten vuurwerkgebruik in Europa. Dit geeft een heel ander beeld dat Arno ons wil doen geloven.

Het argument van Arno Bonte, dat het Nederlandse consumentenvuurwerk elk jaar zwaarder wordt hebben we ook onderzocht. Ook dat blijkt gewoonweg onjuist. Het Nederlandse vuurwerk is in 2006 weliswaar uitgebreid in haar mogelijkheden, waardoor we bijvoorbeeld tot 500 grams cakes mogen afsteken ipv tot 200 grams cakes, maar de vulling per tube is ongewijzigd. Meer tubes zijn dus nu mogelijk geworden, maar geen zwaardere lading per tube. Lees ons speciale item hierover op Vuurwerktraditie.nl en je begrijpt direct hoe het werkelijk zit.

Helemaal gelijk, Arno zit met 95% van z'n argumenten gewoon uit z'n nek te ***len, en het nietsvermoedende volk trapt er gewoon in, dát is ook de reden waarom de "voor een verbod" partij nog zoveel aanhangers heeft, ze worden gewoon voorgelogen (en Bonte was nog wel zo trots op de uitkomst van z'n "burger"-initiatief).

Als een dergelijk verbod al tersprake komt ergens hogerop, dan zullen ze wel experts op het gebied erbij halen, waardoor Bonte's lastercampagne gelijk door de mand valt, en een verbod al kansloos is (ook mede door de petitie-ondertekeningen en stemmen die dat soort mensen door leugens bij elkaar weet te sprokkelen en daardoor sowieso al invalide is).

Pure laster (een strafbaar feit), mensen bang maken met leugens/onwaarheden.

AAAAAAAAAAAH ik stop met kijken, arno in beeld, :shocked: ik moest rustig doen van m'n huisarts, op m'n hartje letten!
:cry:

Edit, pillen gevonden en ik heb hem toch maar afgekeken. RESPECT voor die prof die ons daar verdedigde. Die frans toch.. pfff.. "ja een dodelijk slachtoffer door consumentenvuurwerk"
En die arno bonte... dat is toch niet te geloven, die man heeft er écht geen verstand van.

En pieter: :handsup: :thumbup:

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan