Laag vuurwerk voor kinderen

Arahon

VWC lid
Dit jaar heb ik een klein vuurwerkshowtje gegeven voor jonge kinderen. Die vonden het overigens helemaal geweldig, maar helaas hebben ze alles niet kunnen zien. Je raadt het al, de effecten kwamen veel hoger dan gedacht en het was door het raam niet te zien. Nu had dat ook wel een beetje met de wind te maken, maar zelfs potjes van een paar euro kwamen buiten zicht.

Wat het wél goed deed waren:

-Dark Dragon (Wolff), 600 shots bij elkaar gebonden kaarsen.
-Return of the Phoenix (Wolff), dikke staarten, kwam wel redelijk hoog, maar gezien er geen boeket uit komt, missen ze de laatste meters niet.
-Volcano (Wolff), 3 mooie fonteinen.
-Wheels of Fortune (Vulcan), 3 leuke zonnen.

Zijn er nog meer echte aanraders voor de kinderen? Hoe is bijvoorbeeld het Familie Spektakel en Festival van Wolff? Ik denk dat ik het vooral in de hoek van kometen en mijnen moet zoeken. Overigens viel al het knetter/crackling ook in de smaak, volgens mij jongste neefje van 2 "pitse pitse pitse" i.c.m. zijn armen alle kanten op slaan. De XXL knetterballen deden het dus ook prima.

Maar goed, wat is er allemaal te verkrijgen wat niet te hoog komt, liefst ook iets met boeketjes. Qua 500 grammers weet ik de weg wel in vuurwerkwinkel, maar voor de kinders kom je vaak al snel uit op een uiteindelijk kansloos pakket waar je veel te veel voor betaald.

Het is jammer dat de kaarsen inmiddels verboden zijn, de crackling kaarsen passen goed in een kindershow.

Ik zoek altijd gewoon veel fonteinen uit een de potjes van een paar euro.
Er zijn genoeg potten te krijgen van een euro of 5 ofzo, en die doen het prima voor de kids.
Dit jaar wil ik er eens wat meer geld en tijd in steken en wil dus ook gaan voor bv de sunbeam cake's van Evolution.

Daar zat ik ook aan te denken. Wellicht Wall of Gold 2015 (de versie met kometen) en Wall of Silver. Een ander potje dat ik voorbij heb zien komen is Green Bait van Wolff.

Het afgelopen jaar heb ik een aantal pakketjes gekocht, maar uiteindelijk veel te veel betaald voor wat je krijgt. De kaarsen van het fantastic candle assortment waren heel slecht, de pijlen idem ditto. Het meter pakket van Wolff vond ik niet beter dan het fonteinen pakket van de Aldi, en daar zaten 2x zoveel fonteinen in voor een derde van de prijs van het meterpakket. Dan had ik nog 2 broekhoff pakketjes (Action en Superpack). De pijlen er in waren wel ok, maar ook hier weer de fonteinen en kaarsen om te huilen. Vaak komt het niet hoger dan 20 cm, erg jammer.

Pakketten heb ik nog nooit gekocht en zal ik ook nooit doen. Ik denk dat er veel meer voor je geld te halen is als je gewoon goed zoekt naar leuke producten voor weinig geld. En die zijn er echt meer dan genoeg. Er zijn maar weinig goede pakketten te vinden, waarvan de prijs ook nog eens prima te doen is.

Misschien is de vette Marja een optie? Eerst een fonteintje en dan een mooie dikke mine.
En van die smiley fonteinen doen het altijd goed bij mij kids. Ook draaizonnen zijn er leuke en op een goede hoogte op te hangen.

Angry Birds van Lesli?

Over Familie Spektakel van Wolff: die is erg goed, maar die schiet ook gewoon boeketten en waarschijnlijk ook te hoog.

...volgens mij jongste neefje van 2 "pitse pitse pitse" i.c.m. zijn armen alle kanten op slaan.

Hahaha. :D

De Caferatta Showtime mines of de Vulcan/Schuurmans Crackling Bullits.
De Rubro Event Signal Lights zijn er ook, maar dan kun je net zo goed een fakkel van de Action aansteken.

Zo'n tank van Vulcan/Wolff wil het ook best goed doen bij de kleintjes.

Een paar die me direct te binnen schieten zijn de Blazing Devils en Wasp van Wolff en de Hypnose van Vuurwerkmania. Verder de Amazon van MX voor het betere schrikeffect :) Mi Flaai Haai zijn ook erg leuk voor kinderen.

Happiness, crackling bullets, climbing panda, Quick & Slow, zonnen....Voor kids ga ik nog altijd opzoek naar een voormalig schuurmans punt (traditionals)

Leuke voorbeelden. Blazing Devils is inderdaad ook een goed idee. Smiley fontein heb ik ook aan gedacht, maar dat vind ik zo'n afzetterij, althans die van Broekhoff, weinig kruit, premium prijs. Hetzelfde een beetje als de tanks en autotjes.

Boeketjes is geen probleem hoor, zo lang ze maar niet op 20 meter hoogte uit elkaar klappen.

Ik steek hier elk jaar ook wat vuurwerk af voor mensen die vanuit binnen kijken en zorg dan altijd voor een paar grote fontijnen. Had afgelopen jaar de volgende collectie.

image.jpg

Je ziet 3x bugano vulkaan 4x borganovo vulkaan, 1x triple fountain en 2x active vulcanoes. Deze kwamen allemaal een meter of 5-6 hoog en waren zeer indrukwekkend.

Bij cakes kijk ik gewoon of er een mine onder zit die is zeker te zien.

Boeketjes is geen probleem hoor, zo lang ze maar niet op 20 meter hoogte uit elkaar klappen.

Da's nog best een lastige, dan kom je denk ik al snel bij de crackling bakken uit. New moon, Chrackling Chry, dat werk. Misschien dat de Mega Mini / Mega Maxi van China red wat is? Geen boeketcakes maar wel wat meer spektakel dan het kleine spul.

Ik zat zelf ook te denken aan Ice Queen, die is volgens mij ook vrij laag. Glorious van Wolff is wellicht ook een leuk goedkoop dingetje. Heb ook de 'Etterbak' van Lesli wel eens gehad, maar die vond ik veel te duur qua effecten. Ook de Bazooka staat op de lijst, maar het is even afwachten of deze legaal blijft.

Lijstje wat ik nu heb:

Wheels of Fortune (Vulcan)
Silver Vulcan (Katan)
Volcano (Wolff)
Dark Dragon (Wolff)
Return of the Phoenix (Wolff)
Glorious (Wolff)
Roman Cake (Weco)
Howling Wolf (Wolff)
Mad Riot (Wolff)
Mi Flai Haai (Wolff)
Familie Spektakel (Wolff)
Familie Festival (Wolff)
Een random fluitbak
Event Signal Lights (Rubro)
Dancing Fountains (Vulcan)
Asian Fountains (Weco)
Wasp (Wolff)
Wall of Gold (Evolution)
Wall of Silver (Evolution)
Sunbeam-3 (Evolution)
Blazing Devils (Wolff)
Bazooka (Rubro)
Hypnose (VWM)
Crackling Bullits (Vulcan)
Tank (Lesli/Wolff/Vulcan/Broekhoff)
Amazon (Marijn)
Green Bait (Wolff)
Ice Queen (Evolution)
Duro (Wolff)
Fuego (Wolff)
Sensation (Zena)
Mega Mini/Maxi (China Red)
Showtime mines (Cafferata)
Showtime Crackling/Silver/Gold Fountain (Cafferata)
Spinning Blue (Broekhoff)
Fast Silver Whistling (Cafferata)
Time Rain Crackling Comet (Cafferata)
Brocarde Comet (Cafferata)
Gold Comet to Color (Cafferata)
Color Mines (Cafferata)

Laatst bewerkt:
Al eerder genoemd volgens mij maar ik denk dat de Sunbeam 3 van Evolution ook een mooie aanvulling is. Prachtige cake met dikke tails en hij komt, schat ik, niet hoger dan een meter of 10. Mooie lijst al verder, daar kun je al een aardig showtje mee bouwen.

Ik dacht al die woont in een vliegtuigloods:)Ik denk dat je in Duitsland een hoop potten kan kopen die niet al te hoog gaan en nog betaalbaar zijn.

Hetzelfde een beetje als de tanks en autotjes.

Ik zou eerlijk gezegd niet al te veel moeite doen. Kinderen zijn nog klein en dan is het in hun beleving algauw heel wat. Ik weet dat ik vroeger onder indruk was van een paar fonteinen maar dat kan mij tegenwoordig allang niet meer bekoren.

Zo'n bewegend dingetje kan voor hun het beste van de avond zijn, ook al stelt het niet veel voor voor de volwassenen.

Ik denk niet dat je dat soort potjes snel zal vinden. Een boeket op 10-15 meter hoogte betekend al gauw exit voor dat product bij een TNO keuring of niet?

Die crackling linten van de Aldi, daar kun je nog wat mee btw. en anders wel met die neon Morning Glory's. Die neon's is weer es wat anders. :p

Tot een jaar of 5/6 vinden ze waarschijnlijk alles mooi,zodra ze 10/11 jaar worden hoef je niet meer met simpele potjes aan te komen.Ze zoeken natuurlijk alles op internet.

Jaja, zeg dat maar tegen mijn 2-jarig neefje. Die vraagt iedere keer als ik hem zie "vuurtje maken?". De Aldi fonteintjes krijgen de reactie, "niet goed, grote vuurtje maken".

Ook een beetje mijn schuld, hij kijkt gewoon binnen hoor, voorlopig is buiten ook zeker geen optie. Maar ik en mijn zwager sluiten de fonteintjes aan op een klein schietkistje, en laten mijn neefje van achter het raam op de knopjes drukken. Overigens draagt hij wel een vuurwerkbril(binnen dus), maatje xs, erg schattig, hij vindt dat het erbij hoort.

Maar goed, hij houdt wel van spektakel. In het begin was ie bang (Papa gooide knetterlint voor het raam, tja), maar uiteindelijk interesseerde hem het kleinere spul niet meer. Nu hoeft het echt niet veel te gaan kosten, maar 30 Aldi fonteintjes wil ik hem ook niet aan doen. Voorlopig koop ik ook niet boven de 6 euro, maar er mag best een mooie cake tussen zitten.

Bij de lidl/aldi Duitsland hebben ze volgens mij toch wel pakketjes en fonteinen voor een redelijke prijs,Ocean of light en de laser zijn leuke fonteinen.

Back
Bovenaan