Kopen jullie nieuw of reeds bestaande producten.

Torrr

VWC lid
Volgens mij bestond er al eens zo'n topic, echter kan ik hem nergens meer vinden.

De vraag die denk ik voor ons allemaal geld : hoe zeker ben je van je zaak bij het aanschaffen van een cake/box waar van wij alleen een China filmpje hebben.
Deze vraag stel ik omdat er dit jaar nauwelijks importeur demo's zijn geweest en wij het dus met een China filmpje moesten doen.
Dit geldt natuurlijk alleen bij het bestellen van producten van voor +/- 10 december omdat dan nog wel producten geschoten gaan worden bij de verscheiden winkeliersdemos's.

Ik zelf eigenlijk nauwelijks, misschien een losse cake, maar bij een compound oid wacht ik toch liever de straatfilmpjes en recencies hier af. Gewoonweg omdat ik het, zeker anno 2023, een te dure gok vind .

Beide. De bewezen toppers spreken voor zich. Maar ook juist weer nieuwe om te filmen en jullie van een overttuigend straatfilmpje voor volgend jaar te kunnen voorzien :handsup:
(En soms zijn toppers alleen het introductiejaar top)

Gewoon goeddoordacht gokken. Alleen maar zekerheidjes vind ik dodelijk saai. Niets fijner dan een gok die oppertop blijkt, zoals de 400 shots Total Display afgelopen jaar. En een teleurstelling levert ook een verhaal op dat je zal onthouden. Vorig jaar heb ik mij mee laten slepen door de (zogenaamd al bewezen) Triple X gekte, nou die vond ik dus weinig voorstellen. Ik heb wel wat zekerheidjes over van vorig jaar (en de twee jaar daarvoor vanwege coronaonzinverbod) die bij aankoop nog een gok waren. Dus alles gokken doe ik niet.

Dit jaar geen nieuwe producten. Ik vind het over het algemeen fijner als er recensies zijn op vwc en straatfilmpjes (allen bedankt voor jullie bijdrage! :yes:)

Over het algemeen hou ik het liever veilig. Los van het feit dat bepaalde producten minder kunnen worden een jaar later heb je vaak wel een goed beeld wat je in de straat kan verwachten. Als een product en het daarbij horende filmpje me echt aanspreekt wil ik de gok nog wel wagen maar dit zijn niet veel producten meestal.

In het verleden ging ik alleen voor bewezen producten, maar dat was in de tijd dat je bij bepaalde freakshops uit de bestaande voorraad plukte en je precies wist welke batch je kreeg. Ik mis je nog steeds Gerrit :cry:

Momenteel boeit het me niet zo veel, omdat een nieuwe batch net zo'n teleurstelling kan worden als een totaal nieuw product. Dat gezegd hebbende, dit jaar heb ik geen enkel nieuw product in mijn bestellijst staan. Wel 2x Code Red, dus de teleurstelling komt sowieso.

Dit is (mede door de corona onzin verboden) pas mijn tweede echte freak jaar, dus ik houd het nog lekker bij reeds bekende bakken. Overigens durf ik best nieuwe cakes te bestellen, maar als het op compounds aankomt dan ga ik toch liever voor compounds waar ik al straat filmpjes van heb kunnen zien. Daarnaast is er zo veel vuurwerk op de markt, en heb ik nog maar zo weinig zelf gehad, dat het voor mij zelf wel allemaal nieuw is. Ik bestel dan ook niet snel een cake of compound voor een tweede keer, behalve sommige cakes zoals de Cairo crackling dan.

Meestal een beetje 50/50. Boxen/compounds kocht ik meestal 1 of 2 nieuwe. De rest al bekende bakken. Dit jaar wel voornamelijk bewezen producten ivm een laag budget. Daardoor speel ik toch liever op 'safe'. :wink:

Eerlijk gezegd is het echt een gevoelskwestie. Het nadeel van de nieuwe producten skippen is ook nog eens dat het een regelregte topper kan worden welke het jaar erop misschien 'gedowngrade' kan worden om met meer kans door de keuring te komen.

Neem bijvoorbeeld de Orcjes, toppers van de eerste plank, zouden ze dit jaar hetzelfde zijn?

Neem de Cairo Crackling / 1.2" chry > Vorig jaar een complete hit, zou hij dit jaar nog zo klappen en dezelfde spreiding hebben?

Dus, ja tuurlijk kijk ik het liefste straatfilmpjes. Maar als een product je aanspreekt gewoon kopen als je dat wil! Misschien ben je gek van spinners, hummers, fish of komt er een vette compound uit met honderden schoten welke potentieel chaos gaat geven in de straat.

Ik denk altijd maar zo, spijt van een keuze is jammer, maar spijt hebben van geen keuze gemaakt hebben is nog altijd veeeeeel zuurder ;).

Vooral van magnum/broekhoff kan ik zonder veel zorgen een box kopen zonder straatvideo. Bij onder andere lesli ga ik dat natuurlijk echt niet doen. Weco / evolution / pangu wil ik liever eerst een straatvideo zien omdat die graag een premium prijsje vragen en de straatvideos zijn dan wel mooi maar niet altijd premium mooi. Rubro/mania vetrouw ik met 25mm en 30mm wel, maar 20 en lager ga ik echt niet blind van ze kopen na het zien van sommige straatvideos. de straatvideos van Wolff en China red producten komen eigenlijk ook altijd overeen met productievideo dus daar heb ik ook geen moeite mee

Ik denk altijd maar zo, spijt van een keuze is jammer, maar spijt hebben van geen keuze gemaakt hebben is nog altijd veeeeeel zuurder ;).

Daar heb ik dus totaal geen last van. Ik neem net zo makkelijk iets anders wat mooi is en ben daar dan net zo blij mee. En het is "maar" vuurwerk :)

Meestal koop ik de nieuwe producten, enkel als een bestaand product echt goede presteerde, haalde ik die wel opnieuw. Meestal is de verdeling 80/20.

Wat we ook in ons achterhoofd moeten houden, is dat het ook vaak zat is voorgekomen dat een 1ste batch van een artikel door een ringetje te halen is.
En de tweede batch zelfs niet door een kermis ringetje te halen is, zo viel het tegen.

Ik koop de meeste producten niet opnieuw, ik ga altijd voor dingen die ik zelf nog niet heb gehad in de collectie. Cakes, fonteinen en klein spul natuurlijk wel, maar compounds niet.

Dat betekend dus automatisch dat er nieuwe producten bij zitten, ook dit jaar zijn er een aantal boxen bij die splinter nieuw zijn. Maak ik me daar zorgen over? Nee totaal niet.

Het is altijd een mix met voornamelijk bewezen producten en voor een kleiner deel nieuwe producten. Bij de nieuwe producten is het altijd lastig als je op basis van de Chinese filmpjes moet bepalen hoe goed een product is maar maar bij een aantal importeurs durf ik dat wel aan. Zo heb ik bijvoorbeeld de Pangu Tomahawk, Magnum 1.2" Temptation Willow en Magnum Platinum Sensation qua nieuwe producten in de collectie zitten.

Ik ga voornamelijk voor bewezen producten, maar ook daar zit natuurlijk wel eens een tegenvallende batch tussen. Er zit altijd wel een klein deel bij met nieuwe producten. Er zijn importeurs die ik er wel op vertrouw dat de kwaliteit in de straat goed is. En soms heb je geluk dat het eerste jaar de beste batch blijkt te zijn. Zo heb ik ooit de Rumble in the Jungle op de gok gekocht in het eerste jaar. Dat bleek echt een waanzinnig goede batch te zijn achteraf.

bestaande producten, maar ook altijd nieuwe producten om lekker uit te testen en te ervaren.
tevens hou ik niet van elk jaar de zelfde cake of compound te hebben

Ik koop de meeste producten niet opnieuw, ik ga altijd voor dingen die ik zelf nog niet heb gehad in de collectie. Cakes, fonteinen en klein spul natuurlijk wel, maar compounds niet.

Dat betekend dus automatisch dat er nieuwe producten bij zitten, ook dit jaar zijn er een aantal boxen bij die splinter nieuw zijn. Maak ik me daar zorgen over? Nee totaal niet.

Kan mij grotendeels hierbij aansluiten. Ik heb dit jaar alleen maar nieuwe compounds in mijn eindshow. Ben vooral nieuwsgierig naar Proud Mary en Illuminate the Sky.
Bij het inschieten wel enkele bewezen producten.

Back
Bovenaan