Kleine vuurwerkshow verrast centrumbewoners

Cameo

VWC lid
BREDA CENTRUM – Een flink aantal knallen en siervuurwerkpijlen verrasten zondagavond tussen elf en twaalf uur de bewoners van de Bredase binnenstad. Onaangekondigd werden zij getrakteerd op een kleine vuurwerkshow.

Plots volgden gisterenavond een serie knallen en vuurpijlen elkaar op, waarna het vuurwerk stopte. Maar enige seconden later volgden wederom een aantal pijlen en andersoortig knalwerk wat in totaal ongeveer vijf minuten aanhield.

Het is vooralsnog niet bekend waar het spektakel precies vandaan kwam. De gemeente zegt geen meldingen te hebben gehad. De politie laat weten dat zij in ieder geval een signaal kregen.

bron: www.bredavandaag.nl

Lijkt me iemand die wat te vieren had (verjaardag, trouwdag enz.) en die even wat potten wilde afschieten.

Dat zou goed kunnen, dat zie je vaker bij feestjes.
Alleen maak ik dat jammer genoeg nooit mee hier in de straat:p

Altijd een leuke verassing om dat mee te maken, zo ging er hier afgelopen zaterdag avond ook 3 cakes na elkaar de lucht in. Ik moets dan wel mijn nek verekken, maar ik heb het kunnen aanschouwen :)

Leuk als je zon'n showtje in je buurt kan zien, hier zwaaien de ramen meteen open als ik een knal hoor:D

Leuk dat er niet direct een negatieve en/of veroordelende toon wordt aangeslagen in dit artikel.
Dat viel mij nou ook op :)

Kijk, consumentenvuurwerk buiten oudejaarsdag mag wettelijk gewoon niet. Daar hoeft dus geen discussie over te zijn. Maar ik geniet er zelf behoorlijk van als ik vanuit mijn tuinstoel onverwachts een vuurpijl of cake zijn kunsten in de lucht zie doen. En of ik het zelf wel eens doe? Vroeger regelmatig, maar tegenwoordig hooguit 1 of 2 keer per jaar en ik selecteer dan bewust lownoise vuurwerk.

Cameo

In mijn woonplaats werd vorige week ook een privé showtje gehouden duurde ongeveer 10min. Kon er helaas niks van zien want er stond een lelijke flat voor :(

Hier gingen vrijdag in de buurt ook nog wat pijlen de lucht in. Blijft leuk.

Fijn om te horen dat er niet meteen geklaagd wordt, een paar pijlen moeten kunnen als het gewoon om een feestje gaat (ook al is het wettelijk verboden).

Tja, te hard rijden is ook verboden...en toch zie ik ze keer op keer langsscheuren.

Een paar cakes of pijlen zou gewoon moeten kunnen, mits verantwoord afgestoken natuurlijk (niet dat het park in de fik gaat na een droogteperiode, of een compleet oud & nieuw collectie het luchtruim verkiest).

Wat dat betreft hebben onze zuiderburen het erg netjes geregeld. Waarom kunnen wij dat hier ook niet gewoon invoeren? Even naar het gemeentehuis, aanvraagje doen, en je mag ja of nee gewoon enkele stukken vuurwerk afsteken...? Iedereen blij. De gemeente weet ervan (dus ook de politie hoeft niet meteen aan een aanslag te denken), ze kunnen er van mijn part nog leges voor vragen ook. En de feestende partij doet niks wat niet mag.

Het zal wel bij dromen blijven, vrees ik...

Zwaar vuurwerk afgestoken in centrum Breda.

Zwaar vuurwerk afgestoken in centrum Breda.

Breda - De politie is maandagmorgen iets na middernacht afgegaan op een melding dat er zwaar vuurwerk werd afgestoken in de omgeving van de Keizerstraat in Breda.

Het zou mogelijk zijn afgestoken op het dak van een studentenhuis. De klappen waren zo hard dat de alarmen van auto's en scooters afgingen. Ter plaatse werd niets aangetroffen. De gemeente ontving volgens een woordvoerster geen enkele melding van overlast. Toch waren de klappen volgens diverse getuigen te horen tot in de Belcrum, 't Ginneken, Boeimeer, Bavel en Teteringen.

Stukje overgenomen uit de krant, ik woon sinds kort doordeweeks in Breda toch nog wel een flink stuk van de keizerstraat af en er waren verschillende klappen eerst per vier een paar keer en daarna nog enkele losse klappen. Ik gok op salutes of grote kalibers siershells, iemand die hier meer vanaf weet?
Ik ben nieuwsgierig geworden, vooral omdat ik sinds 2 weken vaker zwaar vuurwerk hoor vanaf verschillende richtingen.
Nederlandsvuurwerk.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan